Hond ontzettend veel teken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Hond ontzettend veel teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:31

M'n hond heeft de afgelopen twee weken zo'n 15 tot 20 teken gehad. Ik check hem elke dag en elke dag is het raak, soms vind ik er vier tegelijk. Hij heeft er nooit eerder zoveel gehad, misschien voorheen twee keer in een jaar, dus ik maakte me er nooit druk om. Ik lees over banden maar ook dat er honden zijn die daarna epileptische aanvallen kregen etc. Ik lees ook over pipetjes maar mijn hond heeft niet echt een vette huid misschien omdat het een poedel is (geen ondervacht) dus ik vraag me af of dat wel zou werken. Wat zouden jullie doen?

We vermijden wel de stukken met hoog gras, maar ja het blijft een hond dus hij moet toch gewoon de ruimte krijgen om zijn behoefte op het gras te doen.

Goof

Re: Hond ontzettend veel teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:34

Je gebruikt nu dus niks? Dan snap ik het wel.
Mijn hond had tot 2 weken terug ook 5 teken per dag omdat de werking van het pipetje was uitgewerkt. Nieuwe gegeven en sindsdien geen teek meer gezien.
Ik zou het simpel houden en druppelen dus. En wacht er niet te lang mee.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:36

Pipet Advantix in de nek. Ik weet altijd meteen wanneer ik weer een nieuwe moet geven, want dat zit er geheid weer een teek.

Als het warm weer is heb je vaak veel teken. En zoveel op één dag, dan heeft hij waarschijnlijk in een nestje gelopen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:37

Nee nooit echt last van gehad, dus nooit zo bij nagedacht als nu. Ik lees best wat nare reviews over de middelen en daarom twijfel ik ook. Hij is namelijk best gevoelig, heeft ook voedsel allergie, misschien heeft dat er niks mee te maken, maar ja na alle jaren met bijna nooit een teek probeer ik het nu goed uit te zoeken.

Hij is inmiddels bijna 11 en wonder boven wonder dus bijna nooit teken hiervoor gehad.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:43

Ik geef mijn hond Simparica. En mocht er dan een teek bijten dan gaat deze gelijk dood en valt op de grond nog voordat hij zich helemaal vol heeft gezogen. Ik ben er erg tevreden over en mijn hond pakt het aan als een snoepje.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:43

Ik gebruik ook advantix (bij een hond met narcissen allergie). Het is wel fijn tegen teken, omdat ze al bestrijd worden voor ze bijten.
Laat je anders even voorlichten bij de dierenarts, misschien kunnen ze je adviseren wat voor jouw hond het beste middel is

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:51

Ik gebruik ook altijd advantix, maar toch hebben mijn honden nu steeds last van teken :n

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:56

het enige wat hier helpt is seresto (honden met dubbele vacht) druppels, poeders, pillen niks helpt :(

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:02

Zelfs mijn chinese naakthond had baat bij advantix met dat beetje haar wat hij heeft tot ze het blijkbaar hebben veranderd dat was tegelijk toen ze de verpakking veranderd hadden.
Nu krijgt hij bravecto en heeft er nog geen rare dingen van gekregen oid.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:06

Tjeetje jij hebt nog nooit iets gegeven? Wat een geluk dat hij nog nooit ziek is geworden. Hier een hond die 3 tekenziektes opliep en dat werd hem bijna fataal. Zelfs dus met bescherming! Nu elke 4 weken een pipet advantix.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 22:18

Nope nooit wat gebruikt maar wat ik zei hij had eigenlijk bijna nooit een teek, maar als ik reviews op websites en op forums lees word ik ook niet erg overtuigd van een bepaald middel. Ik lees toch best wat over ernstige bijwerkingen :o misschien ga ik er toch voor de zekerheid de dierenarts over bellen. Ik neig het meest naar adventix, hoewel ik daar ook wel over las dat sommige honden er een heftige allergische reactie op kregen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:20

Ik geef mijn honden nexgard tabletten, zo'n 3 per jaar.
Dit middel koop ik bij de dierenarts.
De ene hond is een Franse waterhond, dus ook een krulvacht.
Andere hondje heeft een langharige vacht.
Beide honden geen last van teken en ze hebben geen last van 'bijwerkingen'.
Ook onze vorige hond gebruikte dit middel altijd zonder probleem.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:23

