Bench of puppyren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Bench of puppyren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 15:13

Deze zomer hoop ik eindelijk mijn zo lang verwachte puppy te verwelkomen. Sta nu wel in dubio of ik zal gaan voor een bench of voor een puppyren. Wil het hondje niet los in de kamer laten als ik een boodschapje doe of in de nacht.
Ruimte heb ik genoeg, daar hangt het dus niet van af. Lijkt me zo fijn dat een puppy in een ren wat meer bewegingsvrijheid heeft. Kan er een mandje inzetten, een krant voor een ongelukje en wat speelgoed. Voordelen van een bench weet ik even niet zo goed, zijn er bokkers die hier hun licht over willen laten schijnen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:16

Nou ik ben misschien niet je beste raadgever, want ik ben geen liefhebber van benches. Maar toch, wat is je bedoeling? Gaat pup snachts mee naar de slaapkamer, dan is een bench misschien makkelijker omdat die mobieler is? Is het de bedoeling dat er één plek gecreëerd wordt dan zou ik gaan voor zoveel mogelijk ruimte, dus liever een ren.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:19

De bench is beter als je ze zindelijk wilt maken. Mijn honden slapen heel graag in hun bench, echt hun veilige plekje!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 15:20

Wil idd één vaste plek. Pup slaapt daar in de nacht, overdag als ze even haar rust moet hebben en bijv mijn kleinkinderen er zijn, en als mijn man en ik even tegelijk weg zijn ( wat niet heel veel zal gebeuren ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:21

Wij hebben beiden. De bench staat in een puppyren. Dat vond ik makkelijker dan alleen een ren. Want in de ren zoeken ze toch wel een poep/plas plekje. Die houden ze niet schoon zoals ze wel met een bench of mand doen.

Bench gebruikten wij voor de nacht of als we van huis moesten. De ren om zonder toezicht toch rond te kunnen lopen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:22

Wij hebbeb vanaf het begin een grote bench met daaraan een puppyren. Ren is 80 cm hoog en kun je in de vorm maken die je wilt.
Staat bij ons achter de bank, lekker rustig. Inmiddels is puppy 1,5 en blijft nogsteeds netjes in de ren als dat moet (hij legt zn kop op de rand). Als hij stout was of wij gingen weg deden de ren dicht, maar de bench is altijd open geweest. Inmiddels blijft hij los in de kamer thuis als we weg zijn. Maar meestal ligt ie vrijwillig in zn ren.

Onze reu was binnen twee weken bij ons volledig zindelijk trouwens. We hebben de bench niet hoeven verkleinen. Gewoon consequent elke 2 uur eruit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:26

Wij hadden inderdaad ook puppyrennen, drie in totaal. Twee beneden en één boven.

In die twee beneden stond ook een bench zodat ze daar gewend aan raakten. We hebben de benches nooit gebruikt om ze op te sluiten of iets dergelijks, ze lagen er wel geregeld in om te slapen of zich even terug te trekken. Wij hebben benches in de auto, dus wel zo belangrijk om dat goed aangeleerd te hebben.

Dit waren de eerste pups waarbij we actief gingen aan de slag gingen met een puppyren en dat is perfect bevallen!

Nu maken we alleen nog maar gebruik van rennen, ook geen puppy variant. :+

Als je je maar realiseert dat wat je ook kiest beide géén strafplek moet worden. Het moet altijd een veilig plekje blijven, anders werken beide averechts.

Edit: ook precies 0 problemen met zindelijk krijgen, maar dat ligt sowieso 90% aan hoe je ze van de fokker meekrijgt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:28

truus1957 schreef:
Deze zomer hoop ik eindelijk mijn zo lang verwachte puppy te verwelkomen. Sta nu wel in dubio of ik zal gaan voor een bench of voor een puppyren. Wil het hondje niet los in de kamer laten als ik een boodschapje doe of in de nacht.
Ruimte heb ik genoeg, daar hangt het dus niet van af. Lijkt me zo fijn dat een puppy in een ren wat meer bewegingsvrijheid heeft. Kan er een mandje inzetten, een krant voor een ongelukje en wat speelgoed. Voordelen van een bench weet ik even niet zo goed, zijn er bokkers die hier hun licht over willen laten schijnen?

