Goede brok opgroeiende hond 11 mnd groot ras gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goede brok opgroeiende hond 11 mnd groot ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:05

Ik heb een boxer van 11 maanden, we hebben vanuit de fokker greenheart brokken.
Momenteel krijgt hij large breed summerstyle. Maar ik vind dat hij veel te veel poept, de ontlasting te slap is. Ik ben dus op zoek naar een kwalteitsbrok.
Maar ik vind vooral veel bruk voor jonge pups of volwassen brok.
Wat zoek ik:
Brok voor een junior hond tot minimaal 15 maanden
Hoog vleesgehalte
Graan vrij

Wie kan iets aanraden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:53

Belcando misschien al heb ik geen ervaring met hun graanvrije lijn. Alleen met hun blikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:58

lenaa_tje schreef:
Belcando misschien al heb ik geen ervaring met hun graanvrije lijn. Alleen met hun blikken.

Daar had ik nog nooit van gehoord :D Ik ben even op hun site aan het kijken, dank voor de tip!

XxLMMxX

Re: Goede brok opgroeiende hond 11 mnd groot ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:32

En je wilt geen vlees proberen?
Ik was altijd tegen, vond dat gedoe.
Maar gaat goed met onze hond nu qua ontlasting etc

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:36

Ik gaf mijn Bull Mastiff profine. De enige brok waar hij niet van aan de race ging en hij zag er altijd super goed uit!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:37

Hier tevreden over wolf of wilderness. :)

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:42

Onze labrador (6mnd oud) doet het heel goed op Dog Lovers Gold en had hiervoor ook veel en zachte ontlasting. Dat is nu puur minder!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:47

Hier ook dog lovers gold en zowel onze bull als onze Sennen x rottweiler doet/deed het er erg goed op. Bull had sinds we hem dlg voerden ook nooit meer huidproblemen.

Beide maar een of twee keer per dag ontlasting.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:54

Ik heb een koningspoedel die ook vaak slappe ontlasting had. Op brok met hoog vleespercentage wel stevige ontlasting maar ontzettende stinkscheten, dus dat ging ook ergens niet goed :r
Ik heb haar nu op biologisch voer van Bosch. Hier doet ze het heel goed op. Ook op edgard en cooper gaat het goed mits de kipvariant. Deze beide brokken zijn vergelijkbaar in vleespercentage, volgens mij 37 procent en allebei kip.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:01

Ik heb mijn boxers altijd op Denkadog gehad, en nog, maar bij mij waren ze met 11 maand al over op de 'normale' brok.

Edit: ik vind een boxer nou ook niet direct een large breed eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:08

XxLMMxX schreef:
En je wilt geen vlees proberen?
Ik was altijd tegen, vond dat gedoe.
Maar gaat goed met onze hond nu qua ontlasting etc

Nee, ik ga niet aan de kvv of barf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:10

Peelie schreef:
Ik gaf mijn Bull Mastiff profine. De enige brok waar hij niet van aan de race ging en hij zag er altijd super goed uit!

Hij ziet er supergoed uit hoor, hij groeit goed, glanst enorm en is ook erg blij en vrolijk. Alleen die slappe ontlasting en stinkscheten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:13

eva1969 schreef:
Ik heb mijn boxers altijd op Denkadog gehad, en nog, maar bij mij waren ze met 11 maand al over op de 'normale' brok.

Edit: ik vind een boxer nou ook niet direct een large breed eigenlijk.

Die van mij is nu 65 cm met 11 maanden, onze vorige was 70. Ik vind dat niet meer echt middelgroot. Ook is juniorvoer voor middelgrote rassen lastiger te krijgen, het is vaak mini of maxi. De fokker adviseerde de reuen tot 1.5 op junior te laten staan.

Ik kan geen vleespercentages vinden van Denkadog, weinig info daar over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-20 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:14

Farmfood brokken en af en toe versvlees van farmfood gaat hier heel goed. Ontlasting is mooi donker en stevig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:16

Anouk94 schreef:
Onze labrador (6mnd oud) doet het heel goed op Dog Lovers Gold en had hiervoor ook veel en zachte ontlasting. Dat is nu puur minder!

Die doen niet aan juniorvoer, ik ken het merk inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:24

Mindim schreef:
lenaa_tje schreef:

Daar had ik nog nooit van gehoord :D Ik ben even op hun site aan het kijken, dank voor de tip!

Ik wilde ook Belcando adviseren.

Dat is wat mij betreft echt de beste brok die er is :) 80% vlees. Mijn mams is officieel verkooppunt en is in de fabriek geweest en die spreekt ook niets dan lof. Heeft verschillende brokken in het assortiment gehad, maar is zo enthousiast over belcando dat ze nnu alleen dit verkoopt.
Heeft het hele fabricageproces mogen bekijken en er gaat ook echt " goed " vlees in, en geen paardenhoeven en dat soort rotzooi om maar graan te elimineren.

