Dag lieve Morrie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Dag lieve Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 13:30

8 jaar geleden kwam je bij ons, een pup van 4 maanden oud, je was terug gebracht bij de fokker.
We hadden de keuze tussen jou en je broertje, jij was de rustigste van de 2.
Nog nooit heb ik zo'n energieke stuiterbal gehad als dat jij bent geweest, heel je leven lang. Je dacht altijd nog pup te zijn.
Wat een heerlijk karakter had je, altijd blij en vrolijk, troostend als het nodig was, luisterde goed oké soms had je bananen in je oren maar dat was ook wel weer komisch, enorm lief voor andere honden, vooral de oude senioren, daar had je alle tijd van de wereld voor en kon je wel ineens rustig liggen zodat ze je konden besnuffelen. Ik kon je aan iedereen toevertrouwen.
Tijdens het wandelen even die kop tegen je been voelen en dan keek je omhoog naar mij, de aai die dan volgde was voldoende voor je. Als het onweerde wilde je het liefst lepeltje lepeltje liggen voor de troost. Altijd buiten als het lekker weer was zat je onder de berk, dan kon je mooi naar de weg kijken of naar de paarden, even gluren door het raam van mijn kantoor of ik daar nog was. Was ik in de keuken dan even nonchalant voorbij lopen en opkijken door het raam. Elke ochtend na de wandeling in het bos bracht je de sleutel mee vanaf de brievenbus tot aan de achterdeur, die taak volbracht je met veel trots en elke dag weer. Was het minder weer dan lag je graag ergens in huis op een van de vele kussens in de meest vreemde houdingen te slapen en vaak ook te snurken.
Je leefde voor de wandelingen in het bos, dat was je favoriet van de hele dag.
Tot gisterochtend.
De nacht ervoor was je beroerd geworden, hoesten en overgeven en daarna benauwd.
Ik ben direct met je naar de dierenarts gereden, het was niet goed. Na meerdere onderzoeken kwam het naar boven, 1 long zal al vol vocht, de andere long had ook al geen volle capaciteit meer en om je hart zat een vochtkwab die belemmerde dat je hart zijn functie kon doen. Wat was je benauwd. Het was de enige oplossing om je te laten gaan. De moeilijkste keuze die ik moest maken, wel was ik blij dat ik deze voor je kon maken. Geen benauwdheid meer, rust.
Wat is het stil in huis, elke keer denk ik dat je buiten bij je berk zit of dat je binnen komt om even te kijken wat ik aan het doen ben om dan vervolgens weer buiten wat anders te gaan doen. Maar helaas. We hebben je 8 jaar als geweldig mooie vriend mogen hebben in ons leven. Ik mis al je kleine dingen, even je neus tegen mijn neus aan, je kop tegen mijn been aan voelen, je mooie bruine ogen om naar te kijken, je voldane zucht.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:34

Ach wat sneu, dat was dan ineens erg onverwachts zo te lezen... veel sterkte met het verlies, wat laten ze een leegte achter hè...... :(:)

Wel een aparte hond zeg om te zien :)

noordje

Re: Dag lieve Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:37

Wat verdrietig om zo vroeg afscheid te moeten nemen ;(
Heel veel sterkte Y;(

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:11

Wat een prachtige hond! Veel sterkte met het verlies.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:20

Jeetje, dat is nog best jong ook ;(
Heel veel sterkte! Het was een prachtige hond en je hebt het enige juiste voor hem gedaan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:28

Vreselijk. Heel veel sterkte :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 15:38

pmarena inderdaad, een grote leegte, ik vind het al stil in huis als ze een dag bij de trimster zijn.
Dit is lastig, het is zo snel gegaan, de ene dag nog vol levenslust, zie m nog zo door het bos stuiteren en dan dat in een nacht tijd.
Dank jullie wel, het was een mooie hond om te zien, hij kreeg ook altijd veel complimenten.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:39

Sterkte met dit verlies en grote gemis

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:53

Ik herken het gevoel van dat je wacht tot hij langs komt lopen of dat je denkt dat je de hond ergens ziet zitten vanuit je ooghoek. Heel moeilijk is dat.