Nooit een hond (vooral puppy) alleen laten met speelgoed. Onze pup heeft alleen in de bench gezeten zodra hij alleen thuis was of (verplicht) moest slapen. Sinds hij 7 maanden is hebben we afscheid van de bench genomen en zoekt hij zn ’plaats‘ zelf op.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:31

Bij de eerste pup hebben wij alleen een ren gebruikt, maar het steeds opsluiten van de hond beviel ons niet helemaal. Bij de tweede pup hadden we een bench in de ren staan, ideaal! In de bench lag een lekker kussen waar de pup op sliep, maar de ren zorgde voor ruimte zodat de pup ook gewoon even een rondje kon lopen. Ook stond er een wc'tje in de ren zodat de pup niet z'n slaapplek hoefde te bevuilen als hij nodig moest terwijl wij weg waren.
Als ze nu alleen thuis zijn, is de eerste hond gewoon los in huis, de tweede gaat nogsteeds in de ren.

kiwiwitje

Re: Bench of puppyren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:48

Bij de eerste pup alleen een bench gebruikt. Maar bij de laatste een puppyren en bench. Maar vooral om de andere 2 in huis rust te gunnen. Als je er een plas stukje in maakt moet je wel goed opletten met zindelijk maken. Je zal namelijk wel actief bezig moeten blijven met zindelijk maken. En als ze dan in de ren een plek hebben om te poepen of plassen kan het zelf laten plassen etc wel wat verwateren.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:59

Met een bench is zindelijk maken in ieder geval wel eenvoudiger denk ik. Als ze maar één klein plekje hebben om te slapen zullen ze dat niet bevuilen, hebben ze een hele ren dan kunnen ze prima een plekje uitzoeken om hun behoeften te doen en toch nog een propere plaats overhouden om te slapen.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:24

Oei lastig,. Onze eerste 2 honden geen problemen met de bench, en sliepen er binnen 2-3 nachten in. 3e hond vertikte het (en niet zo'n beetje ook), wou er pas vanaf 13 weken in (en toen ging de knop om en wou ze nergens anders meer, de blikken die ik van haar heb gekregen toen de bench wegging :+ ). De jongste telg zat als hij apart moest in de keuken. Prima als hij daar zat, het huis was te klein als hij in de bench "moest".

Zindelijkheid heb ik geen verschil gemerkt wel/niet bench gebruiken. Laatste pup was de bak gewend (ging in het nest al op een "kattenbak". Ideaal voor 's nachts. OVerdag haalden we hem weg, 's avonds lieten we hem staan, dus daar deed hij dan ook netjes zijn behoefte in 's nachts. Andere hond die niet in de bench wou sliep op bed, en liet mij toen binnen enkele dagen al weten dat ze naar buiten moest door strategisch speeltjes op mijn gezicht te gooien }>

Bedenk ook goed waar je de bench/ren neer wil zetten, en in het geval je voor een bench gaat wat voor soort. Ik heb nu nog 1 benchje van nylon staan. Ideaal om ook ergens naar mee te nemen. Hond zit er graag in, en slaapt er ook wel graag in. Is lekker donker en echt een soort holletje. Een traliebench is bestendiger tegen knagen, hygiënischer, maar zwaarder, onhandiger om op te bergen e.d. Persoonlijk vind ik zo'n gesloten bench wel fijner voor als de hond als rustplek omdat ze minder worden afgeleid door de omgeving dan in een open tralies bench. Ik denk dat het in een puppy-ren, afhankelijk van de locatie wel wat lastiger dat ze de rust opzoeken, simpelweg omdat er meer ruimte is, maar dat zal ook weer heel erg hond-afhankelijk zijn.

Overleg ook even met de fokker wat hij/zij aanraadt. Pups die een bench al in het nest gewend zijn zullen er anders op reageren dan pups die enkel een ren gewend zijn.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:45

Hier een puppy ren want een bench bleef ze onrustig in en dit gaat prima.
Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 17:15

cinniz123 schreef:
[ [url=m/4ZnwZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een mooie cinniz, mag ik vragen wat het formaat is?
Schattig hondje overigens, wat is het voor ras?

