Mijn kat is dus een obsessieve likker. Ze wast zichzelf heel vaak en heel lang, en ook de andere katten in huis krijgen vaak van haar een poetsbeurt. Nu gaat ze vaak zo erg door dat ze kale plekken en heel soms wondje krijgt (alleen bij zichzelf niet bij de andere katten gelukkig).
Het is niet dat ze constant hetzelfde plekje likt (behalve als er een wondje zit dan gaat ze er wel vol voor), maar ze wast zichzelf helemaal van top tot teen.
Momenteel heeft ze kale plekken op de onderkant van haar achterpoten en haar buikje. Maar er zijn meerdere plekjes wel kaal geweest die gelukkig nu weer mooi vol haar zitten. Het wisselt dus af welk plekje kaal is.
Heb online gelezen dat het een teken van pijn kan zijn, maar dat lijkt me niet echt van toepassing, ze geeft geen pijn aan, en zij geeft het echt wel aan als ze pijn heeft.
Ik controleer de plekken trouwens altijd zeker als er een wondje zit, een abces is al is voorgekomen helaas

Ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft of met het zelfde probleem zit.