Hulup gevraagd..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Hulup gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 13:36

Lieverd bokkers ik zit met mijn handen in het haar.. een paar maanden terug hebben wij 2 katers (gered) onder de vlooien, wormen, vieze ogen, graatmager enz. Met als doel deze hier te laten groot worden. Maar helaas plast ( niet sproeit) de rode kater overal. Nu worden zij over 2 weken geholpen, ze zijn dan 7 maanden. Medische is alles al onderzocht
Feliway helpt niet.
Wij wonen redelijk groot met genoeg schuilplaatsen en kattenbakken 5 stuks. Helaas doe ik ze nu niet naar buiten omdat onze 30 km weg als racebaan word gebruikt. Tuin afzetten gaat nog niet want er worden binnenkort achter ons villa's gebouwd.
Ik denk persoonlijk dat er hier in huis teveel stress is voor hem. Maar ik heb beesten voor het leven en niet voor even. Maar nu hij overal plast zit ik zo met mijn handen in het haar. Dat ik denk dat het beter is voor hem een huisje alleen of ergens waar hij naar buiten kan..

Heeft er iemand nog ideeën of oplossingen.

Afbeelding
De boeven..

miramii

Re: Hulup gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:48

Deed hij het voorheen wel op de kattenbakken? Ander grit/korrel geprobeerd? En is het op wisselende plekken of zit er een bepaald patroon in?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:50

Misschien is er een bokker die nog een tamme stalkat zoekt?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 13:52

miramii schreef:
Deed hij het voorheen wel op de kattenbakken? Ander grit/korrel geprobeerd? En is het op wisselende plekken of zit er een bepaald patroon in?

Het dubbele is, hij doet het ook op de kattenbak.. niets veranderd in de thuissituatie of huisvesting. Hij doet het overal. Geen patroon.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 15:39

Britta31 schreef:
Misschien is er een bokker die nog een tamme stalkat zoekt?

Dat zal onze laatste oplossing zijn. Wat ik al zei, beesten heb je voor je leven en niet voor even. Maar moeilijk is het wel.

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:11

Kan het geen blaasontsteking/blaasgruis zijn ?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:31

Hoe is de relatie tussen de 2 katten? Is de rooie de baas? Of juist de onderdanige van de 2?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:38

Als medisch alles oké is, zie je regelmatig dat het van de stress is. Of hij nu graag buiten wilt zijn, mensen spannend vind of de andere kat niet leuk vind, is lastig uit te zoeken. Zijn het broertjes van elkaar / samen opgegroeid? Dan is de kans klein dat hij de andere niet leuk vind tenzij die enorm dominant is.
Dan kun je het wel goed bedoelen "een kat voor het leven, niet voor even" maar soms zijn ze beter af en juist gelukkiger in een andere situatie.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 16:43

casperzazoe schreef:
Als medisch alles oké is, zie je regelmatig dat het van de stress is. Of hij nu graag buiten wilt zijn, mensen spannend vind of de andere kat niet leuk vind, is lastig uit te zoeken. Zijn het broertjes van elkaar / samen opgegroeid? Dan is de kans klein dat hij de andere niet leuk vind tenzij die enorm dominant is.
Dan kun je het wel goed bedoelen "een kat voor het leven, niet voor even" maar soms zijn ze beter af en juist gelukkiger in een andere situatie.

Daar ben ik het ook mee eens..als het echt niet anders kan dan hoop ik dat hij ergens gelukkiger is. De rooie is de dominante van de 2. En ze zijn samen opgegroeid, de eerste 2 maanden zelfs in een hele kleine bench. Ook zijn ze nog nooit naar buiten geweest. Het kan ook een enorme kroel zijn, hij is idolaat van onze hond. En door de andere katten word hij met rust gelaten of ze spelen samen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 16:44

Manon_Harry schreef:
Kan het geen blaasontsteking/blaasgruis zijn ?

Uitgesloten doormiddel van opvang plas, bloedprikken en echo.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:04

Dus hij moet nog gecastreerd worden? Anders zou ik dat afwachten eerst.
Er bestaan trouwens verschillende soorten antibiotica. Bij mijn kat werkte ene ook niet, maar een andere wel. Hoeveel is er al geprobeerd?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:10

Hoeveel kattenbakken heb je?