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:45

Ik heb beiden gebruikt. Een puppyren in de woonkamer en een bench op de slaapkamer.
In de puppyren hebben ze wat meer ruimte, hoewel ik ook een flink grote bench had. Maar die was puur voor de nacht, als hij toch moest slapen. Hij kon er helemaal uitgestrekt in liggen.
De ren gebruikte ik overdag, als hij rusten moest of als hij mijn andere hond bleef vervelen. Daar stond ook een waterbakje in en wat speeltjes, dus daar hoefde hij niet per se in te slapen.
Ze hebben met beiden nooit problemen gehad. En als ik ga trainen en het is te warm om ze tussendoor in de auto te laten of op wedstrijd zitten ze ook samen in een puppyren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:53

Ikke89 schreef:
Ik heb beiden gebruikt. Een puppyren in de woonkamer en een bench op de slaapkamer.
In de puppyren hebben ze wat meer ruimte, hoewel ik ook een flink grote bench had. Maar die was puur voor de nacht, als hij toch moest slapen. Hij kon er helemaal uitgestrekt in liggen.
De ren gebruikte ik overdag, als hij rusten moest of als hij mijn andere hond bleef vervelen. Daar stond ook een waterbakje in en wat speeltjes, dus daar hoefde hij niet per se in te slapen.
Ze hebben met beiden nooit problemen gehad. En als ik ga trainen en het is te warm om ze tussendoor in de auto te laten of op wedstrijd zitten ze ook samen in een puppyren.

Dan moet je ook al een grote hebben. :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:01

Ik heb de eerste weken een puppy ren gebruikt.
Daarna niets meer, ze zijn gewoon los in huis.
Als ze alleen,zijn, zitten ze in de bijkeuken en dan is de deur naar de keuken ook nog open waar ze het kunnen.
Een bench zie ik ook geen voordeel in.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:29

truus1957 schreef:
cinniz123 schreef:
[ [url=m/4ZnwZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zal hem straks een voor je meten want weet het niet precies meer.
Ze is een american hairless terrier.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:04

Ik gebruik een bench, ook omdat ik er 1 in de auto heb en die makkelijk meeneem als je bv op visite gaat.

Waar we ook zijn, weekje vakantie etc dat is ze veilige plekje.

Een puppyren bij veel mensen gezien maar vind dat lastig met zindelijkheid. Ze lopen hier gewoon los, bench open en als we weg gingen erin.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:29

truus1957 schreef:
cinniz123 schreef:

Maat is 128 x 83cm

Wat vinden jullie lastig aan zindelijk maken met een ren ten opzichte van een bench?
Ik heb nml totaal geen last gehad ermee maar ook niet met de honden zonder bench of ren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:40

cinniz123 schreef:
Maat is 128 x 83cm

Wat vinden jullie lastig aan zindelijk maken met een ren ten opzichte van een bench?
Ik heb nml totaal geen last gehad ermee maar ook niet met de honden zonder bench of ren.

Ik vind t een aandachtspunt als ze er een plek in hebben om te poepen of plassen. Aangezien je toch uiteindelijk liever hebt dat ze het buiten doen en dus even op kunnen houden.
Als er een plas/poep plek gemaakt word dan sla je makkelijker een momentje om buiten te plassen over.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:43

Wij hebben beide gedaan. Waren eerst niet van plan om een ren te gebruiken maar hij bleef zo onrustig in de bench. Dus een ren eraan gemaakt en toen ging het langzaam beter. Ik denk dat de ren er 2 weken heeft gestaan en toen ging de bench ook stukken beter. Moet wel zeggen dat hij vanaf de 2e week mee naar het werk ging in een bench dus toen is hij snel aan de bench gewend geraakt.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 20:30

Ik vind de ren van cinniz een heel mooie oplossing. Voor het zindelijk maken hoef ik geen bench, vind dat niet fijn. Als ze in de nacht hoge nood heeft mag het in de ren en overdag zet ik haar toch steeds buiten na slapen, eten en spelen. Wordt mijn 5e pup, weet wel hoe zindelijk maken werkt. Maar iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:01

Komt helemaal goed dus :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:50

Hier ook beide gehad toen ze pup waren. Gewoon de bench in de ren in de woonkamer.
Alleen bij verplichte rust ging de bench dicht (als Damy overprikkeld was). Als we boodschappen gingen doen of 's nachts bleef het deurtje open en kon hij ook in de ren om te spelen of een noodgevallen-plasje te doen.
Noa liet zich niet wegsteken in de ren, die heeft 3 jaar op onze slaapkamer in een openstaande bench geslapen (en als m'n vriend was werken, lag zij naast me <3 ). Toen de ren maar afgebroken.
Inmiddels slapen ze allemaal in hun eigen bench in de woonkamer. Al is dat meer omdat ze sinds een loopsheid niet meer perfect zindelijk zijn :oo