Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicje87 schreef:Wie weet hier het antwoord op...
Stel je rijdt een kat aan, deze is gewond en je brengt hem met spoed naar de dichtstbijzijnde dierenarts.
Wie is er verantwoordelijk voor de kosten wanneer er geen eigenaar bekend is? En wie is er verantwoordelijk voor de kosten wanneer de eigenaar later bekend wordt?
SolarHertog schreef:Een kat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
Als die de weg oversteekt zou je zelfs de autoschade kunnen verhalen op de eigenaar. Puur omdat die verantwoordelijk is.
Wanneer jij hem naar de dierenarts brengt ben jij inderdaad de opdrachtgever. Mocht er geen eigenaar komen maar ik vermoed dat de dierenarts hier iets mee regelt bijvoorbeeld met het asiel ?
KimD schreef:Jeetje, bedoel je het al goed voor een onverantwoorde katten eigenaar zijn kat en dan trek je ook aan het kortste eind ook nog...![]()
Je zou al bijna 'blij' zijn als je hem dood rijdt, dat scheelt kosten.![]()
In all seriousness TS, is de eigenaar wel al bekend door chip oid? Ik neem aan dat, ongeacht de situatie, de eigenaar zal aanbieden de kosten (terug) te betalen aan diegene die moest dokken.
Nicje87 schreef:Maar stel nou er was geen eigenaresse, of de eigenaresse zou die vriendin van mij aansprakelijk willen stellen, dan zou zij dus mooi voor de kosten kunnen opdraaien?
Onali schreef:KimD schreef:Je zou al bijna 'blij' zijn als je hem dood rijdt, dat scheelt kosten.
Nou idd.
Je zou er bijna een 2de keer overheen gaan om hem dood te rijden.
Onali schreef:KimD schreef:Jeetje, bedoel je het al goed voor een onverantwoorde katten eigenaar zijn kat en dan trek je ook aan het kortste eind ook nog...![]()
In all seriousness TS, is de eigenaar wel al bekend door chip oid? Ik neem aan dat, ongeacht de situatie, de eigenaar zal aanbieden de kosten (terug) te betalen aan diegene die moest dokken.
Nou idd.
GDG schreef:Onali schreef:
Nou idd.
Zulke opmerkingen vind ik echt om te kotsen, bah.
Jij bent aansprakelijk voor de schade die jij veroorzaakt, de eigenaar van de kat is aansprakelijk voor de schade die de kat veroorzaakt.
KimD schreef:Jeetje, bedoel je het al goed voor een onverantwoorde katten eigenaar zijn kat en dan trek je ook aan het kortste eind ook nog... -O-
Onali schreef:Jouw huisdier jouw verantwoordelijkheid.
eilleen333 schreef:Dat is bv ook zo bij pensionhouders. Als die de DA bellen voor mijn paard, zijn zij opdrachtgever en verantwoordelijk voor de betaling aan de DA als ik het zou vertikken te betalen. Dat kunnen zij dan wel weer op mij verhalen, maar de DA mag daar geen last van hebben.