Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
zonnebloem18 schreef:3,2 kilo kan voor een poesje een prima gewicht zijn.
Als ze wel goed eet zou je misschien kunnen kijken naar ander voer. Ik ben ook wel benieuwd wat ze nu krijgt en hoeveel. Staan er altijd brokjes of geeft je verspreid over de dag een beetje. Krijgt ze een max. aantal gram per dag of is het onbeperkt?
Carol_Beer schreef:Ik zou m op een brokjesdieet zetten...
Het blijkt dat katten sneller aankomen door brokjes (ligt eraan welk merk ofc) dan blikvoer en dat soort dure troep
dioni schreef:De dierenarts houdt meestal het gewicht bij als je voor entingen en zo komt.
Katten kunnen erg verschillen in grootte dua niemand kan zo zeggen of jouw kat zo te mager is.
Mijn advies is een controle bij de dierenarts, wordt ze gelijk gewogen daar, en als nodig bloedonderzoek.
Daphara schreef:Carol_Beer schreef:Ik zou m op een brokjesdieet zetten...
Het blijkt dat katten sneller aankomen door brokjes (ligt eraan welk merk ofc) dan blikvoer en dat soort dure troep
![]()
Ja natuurlijk! Heel natuurlijk, want alleen brokjes is zo ontzettend goed voor katten, komt super dicht in de buurt van wat katten van nature eten, of toch niet?
Echt, je zou je eens wat meer moeten verdiepen in de materie voordat je dit soort dingen gaat zeggen of doen.
![]()
Ja natuurlijk! Heel natuurlijk, want alleen brokjes is zo ontzettend goed voor katten, komt super dicht in de buurt van wat katten van nature eten, of toch niet?
Echt, je zou je eens wat meer moeten verdiepen in de materie voordat je dit soort dingen gaat zeggen of doen.
![]()
Carol_Beer schreef:Daphara schreef:
Nounou, de kat van onze overburen is anders pittig vol, terwijl ie toch echt alleen maar brokken krijgt (ik dacht van de Lidl maar ik weet het nie meer zeker).
En daarnaast kan ie ook gewoon muize vangen (als je zo veel van natuurlijke zooi houdt) maar vanwege zn vorm zal ik maar aannemen dat ie die moeite niet eens neemt