Echter in de laatste bocht voor we er waren....kwam hij weer een beetje tot rust. Door DA onderzocht, echo enzo, en bleek dat hij HCM heeft. Op het randje van nog niet / al wel met medicatie beginnen. Het hartruisje dat hij al jaren heeft vonden ze maar heel subtiel, niet erg verontrustend. Maar vanwege die toeval er maar meteen mee begonnen: Fortekor

Sindsdien heeft hij niet meer dat gekke hoestje dat we de laatste tijd wel eens hoorden.
Maar...hij eet ook nauwelijks meer

Hij is nog een keer helemaal nagekeken. En conclusie: alles is prima in orde. Bloed, schildklier, nieren, bekje.... allemaal perfect. Ook geen pre-nierfalen. Wel zagen zij net als ik ook dat hij misselijkheids-verschijnselen vertoonde en heeft hij daar een prikje tegen gehad.
Eind van de middag at hij nog niet....Dierenarts kwam dan nog met het idee dat hij misschien een haarbal in zijn maag zou kunnen hebben. Dat die voor de misselijkheid zou zorgen en voor een vol gevoel dus niet willen eten. Dat klonk eigenlijk best plausibel want de afgelopen tijd had hij ook niet gekotst terwijl hij dat al 13 jaar regelmatig doet..Roy is nogal een makkelijke kotser

Dus nog even net voor sluitingstijd een tube Katalax gehaald.
Maar nu weer een week verder en hij eet nog steeds niet. Loopt ook een beetje met zijn ziel onder zijn arm....hij is zichzelf niet. Zijn ademhaling is ook wisselvallig. Subtiel, je merkt het alleen als baasje zeg maar terwijl hij tegen je oor of onder je hand ligt ofzo.... dat het niet altijd soepel & vloeiend gaat maar wat onrustiger. En even later is dat dan weer over. Hij lijkt daar zelf overigens niet erg van onder de indruk te zijn

Gisteren kreeg ik hem zowaar weer een beetje aan het eten

In de ochtend spuugde hij het meteen weer uit.... maar de rest van de dag at hij beter dan de afgelopen anderhalve maand

En vanochtend zag hij er weer een heel stuk beter uit, was hij eindelijk weer zichzelf in zijn hele houding zeg maar

Hij at ook weer een paar van de ouwelullenbrokjes die gisteren een succes bleken te zijn. Ik opgelucht: stijgende lijn!!!!!

Helaas....hij kotste alles weer uit en wil sindsdien niks meer eten en is duidelijk nu wel weer misselijk....aan zijn bekje likken en zijn houding....hij wil vooral slapen. Heeft wel een wandelingetje buiten gemaakt maar dat is het.
Ik maak me heel erg zorgen en heb heel erg het idee dat hij juni (of het eind van de week....) niet gaat halen zo. Morgen maar weer naar de DA voor een spuitje tegen de misselijkheid....en ik wil weten of het wel goed gaat in zijn maag! Dat moet toch wel te zien / voelen zijn als daar iets in zit...?
Pffffft. Ik zit er echt mee in mijn maag.... wat moet ik nou toch met Roytje Rooymans.....mijn Koning van het Krabbeltje.... ben benieuwd naar wat ervaringsverhalen, hoe het af is gelopen met andere katten met HCM, in hoeverre kwaliteit van leven mogelijk is (als we hem weer aan het eten kunnen krijgen....) of weet ik wat.....
Heb zelf zo'n 20 jaar geleden een hele nare ervaring gehad met een kat die we vréselijk schreeuwend, gillend hebben moeten laten gaan, en wat bij nader inzien ook overduidelijk HCM is geweest... maar wat de DA niet hebben gevonden ondanks dat ik de deur daar plat liep om te ontdekken wat er nu toch aan de hand was met dat beestje.
Ik moet er niet aan denken dat Roy ook op dat punt komt