Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paardenfan25 schreef:Als ze niet wroeten is dat ideaal. Helaas heb ik weer de uitzondering getroffen.![]()
Ik laat ze af en toe bewust op een stuk wat onkruid vrij gemaakt moet worden. Ze hebben mijn paddock ook keurig bewerkt. Wat zijn het bij jou qua geslacht? Mijn dames hebben af en toe een nukkige periode![]()
Verder zijn ze altijd samen, heel gezellig. Mijn pony’s vonden het in het begin heel eng, maar dat wende snel.
Wel top dat je voor herplaatsen gaat trouwens
tamary schreef:Kunekune kunnen net zo goed wroeten als elk ander varkensras. Het hele ze laten je grasveld heel verhaal is uitzondering, niet regel.
Ze eten wel meer gras dan andere rassen, maar als er lekkers onder je gras zit (beestjes of plantenwortels), dan ploegen ze het echt ook om.
Goede omheining is erg handig, want varkens laten zich niet drijven/leiden. Standaard voeren op een plek waar je ze kan opsluiten is handig.
Ik heb ze o.a. wegens het wroeten niet, maar kom zat yt homesteaders tegen met verschillende rassen incl. de laten je gras heel mythe kunekune + kruisingen daarmee naar ontwikkeling nieuw ras voor vlees met deze eigenschappen en hun ervaringen met waar/niet waar. Als een varken reden ziet om te wroeten, dan doen ze dat, ongeacht ander voer, groot of klein stuk of elke dag verplaatst naar nieuw stuk. Dat valt niet te trainen, triggeren of onderdrukken, ze doen het waar en wanneer ze dat willen.
tengeltje11 schreef:Ik vind het altijd jammer als mensen 1 varken houden... ze zijn 500% kuddedier en een maatje is gewoon ook een basisnood...
Louise74 schreef:Hier 2 varkentjes, kruisingen vermoed ik. Ze werden in een bench gehouden op een 2 kamer appartement. Hier hebben ze alle vrijheid, lopen los op het erf en de paarden. Gaat geweldig samen. Het zijn twee borgjes. Wroeten weinig en zijn voor ons de ideale vriendjes op het erf. En extra voordeel is dat ze de eikeltjes opeten.
[ [url=m/CK5Nl7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tJDD44.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zz9U9I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8DGj5A.jpg]Afbeelding[/url] ]