Wat een knapperd. Heel moeilijk. Vooral dat die de ene dag nog vol levenslust is en dan ineens moet je deze onverwachte kl*te beslissing nemen. Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 16:07

Dit was afgelopen dinsdag avond buiten in de tuin
Afbeelding

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:11

meggiemeg schreef:
Dit was afgelopen dinsdag avond buiten in de tuin
[ [url=m/FqPTvB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige foto Y;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:12

Wat dat betreft weet ik ook niet wat je beter kan hebben....voor de hond is dit wel mooier zo natuurlijk, geen lange lijdensweg.... maar het is wel heel plotsklaps weg zo....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:17

pmarena schreef:
Wat dat betreft weet ik ook niet wat je beter kan hebben....voor de hond is dit wel mooier zo natuurlijk, geen lange lijdensweg.... maar het is wel heel plotsklaps weg zo....

Maar als eigenaar komt het wel heel rauw op je dak.
Ik heb zelf huisdieren op beide manieren verloren. Ik bedoel de manier waarop je het een beetje ziet aankomen en er altijd rekening mee hield, maar ook de manier waarop het totaal uit de lucht kwam vallen.
En ik moet zeggen dat ik met name met de laatstgenoemde situatie nog de meeste moeite had.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:25

Nou....Ik heb net 2 katten achter de rug die gezond waren....tot afgelopen maart / april de ene ineens niet zichzelf was en nierfalen bleek te hebben. Na 2 weken tobben om er voer in te krijgen, ineens 's nachts snakkend naar adem in kunnen laten slapen. Anderhalve dag later hing kat nr. 2 ineens met een hartaanval aan een stoel vastgeklampt. Ook daar een paar weken mee aan het tobben geweest om er voer in te krijgen en het beestje er bovenop te helpen.....maar ook dat is geëindigd in een snakkend naar adem race naar de dierenarts voor het laatste spuitje.

Ik vond dit toch zeker ook geen succes.....ontzettend slopend om zo'n diertje tussen je vingers door te voelen glippen, tussen hoop en vrees want DA zegt dat alles okee is maar dat is niet wat je ziet / voelt... proberen ze er bovenop te krijgen, de onzekerheid, de onmacht, de constante ongerustheid.... en dan alsnog eindigt het in ineens stress met een stikkend dier :(:)

Achteraf zou ik liever willen dat ze er allebei meteen in gebleven waren en die laatste weken ze bespaard waren gebleven.... maarja dat is makkelijk praten, wat als ze op dat moment direct gegaan waren dan had ik vast gedacht dat het wel erg plotseling was.... linksom of rechtsom blijft het gewoon küt om je dieren af te moeten geven :(:)

Ik ben dan toch blij voor de TS en hond dat het geen lange lijdensweg is geweest en het dier tot de laatste dag een fijne kwaliteit van leven heeft gehad, dat is toch een cadeautje denk ik hoor, een schrale troost wellicht :) Maar liever had je de hond nog een paar jaar bij je gehad natuurlijk....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 20:23

Het is allemaal niets, een ziekte periode of nu dit.
Hoe goed je je er ook probeert voor te bereiden het is een klap om ze te moeten verliezen.

Ook wij hebben dieren gehad die ziek waren voordat we ze moesten laten gaan, ook dan denk je elke keer nu nog van genieten, nu is die er nog. Nog maar heel even dat we dit kunnen doen...

2 jaar geleden mijn merrie van 23 in laten slapen, zo fit als een hoentje, liep nog recreatief voor de wagen gerust 3 uur met stukken galop er in. Gekke bui op de wei, slaat het been uit in een bok sessie, hoor het zo knappen, gebroken, was ook einde.

Gelukkig hebben we Siep nog, onze opa van 11, hij doet het heel goed alleen maar snapt niets ervan dat ik met regelmaat zo verdrietig ben. Hij kijkt en je ziet hem dan denken. Het is fijn dat hij er is, moet je gewoon door gaan in je ritme. Daar zorgt hij wel voor dat ik dat niet vergeet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 20:25

pmarena schreef:
Ik ben dan toch blij voor de TS en hond dat het geen lange lijdensweg is geweest en het dier tot de laatste dag een fijne kwaliteit van leven heeft gehad, dat is toch een cadeautje denk ik hoor, een schrale troost wellicht :) Maar liever had je de hond nog een paar jaar bij je gehad natuurlijk....