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:14

Kan inderdaad een stress/territorium dingetje zijn.. Misschien een gedragstherapeut bellen? :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:26

tis hoogseizoen voor de dekkaters, dus niet gecastereerd zijn is de grootste oorzaak

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 17:34

Rebel_Jits schreef:
Dus hij moet nog gecastreerd worden? Anders zou ik dat afwachten eerst.
Er bestaan trouwens verschillende soorten antibiotica. Bij mijn kat werkte ene ook niet, maar een andere wel. Hoeveel is er al geprobeerd?

2 stuks, maar ik moet de rekening even zoeken welke.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 17:35

speurneusc schreef:
tis hoogseizoen voor de dekkaters, dus niet gecastereerd zijn is de grootste oorzaak

Volgens de dierenarts zou hij dan gaan sproeien. Niet gewoon plassen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 17:36

rien10 schreef:

5. Elke kat 1 plus 1. En net tijdelijk nummer 6 neergezet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:39

Ok. Dus dat kan het niet zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:17

geen enkele kat is hetzelfde zijn wij mensen ook niet, miss weet ie niet wat sproeien in houdt of zo gefrustreerd dat ie niet kan dekken dat ie van nijd piest...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 18:21

speurneusc schreef:
geen enkele kat is hetzelfde zijn wij mensen ook niet, miss weet ie niet wat sproeien in houdt of zo gefrustreerd dat ie niet kan dekken dat ie van nijd piest...

Nee sorry, dat wat jij nu zegt klopt niet. Zowel de dierenarts als hun gedragsdeskundige zeggen dat het niets met hormonen te maken heeft. Daarvoor is hij nog erg jong. En krolse of niet geholpen katten hebben wij hier niet.

Hij zou 4 weken geleden geholpen worden maar helaas kwam toen corona om de hoek.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:47

Oef, ja dat is wel bijzonder.
Enige ervaring die ik hiermee heb is dat mijn kat zijn plekjes ging markeren met plas (niet sproeien overigens) t.o.v. mijn andere kat. Als zij dan op dat plekje had gezeten, deed hij het nog een keer. Teveel dieren, waardoor hij te veel onrust ervaart? Zou idd denken aan iets medisch, maar dat is het dus ook niet..
Ik zou zelf eens kijken of je dit kan voorleggen aan een gedragsdeskundige, wie weet is het wel iets kleins wat je kunt aanpassen. Of je krijgt duidelijk dat dit dus niet de plek voor hem is..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:17

Je hebt meerdere katten (naast deze 2?).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:22

Boheme schreef:
rien10 schreef:

5. Elke kat 1 plus 1. En net tijdelijk nummer 6 neergezet.

Je hebt totaal 4 katten? Hoe gaat het daar dan mee samen?

Heb je genoeg plekken waar hij omhoog kan, hoeveel kamers heeft hij tot zijn beschikking?

Wat erg trouwens hoe ze gezeten hebben, daar zullen ze mentaal ook wel een knauw van gehad hebben.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 19:29

Jis_ schreef:
rien10 schreef:

Je hebt totaal 4 katten? Hoe gaat het daar dan mee samen?

Heb je genoeg plekken waar hij omhoog kan, hoeveel kamers heeft hij tot zijn beschikking?

Wat erg trouwens hoe ze gezeten hebben, daar zullen ze mentaal ook wel een knauw van gehad hebben.

Klopt 2 katten, 1 poes, 1 jeweetwelkater en de 2 heren dus.. Gaat goed met de andere. Heel soms even een grommetje van de oudste poes, maar die gromt al naar een vlieg. 5 kamers met hoge plekken waar ze op kunnen, kattenbakken boven en beneden. Mogen overal komen. De 2 oudste zijn over het algemeen beneden .dus boven nog 4 kamers over.

En ik ben ook bang dat hij een tik heeft gekregen van zijn jeugd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:44

Lastig he.
Heb je ook bakken zonder deksel? Dus alleen de onderkant. Ik heb vroeger een kat gehad die er veel beter op ging dan.

Misschien dat een gedragsdeskundige je nog zou kunnen helpen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.