Onze kat is gék op groenten en fruit. Ik probeer de meest geliefde soorten sowieso weg te stoppen omdat ik het zonde vind dat alles wordt aangevreten. Zo zijn alle soorten paprika's, rode pepers, courgettes, aubergine, peer, tomaat, watermeloen, komkommer en tegenwoordig ook appel erg geliefd. Meestal gaat het om enkele happen, maar paprika's worden in zijn geheel verslonden en ook courgette gaat gerust voor een kwart op.

Als mijn vriend en ik zitten te eten dan worden de bonen, vega-burgers en ijsbergsla van mijn bord gejat waar ik bij zit.. Vlees daarentegen eet hij niet, behalve de 'zakjes' natvoer. Die vindt hij dan ook erg lekker! Verse biefstuk of iets dergelijks haalt hij zijn neus voor op.

Zou het kunnen dat mijn kat ergens een tekort aan heeft? Waarom zou hij zoveel behoefte hebben aan groenten/fruit? Is het een vreemde tik/gewoonte geworden, of kan het daadwerkelijk iets betekenen?
Achtergrond: de boosdoener is Brum, een HTK-kat van 5. Hij is volledig wit (en doof). Hij woont in een appartement samen met zijn broer Ibel. Ze vinden elkaar ontzettend lief, liggen bijna altijd samen te slapen. Brum zou net iets gestroomlijnder kunnen zijn, maar is zeker niet te dik. Het is een grote kat van ruim 5,5 kg. Hij is niet zo actief maar rent wel graag achter een snoepje aan. Hij krijgt twee keer per dag 25 gram Natural Health (reduced calorie). Verder uiteraard onbeperkt water in een bakje én een fontein. Hij heeft kattengras tot zijn beschikking waar hij soms dagen van eet, soms niet.
Als ik nog iets vergeten ben: vraag het gerust!
Hopelijk hebben jullie nieuwe inzichten voor ons!