Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MerleSimone schreef:1,5 jaar valt voor mij niet onder een volwassen hond. Ben je duidelijk genoeg geweest met je doel? Huishond dus en geen erfhond? Heb je de fokker al gebeld en het probleem voorgelegd? Als dit echt een nette fokker is valt er vast wat te regelen. Lijkt me stap 1.
nuscaniels schreef:MerleSimone schreef:1,5 jaar valt voor mij niet onder een volwassen hond. Ben je duidelijk genoeg geweest met je doel? Huishond dus en geen erfhond? Heb je de fokker al gebeld en het probleem voorgelegd? Als dit echt een nette fokker is valt er vast wat te regelen. Lijkt me stap 1.
Duidelijk aangegeven dat ik een hond zocht waar ik actief mee bezig kan maar die ook lekker samen met je op de bank wil liggen.
Weet dat 1.5 nog niet volwassen is maar enige verschil nu tussen haar en een pup is het feit dat zij heel zindelijk is en verder kan lopen. Hiervoor 10 jaar een herder gehad en daar wel het e.e.a van gewend. Het is ook allemaal wel op te lossen qua training maar dit is zoveel wat aangepakt moet worden dat ik daar met werk, paarden e.d niet aan toekom.
Sjong schreef:Het eerste wat je noemt vind ik wij wat bijzonder. Pups bijten ook dingen stuk en deze hond zal gewoon moeten leren wat het leven in huis inhoudt.
Dingetje 2 vind ik ook niet perse fel gedrag van herders maar kan me voorstellen dat dit misschien té heftig gedrag voor je is. Dit kan je dan aangeven aan de fokker. Beetje fokker neemt de hond dan gewoon terug.
Goof schreef:Mijn hond had ook 2,5 jaar in een kennel in de tuin gezeten voordat hij bij mij kwam als huishond en bleek ook echt een groter project dan ik had gedacht.
Hij was binnen continue overprikkeld, dus we hebben hem een kleine, prikkelarme plek gegeven in de gang. Van daaruit opgebouwd in de woonkamer en dat heeft een tijd geduurd, maar ging super. Hij logt nog steeds graag op zijn eigen, stille plekje in de gang trouwens.
De kans is groot dat jouw hond ook overprikkeld is en oversprong gedrag vertoond. Neem de prikkels weg en ga rustig opbouwen.
MerleSimone schreef:1,5 jaar valt voor mij niet onder een volwassen hond. Ben je duidelijk genoeg geweest met je doel? Huishond dus en geen erfhond? Heb je de fokker al gebeld en het probleem voorgelegd? Als dit echt een nette fokker is valt er vast wat te regelen. Lijkt me stap 1.
Mlies schreef:Een pup vreet ook alles op en moet je ook opvoeden, ik zou hier gewoon wat meer tijd voor nemen en je verwachting een beetje naar beneden bijstellen.
nuscaniels schreef:Dat is het probleem juist. Het is zeker op te lossen, absoluut. Maar hoe eerlijk is het dat ik haar en de nachten en een paar uur per dag moet opsluiten ergens. Het is onzekerheid, prikkels, wennen aan de situatie maar ik ben bang haar tekort te doen op deze manier. Denk dat ze bij iemand die wel heel de.dag voor haar kan uittrekken om hiermee aan de slag te gaan veel beter tot haar recht komt.
nuscaniels schreef:Duidelijk aangegeven dat ik een hond zocht waar ik actief mee bezig kan maar die ook lekker samen met je op de bank wil liggen.