Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eva1969 schreef:Ik heb mijn boxers altijd op Denkadog gehad, en nog, maar bij mij waren ze met 11 maand al over op de 'normale' brok.
Edit: ik vind een boxer nou ook niet direct een large breed eigenlijk.
Mindim schreef:lenaa_tje schreef:Belcando misschien al heb ik geen ervaring met hun graanvrije lijn. Alleen met hun blikken.
Daar had ik nog nooit van gehoordIk ben even op hun site aan het kijken, dank voor de tip!
Menino schreef:Ik wilde ook Belcando adviseren.
Dat is wat mij betreft echt de beste brok die er is80% vlees. Mijn mams is officieel verkooppunt en is in de fabriek geweest en die spreekt ook niets dan lof. Heeft verschillende brokken in het assortiment gehad, maar is zo enthousiast over belcando dat ze nnu alleen dit verkoopt.
Heeft het hele fabricageproces mogen bekijken en er gaat ook echt " goed " vlees in, en geen paardenhoeven en dat soort rotzooi om maar graan te elimineren.
Onze honden doen het er echt goed op. Mijn reu deed het niet lekker op vers vlees/KVV , en nu op Belcando gaat ie als een tierelier. Is echt enorm opgeknapt (verder ben ik voorstander van KVV hoor, dat is hier in huis de preferentie, maar voor onze hond was het simpelweg geen match. ) Wij hebben de brok met zalm, omdat hij soms jeuk krijgt van brokken met vleesvlees, en we komen er niet precies achter wat hetgeen is dat de jeuk veroorzaakt. Soms als het op is geven we wel eens brokken van de supermarkt of dierenwinkel, maar dan gaat meneer eigenlijk altijd meteen aan de race![]()
Gemakshalve krijgt onze corgipup het ook en het zijn allebei echt glimwormpjes
Menino schreef:Ik wilde ook Belcando adviseren.
Dat is wat mij betreft echt de beste brok die er is80% vlees. Mijn mams is officieel verkooppunt en is in de fabriek geweest en die spreekt ook niets dan lof. Heeft verschillende brokken in het assortiment gehad, maar is zo enthousiast over belcando dat ze nnu alleen dit verkoopt.
Heeft het hele fabricageproces mogen bekijken en er gaat ook echt " goed " vlees in, en geen paardenhoeven en dat soort rotzooi om maar graan te elimineren.
Onze honden doen het er echt goed op. Mijn reu deed het niet lekker op vers vlees/KVV , en nu op Belcando gaat ie als een tierelier. Is echt enorm opgeknapt (verder ben ik voorstander van KVV hoor, dat is hier in huis de preferentie, maar voor onze hond was het simpelweg geen match. ) Wij hebben de brok met zalm, omdat hij soms jeuk krijgt van brokken met vleesvlees, en we komen er niet precies achter wat hetgeen is dat de jeuk veroorzaakt. Soms als het op is geven we wel eens brokken van de supermarkt of dierenwinkel, maar dan gaat meneer eigenlijk altijd meteen aan de race![]()
Gemakshalve krijgt onze corgipup het ook en het zijn allebei echt glimwormpjes
Mindim schreef:kiwiwitje schreef:Hier tevreden over wolf of wilderness.
Mijn andere honden krijgen Taste of the wild doen ze het super op ook! De een sierra mountain en de anderen iets met prairie
Mindim schreef:Ik heb een boxer van 11 maanden, we hebben vanuit de fokker greenheart brokken.
Momenteel krijgt hij large breed summerstyle. Maar ik vind dat hij veel te veel poept, de ontlasting te slap is. Ik ben dus op zoek naar een kwalteitsbrok.
Maar ik vind vooral veel bruk voor jonge pups of volwassen brok.
Wat zoek ik:
Brok voor een junior hond tot minimaal 15 maanden
Hoog vleesgehalte
Graan vrij
Wie kan iets aanraden.
rien10 schreef:Mindim schreef:Ik heb een boxer van 11 maanden, we hebben vanuit de fokker greenheart brokken.
Momenteel krijgt hij large breed summerstyle. Maar ik vind dat hij veel te veel poept, de ontlasting te slap is. Ik ben dus op zoek naar een kwalteitsbrok.
Maar ik vind vooral veel bruk voor jonge pups of volwassen brok.
Wat zoek ik:
Brok voor een junior hond tot minimaal 15 maanden
Hoog vleesgehalte
Graan vrij
Wie kan iets aanraden.
Bijna alle brokken produceren veel poep. Nou ja, de honden die het eten produceren veel poep. Vlees geeft vele malen minder afvalproducten, dus minder ontlasting.
kiwiwitje schreef:Is bij taste of the wild het calcium/fosfor gehalte te hoog? Want anders zou ik dat gewoon eens proberen bij hem
MarritdeG schreef:Heeft het misschien ook gewoon met de leeftijd te maken van de hond? Of met zijn stofwisseling/stoelgang? De ene mens poept ook vaker dan de ander. Ik zou me meer focussen op dat de ontlasting goed is qua structuur en hardheid dan op de hoeveelheid.