Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Maar, je kunt een vakantie naar nieuw-zeeland betalen, maar geen geld voor een goed pension?
Dan ga je toch een weekje minder lang op vakantie?
Anyway, zet je kat gewoon eens bij die van je moeder neer. Dat lijkt me toch niet een hele moeilijke actie? Als je moeder het ziet zitten om jullie kat 6 weken in huis te hebben is dat prima toch?
belle_boef schreef:Met huisdieren ben je nou eenmaal meer gebonden. Kan ze niet uit logeren naar de foksters of iemand anders als je perse zo lang weg wil
ELpatcho schreef:Niet nog een thuiswonende vriendin/kennis die wel een tijdje een eigen huis wil hebben?
iirrssjjee schreef:Ze kan bij mensen logeren, dat is het probleem niet. Maar omdat ik weet dat je katten er vaak geen plezier mee doet, ben ik op zoek naar andere oplossingen.Hutcherson schreef:Maar, je kunt een vakantie naar nieuw-zeeland betalen, maar geen geld voor een goed pension?
Dan ga je toch een weekje minder lang op vakantie?
Anyway, zet je kat gewoon eens bij die van je moeder neer. Dat lijkt me toch niet een hele moeilijke actie? Als je moeder het ziet zitten om jullie kat 6 weken in huis te hebben is dat prima toch?
Voor zulke reacties was ik al bang. Zoals al aangegeven, vind ik dat ze daar ook echt de aandacht niet gaat krijgen die ze verdient. We hebben er best geld voor over, maar dan moet zij het ook zeker 1,5 maand gewoon heel erg leuk hebben. En niet als een zielig hoopje terugkomen.belle_boef schreef:Met huisdieren ben je nou eenmaal meer gebonden. Kan ze niet uit logeren naar de foksters of iemand anders als je perse zo lang weg wil
Niet oordelen als je de situatie niet kent graag. Deze reis dromen we al jaren van, maar we hadden niet zien aankomen dat dit ooit zou gaan gebeuren. Nu is de kans er, en die grijpen we met beide handen aan. Als we dit van te voren wisten, hadden we nog wel een jaar gewacht net de kat, maar helaas is de situatie nu zo. Ik wil echt het allerbeste voor haar. Daarom vraag ik ook om advies.
LienC schreef:Een vriendin? Of via bokt een oproepje? Ik snap dat je geen wildvreemde in huis wil, maar je hebt nog bijna een jaar dus misschien kan je een nachtje/weekend proefdraaien? Dan is het voor niemand meer 'wildvreemd'. Een pension heb ik één keer gedaan en nooit weer. De dominante kat heeft het naar zijn zin gehad, de wat schuwere heeft echt geen plezier gehad. En thuis is inderdaad fijn, maar zes weken is best een periode. Je kan overigens ook zoiets doen dat je via (naam kwijt, oppas voor de poes of iets dergelijks) een afspraak maakt, die hebben ook uitgebreidere pakketten. Kost wel wat maar dan hoef je niemand in je huis te laten. En je kan misschien iemand vragen die wat langer of een paar nachtjes komt?
Overigens kan je ook kijken of de kat zes weken naar je moeder kan?
Mjetterd schreef:Ik heb niet heel veel verstand van katten maar het eerste wat ik dacht was dat katten zich toch altijd prima kunnen redden zonder mensen.
Ik zou haar niet verplaatsen omdat je aangeeft dat ze de vorige keer met verhuizen ook echt wel een tijdje van slag is geweest.
Dus gewoon in jullie eigen huis laten met genoeg afleiding en vermaak en daarnaast mensen die haar komen verzorgen en vragen of ze af en toe tijd hebben om even een uurtje met haar op de bank te gaan zitten.
Maar dat zeg ik, niet veel verstand van katten.
Yv_ schreef:Ik heb de mijne tijdens mijn 6-weekse vakantie een paar jaar terug bij een vriendin gebracht. Zij zaten al te twijfelen of ze een kat wilde nemen en dit was een mooi tijdsbestek om het te testen. Poes blij, zij blij. Anders had ik haar naar mijn ouders gebracht. De mijne is inderdaad ook heel erg aanhankelijk en geniet van elke seconde aandacht die ze maar kan pikken, dus vind het een veel te lange tijd om 1x per dag iemand langs de laten komen.
Edit: Ik moet hier wel bij zeggen dat Pooh echt de gemakkelijkste kat is die je maar kunt voorstellen. Geef haar "sabbelkleedje" mee en ze voelt zich thuis. Misschien heeft jouw kat ook zo een dingetje? Een mandje, een lapje stof oid?
Magrathea schreef:Komt je kat buiten? Want in dat geval zou ik de buurman vragen. Is maar een klein stukje lopen. Deden wij vroeger ook, kattenluikje open zetten, de buren voerden de kat dan vanaf hun balkon en kwam daar soms ook binnen voor de gezelligheid.
Magrathea schreef:Hmm. Ik bedenk me nu ook, misschien moet je eerst even inventariseren wie het eventueel zou wíllen doen![]()
Straks heb je je perfecte optie en lukt het niet.
Trouwens, wat verhuizen betreft, ik weet dat waar die van mij haar eerste verhuizing vreselijk vond ze bij 2, 3 en 4 eigenlijk niet meer ervan op keekhet hangt ook af van de omgeving waar je heen gaat, als die heel anders is kan het stressvol zijn, anders kan het ook meevallen