Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingedebruijn schreef:Ik dacht dat het mijn katten ook niet uit zou maken om dezelfde reden. Gingen nooit ver van huis. Ik heb ze meegenomen naar een appartement met een klein balkon. Nu 3 jaar later hebben ze een aangesloten tuin tot hun beschikking en ze zijn compleet opgeleefd. Ze waren de hele dag suf en verveeld. Dus ik zou ze meenemen naar een tuin. Hoeft niet groot te zijn maar het is voor hun toch iedere dag afleiding. Alleen een balkon zou ik nooit weer doen.
Change03 schreef:ingedebruijn schreef:Ik dacht dat het mijn katten ook niet uit zou maken om dezelfde reden. Gingen nooit ver van huis. Ik heb ze meegenomen naar een appartement met een klein balkon. Nu 3 jaar later hebben ze een aangesloten tuin tot hun beschikking en ze zijn compleet opgeleefd. Ze waren de hele dag suf en verveeld. Dus ik zou ze meenemen naar een tuin. Hoeft niet groot te zijn maar het is voor hun toch iedere dag afleiding. Alleen een balkon zou ik nooit weer doen.
Bedankt voor je snelle reactie!
Het appartement wat ik nu op het ook heb heeft een balkon/dakterras van 6 x 6. Hoe groot is jouw tuin ongeveer?
Ongeacht voel ik me er eigenlijk slecht over. Alsof ik de vrijheid van het dier ontneemt om een keuze die ik helaas moet maken, terwijl het dier er niks aan kan doen
Bloemetje75 schreef:Een balkon van 6x6 is best een alternatief voor een tuin voor een poes. Zeker als je er iets kunt zetten waar hij in kan klimmen en achter kan verstoppen. Ik dacht bij balkon aan 1,5x4 ofzo...
Boras schreef:Een mens kan al nauwelijks tegen een wekenlange lockdown.
Mensen levenslang binnen (of op een balkon) opsluiten is ziek en misdadig, daar is iedereen het wel over eens.
Waarom denken mensen dan dat het bij katten niets uit maakt en wel kan als het nu eenmaal zo uitkomt? En hebben we het dan zelfs over dierenliefde.
Oprecht, ik begrijp daar niets van.
Ts, ik zou je kat dus proberen bij je ouders te laten wennen. En gezelschap en een leven dat zich ook deels buiten afspeelt. Dat is toch super voor je kat! En jullie zien elkaar ook regelmatig.