Exil tick off pipetten (permetrine) werken ook nog wel. Goed over de hele rug verdelen per druppel, anders kunnen ze een hotspot krijgen. Het spul verdeeld zich in de huidlagen en zodra een teek bijt is ie vlot dood. Werkt een week of 6.
Voor honden met een defect MDR-1 gen kan niet alles gebruikt worden. Sommige rassen hebben dat defecte gen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 22:26

Lindsey_99 schreef:
Exil tick off pipetten (permetrine) werken ook nog wel. Goed over de hele rug verdelen per druppel, anders kunnen ze een hotspot krijgen. Het spul verdeeld zich in de huidlagen en zodra een teek bijt is ie vlot dood. Werkt een week of 6.
Voor honden met een defect MDR-1 gen kan niet alles gebruikt worden. Sommige rassen hebben dat defecte gen.

Hmm hij is sowieso ook al gevoelig voor hotspots dus dat durf ik niet aan, maar bedankt voor het meedenken.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:48

Wij gebruiken ook amper iets. Hij heeft wel een tickless pet, was aanrader van de fokker, maar daar lees je ook wisselende reviews over over de werking. Hij heeft 3 jaar eigenlijk nooit teken gehad en nu laatst wel 3 keer, dus hebben we hem de afgelopen 2 weken 2 keer ingespoten met ecostyle vlovrij. Meteen geen teek meer gezien. Iemand uit het dorp had het ook over natural answer pipetjes die bij haar hond goed werkte.

Als een hond over het algemeen niet gevoelig is voor teken en allergien heeft zou ik het eerst natuurlijk proberen. Ik weet niet altijd die bijsluiters met dat je dan even niet moet aaien enzo. Daar hebben wij een te knuffelige hond voor ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:01

Lindsey_99 schreef:

Oppassen als je ook katten hebt !! Is enorm giftig voor katten.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:04

Ik gebruik nu Advantix bij mijn poedels. Waarvan 1 ook snel hotspots heeft en sindsdien geen teek gezien. Je mag het alleen niet geven als je ook katten hebt

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:20

Hier dragen ze seresto banden. In het verleden had ik altijd advantix, maar dat leek op een gegeven moment niet meer te helpen.
Voordeel van een band is dat je die ook makkelijk weer af kan doen, mocht hij er niet goed op reageren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:44

Sjong schreef:
Ik gebruik nu Advantix bij mijn poedels. Waarvan 1 ook snel hotspots heeft en sindsdien geen teek gezien. Je mag het alleen niet geven als je ook katten hebt

Oh echt? Ik gebruik het al jaren. Doe het wel op waar de katten niet bij zijn, meestal voor het slapen gaan of een lange wandeling.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:57

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 04:44

Skip krijgt Simparica tabletten.

Skip is een echte waterhond, al is het een Duitse Staande, houdt heel erg van zwemmen en doet dit meerdere keren per week. Daarom vallen pipetten voor ons af, ook omdat hij regelmatig na stinksloot de douche bezoekt. Seresto band wil ik niet omdat hij ook in bed slaapt (soms zelfs met zn kop naast mn hoofd op één kussen) en ik die troep nét niet nodig heb. En een Seresto band geeft ook werkzame stof af tijdens het zwemmen wat natuurlijk niet goed is voor het waterleven.

Dus dan blijven tabletten over. Simparica is 1 maand "geldig" veel lagere dosering dan de Bravecto dus ook veel minder kans op bijwerkingen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 05:43

Hier een keeshond met elke dag veel teken. Zie die maar eens te vinden.. we gebruiken ook druppels voor vlooien en teken. Wij gaan dus nu een andere proberen. Handig zo'n topic _O-
Maar super vervelend.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 06:40

Ik raad je een Seresto band aan.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 06:43

Hoewel er ook negatieve verhalen over zijn gebruik ik voor mijn kat bravecto. Werkt 12 weken minimaal en hier echt super. Wij wonen in het bos en hebben kleine kinderen. Ik geef alleen in het teken seizoen. Onze kat laat zich niet dagelijks controleren en zonde liggen al snel de vol gezogen teken bij ons in huis. Heel vies.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:02

Hier ook al jaren 1 a 2 x per jaar bravecto zonder problemen bij een golden retriever. Daarna nooit meer teken terwijl er hier echt veel zitten in de regio. Doe het vooral ter bescherming van de kinderen. Pipet valt voor mij daarom ook af.