Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Davinia_ schreef:Bedankt! Over het herplaatsen heb ik al vaak nagedacht, maar dan voelt het beetje als hond weg doen, omdat we een kind hebben en hem niet meer moeten. Beetje lastig uitleggen, maar misschien begrijpen jullie het wel.
Even een medische check bij de dierenarts is ook een goede optie!
Gini schreef:Ik denk dat de hond herplaatsen op dit moment ook niet echt een oplossing is. Het "probleemgedrag" is veroorzaakt door stress en angst en veranderingen die hij niet kan verwerken. Nog meer verandering is dus het laatste wat dit hondje nu nodig heeft.
Ik zou dus de medische mallemolen ingaan, samen met de dierenarts bekijken of er geen lichamelijke ongemakken zijn die hem dit gedrag doen vertonen. En samen met de dierenarts er een therapeut of hondenpsycholoog bijhalen die ervoor kan zorgen dat jullie gezinnetje opnieuw kan samenleven.
boyca schreef:Er staat nergens hoe jullie reageren als hij gromt / bijt.
Hij had bij mij ondanks alles toch even vliegles gehad, is hij helemaal.
Niet alles is op te lossen met fluwelen handschoenen.
Grommen en bijten is not done!! Wees daarin duidelijk en ik denk je echt je leiderschap moet gaan bekijken en niet van ooooh hij is zo gegrepen en nu nog steeds zielig!
Nee hij is genezen en dit gedrag is gewoon niet ok.
En dat moet hem toch echt even duidelijk gemaakt worden.
Straks gaat je baby kruipen en lopen en pakt hij/zij dingen van de hond en dan mag er absoluut niet gegromd worden etc.
wees niet te lief, wees duidelijk, lijn hem desnoods even aan in huis zodat je hem goed kan corrigeren.
Kuggur schreef:Een vrij oude agressieve hond herplaatsen in de hoop dat de aggressie dan vanzelf verdwijnt?
Slecht advies imo. Óf je lost het zelf op ( indien nodig met professionele hulp ) en houdt of herplaatst de hond. Óf je slaapt hem in.
Niet anderen met je probleem proberen op te zadelen.
cursebreaker schreef:Kuggur schreef:Een vrij oude agressieve hond herplaatsen in de hoop dat de aggressie dan vanzelf verdwijnt?
Slecht advies imo. Óf je lost het zelf op ( indien nodig met professionele hulp ) en houdt of herplaatst de hond. Óf je slaapt hem in.
Niet anderen met je probleem proberen op te zadelen.
Er wordt denk ik niet echt bedoeld; in de hoop dat de agressie verdwijnt en/of anderen met problemen opzadelen. Maar er kan wel zoals KimD aangaf, gekozen worden voor tijdelijke herplaatsing om te kijken of het gedrag minder wordt/verdwijnt, zodat je de oorzaak beter kunt achterhalen (mocht het niet te verklaren zijn vanwege lichamelijke pijntjes)
boyca schreef:Er staat nergens hoe jullie reageren als hij gromt / bijt.
Hij had bij mij ondanks alles toch even vliegles gehad, is hij helemaal.
Niet alles is op te lossen met fluwelen handschoenen.
Grommen en bijten is not done!! Wees daarin duidelijk en ik denk je echt je leiderschap moet gaan bekijken en niet van ooooh hij is zo gegrepen en nu nog steeds zielig!
Nee hij is genezen en dit gedrag is gewoon niet ok.
En dat moet hem toch echt even duidelijk gemaakt worden.
Straks gaat je baby kruipen en lopen en pakt hij/zij dingen van de hond en dan mag er absoluut niet gegromd worden etc.
wees niet te lief, wees duidelijk, lijn hem desnoods even aan in huis zodat je hem goed kan corrigeren.