wij hebben sinds 2,5 week een superleuke pup. ze is een kruising golden retriever Australian shepperd. Alles gaat echt heel goed op een paar dingetjes na. Dit is kyra!

wij hebben haar tot vannacht boven laten slapen bij ons in de slaapkamer. Dit ging goed, 1 plasje in de nacht en weer naar boven. Ze ging dan meteen weer slapen.
wij hebben een bed voor haar met een soort van ren er aan.

Overdag als ze er in moet (verplichte rust want ze slaapt niet genoeg, dit in overleg met de dierenarts en hondenschool) en je doet het hekje dicht ook al is ze net uit geweest en heeft buiten geplast gaat ze meteen plassen. Daarna komt het huilen gillen en piepen. na een half uur valt ze dan alsnog in slaap. Als het hekje open is gaat ze zelf vaak in de ren liggen (niet vaak in dr mand) en dan is er niks aan de hand. Het is alleen als het hekje dichtgaat.
Nu hebben wij haar geprobeerd vannacht beneden te laten slapen omdat het zo goed ging boven en ze uiteindelijk gewoon beneden moet slapen. Dit is een drama geworden....
We hebben het gewone bed routine gedaan zoals nog even spelen en uitlaten gevulde Kong gegeven en daarna naar bed, wat we altijd doen. Zodra ze doorheeft dat het hekje dicht zat begon het. Gillen, huilen als een wolf en het hele hekje proberen los te trekken door te trekken aan het hout en gaas (heel naar gezicht vanaf de camera) De fokker, dierenarts en hondenschool heeft gezegd volhouden, volhouden, volhouden.....
Om drie uur ( na 0 uur slaap) stonden de buren aan de deur of we echt de hond stil wilden maken want er moet gewerkt worden. Wat ik uiteraard begrijp. Ze was vreselijk blij dat ze uit dr ren mocht en slaapt nu als een roos gewoon op de grond aan mn voeten...
Wat Moet ik hier aan doen? Ik heb haar al laten nakijken bij de dierenarts vanwege het weinig slapen en veel plassen. Uit bloed en urine en lichamelijke controle is niks gekomen en is het een gedrags ding.
We hebben goede begeleiding van de hondenschool maar volhouden gaat het niet worden vanwege de buren. En ik vind het zelf ook vreselijk naar om te zien en te horen.
De rede dat wij geen bench hebben is dat onze andere honden (Helaas overleden) vaak op een andere plek gingen liggen, dan in bed dan op de koude vloer enz. En ik wil de hond zelf een keuze geven waar ze het liefste ligt. Boven lag ze ook op het kleed en dan weer op de vloer en dan weer op kleed enz.
We hebben meerdere honden gehad en dit zoals kyra hebben we nog nooit meegemaakt. Hebben jullie tips?