Zoals de topic titel al aangeeft komt er over 3 maandjes ongeveer een pup in huis. Onze hond is in maart op 15 jarige leeftijd overleden en de leegte is toch te groot dus hebben wij ons ingeschreven bij een labrador fokker. We willen dit keer niet voor een herplaatser gaan. (Bewuste keuze)
Nu hebben wij onze andere honden op latere leeftijd gekregen (herplaatsers) dus puppy dingen zijn vrijwel nieuw voor ons. We hebben er Wel heel veel zin in!!!
Maar nu komen de vragen en aangezien hier veel honden mensen zitten zijn er ook veel ervaringen.
Ik lees veel over een bench maar is dat noodzakelijk? Wij hebben nooit een bench gehad voor de honden, altijd een lekkere mand of bed. Hebben mensen ervaring met een pup in huis zonder bench?
Hoe begin je met het laten slapen beneden? Wij willen de hond op de begane grond laten slapen. Er is een traphekje beneden voor de oude hond.
Ik lees heel veel verhalen over dat er veel gesloopt wordt. Hoe hou je dat tegen (kauwspeelgoed en andere speeltjes zullen er uiteraard veel zijn).
Wanneer begin je met het leren dat de hond alleen kan blijven en dat we altijd wel weer terugkomen.
Hebben mensen nog andere puppy tips? Wil het beste doen voor ons nieuw vriendje.
Het duurt nog even voor we de pup daadwerkelijk in huis hebben maar ik wil de hond een goede start geven.