Onze honden doen het er echt goed op. Mijn reu deed het niet lekker op vers vlees/KVV , en nu op Belcando gaat ie als een tierelier. Is echt enorm opgeknapt (verder ben ik voorstander van KVV hoor, dat is hier in huis de preferentie, maar voor onze hond was het simpelweg geen match. ) Wij hebben de brok met zalm, omdat hij soms jeuk krijgt van brokken met vleesvlees, en we komen er niet precies achter wat hetgeen is dat de jeuk veroorzaakt. Soms als het op is geven we wel eens brokken van de supermarkt of dierenwinkel, maar dan gaat meneer eigenlijk altijd meteen aan de race :')

Gemakshalve krijgt onze corgipup het ook en het zijn allebei echt glimwormpjes +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:27

kiwiwitje schreef:

Mijn andere honden krijgen Taste of the wild doen ze het super op ook! De een sierra mountain en de anderen iets met prairie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:31

Menino schreef:

Dat is wat mij betreft echt de beste brok die er is :) 80% vlees. Mijn mams is officieel verkooppunt en is in de fabriek geweest en die spreekt ook niets dan lof. Heeft verschillende brokken in het assortiment gehad, maar is zo enthousiast over belcando dat ze nnu alleen dit verkoopt.
Heeft het hele fabricageproces mogen bekijken en er gaat ook echt " goed " vlees in, en geen paardenhoeven en dat soort rotzooi om maar graan te elimineren.

Onze honden doen het er echt goed op. Mijn reu deed het niet lekker op vers vlees/KVV , en nu op Belcando gaat ie als een tierelier. Is echt enorm opgeknapt (verder ben ik voorstander van KVV hoor, dat is hier in huis de preferentie, maar voor onze hond was het simpelweg geen match. ) Wij hebben de brok met zalm, omdat hij soms jeuk krijgt van brokken met vleesvlees, en we komen er niet precies achter wat hetgeen is dat de jeuk veroorzaakt. Soms als het op is geven we wel eens brokken van de supermarkt of dierenwinkel, maar dan gaat meneer eigenlijk altijd meteen aan de race :')

Gemakshalve krijgt onze corgipup het ook en het zijn allebei echt glimwormpjes +:)+

Het juniorvoer heeft 30% vlees, maar ik zie dat bij de meeste juniorvoeren. De volwassenvoeders hebben inderdaad een hoog percentage vlees :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:04

Menino schreef:

Ik zit op de site van Belcando te kijken, maar ik snap niet hoe je aan die 80% vlees komt?
Er staat bij de meeste bij dat 75% van het eiwit dierlijk is. Maar als er staat dat 40% rijst is, dan kom je natuurlijk nooit aan je 80% vlees. En als ik dan ga tellen aan de vleesproducten kom je rond de 50-60% uit. Is op zich prima, maar niet de 80% die jij zegt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:28

Mindim schreef:
kiwiwitje schreef:

Mijn andere honden krijgen Taste of the wild doen ze het super op ook! De een sierra mountain en de anderen iets met prairie :D

Is bij taste of the wild het calcium/fosfor gehalte te hoog? Want anders zou ik dat gewoon eens proberen bij hem :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:30

Mindim schreef:
Momenteel krijgt hij large breed summerstyle. Maar ik vind dat hij veel te veel poept, de ontlasting te slap is. Ik ben dus op zoek naar een kwalteitsbrok.
Wat zoek ik:
Hoog vleesgehalte
Graan vrij

Wie kan iets aanraden.

Bijna alle brokken produceren veel poep. Nou ja, de honden die het eten produceren veel poep. Vlees geeft vele malen minder afvalproducten, dus minder ontlasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:45

rien10 schreef:
Mindim schreef:
Wat zoek ik:
Hoog vleesgehalte
Graan vrij

Wie kan iets aanraden.

Bijna alle brokken produceren veel poep. Nou ja, de honden die het eten produceren veel poep. Vlees geeft vele malen minder afvalproducten, dus minder ontlasting.

Ik heb alle honden op brok staan, elk 2 hopen per dag, de boxer een aantal hoopjes meer.

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:48

Heeft het misschien ook gewoon met de leeftijd te maken van de hond? Of met zijn stofwisseling/stoelgang? De ene mens poept ook vaker dan de ander. Ik zou me meer focussen op dat de ontlasting goed is qua structuur en hardheid dan op de hoeveelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:52

kiwiwitje schreef:
Is bij taste of the wild het calcium/fosfor gehalte te hoog? Want anders zou ik dat gewoon eens proberen bij hem :)

Ik voer verschillende soorten taste of the wild. Ik wil calcium tussen 0.7 en 1.2 hebben en fosfor tussen 0.6 en 1.1 bij taste of the wild High prairie is calcium 2.1 en fosfor 1.4 dus beiden te hoog.

Zal eens bij een andere variant kijken.

De Belcando junior Maxi heeft de juiste verhoudingen, zie ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-20 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:52

MarritdeG schreef:
Heeft het misschien ook gewoon met de leeftijd te maken van de hond? Of met zijn stofwisseling/stoelgang? De ene mens poept ook vaker dan de ander. Ik zou me meer focussen op dat de ontlasting goed is qua structuur en hardheid dan op de hoeveelheid.

Zoals in de OP vermeldt, is de ontlasting slap.