Dierenarts zei hij heeft een gouden mandje gehad, toen zei ik terug dat ik dat mandje liever nog wat jaren gevuld had gezien met hem er in...
Ik ben zeker blij dat ik een keuze kon maken voor Morrie, het was anders zeker geen leuk einde geweest. Dit was al erg genoeg voor hem. Dat verdiende hij al zeker niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 07:31

Oef, met dat paard daar krijg je ook buikpijn van zeg zulke dingen.... Ja als er nog een dier over is, dan is dat wel fijn. Ik vond dat echt extra heftig, dood van poes 1 kon niet eens landen en toen was de knuffelkater meteen al aan de beurt....en nu is er niks van dierenspul meer in huis. Ik ben er nog ziek van...

Hopelijk houdt opaatje het nog een poosje vol bij jullie :j Suf hè, dan verwachtte je waarschijnlijk dat die eerst aan de beurt was....en dan dit :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:10

heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:24

Heel veel sterkte gewenst :(:)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:26

vind dit altijd zo verdrietig, dat gemis van je "zo vanzelfsprekende bij je in de buurt" maatje.
Sterkte, wat een mooie herinneringen..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 09:43

Celticpony inderdaad hij was altijd in de buurt, was in ik de tuin bezig was hij er ook, was ik met de bloemen bezig zat hij er ook aan te ruiken, was ik de stallen aan het uitmesten zat hij op de uitkijk of alles wel veilig was, wees me de weg naar de mesthoop, lag ik op mijn buik in het gras met mijn camera om een madeliefje op de foto te zetten keek hij mee of hij lag strak tegen me aan zo van hey ik ben er ook wil even een aai.
Vanmorgen trof ik weer een nest jonge poesjes aan in de schuur, hij heeft met de achtergelaten poesjes altijd mee geholpen, warm houden, wassen kijken waar ze waren. Dan moet je direct weer aan hem denken.
Kom steeds meer dingen tegen waar hij me altijd mee hielp, straks de was ophangen, als ik een wasknijper laat vallen pakte hij hem voor me op ( het liefste pakte hij hem mee om er eerst een ere rondje mee door de tuin te doen om hem dan pas te geven)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 09:48

Inderdaad pmarena, iedereen dacht dat opa eerst zou gaan ook omdat hij 3 jaar ouder is wat best veel is voor een grote hond. Maar ik ben heel blij dat hij zich goed voelt en eigenlijk niets anders dan anders doet, vanaf de buitenkant lijkt het niet alsof hij verdriet heeft.
Dat had hij wel toen we 8 jaar geleden zijn maatje in hebben moeten laten slapen, hij was toen 3, hij is toen 3 dagen van slag geweest, huilde tranen en maakte ook huilgeluidjes, dat was ook vreselijk, zelf je eigen verdriet en dan zijn verdriet erbij.
Nu kijkt hij me aan als ik weer een snotterbui heb, kijkt, zucht en loopt dan weg. Heel soms komt hij even bij me en legt zijn kop op mijn been en dat is al heel wat voor hem, echte knuffel is hij nooit geweest, is wel graag bij je in de buurt maar echt fysiek contact nee dat was aan Morrie toevertrouwd.
Dit is onze opa:

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:06

Och TS sterkte meid..

Het is zo intens verdrietig, hoe ze ook gaan.. Ik heb de lijdensweg van mijn hond en het plotseling verlies van mijn paard beide vreselijk gevonden.. maar zo ziek de hond de laatste weken/maand was had ik hem zo graag bespaard..

Ik hoop dat je snel kunt terugdenken aan de mooie momenten met een glimlach.. hoewel de tranen voorlopig nog wel zullen vloeien..

Knapperd hoor! Opa ook!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:04

Oh vreselijk om zo je hond te verliezen, zo rauw..

Heel veel sterkte, hij was prachtig , maar had zeker nog een poos bij je moeten zijn.. Y;(

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:08

Wat een geweldig leuke hond! Kan me goed voorstellen dat het leeg voelt zonder hem. Heel veel sterkte!