Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GraceZarif schreef:Zat zelf te denken aan het redden van een kip, mocht je daar interesse in hebben: https://www.redeenlegkip.nl/red-zelf-een-kip/
LieveLoes schreef:[ [url=m/bo2Y4i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een foto van de tuin in de avond. Zoals je ziet zijn er aan de zijkanten twee perkjes met planten. Daar ligt nu nog boomschors in, maar dat mag wat mij betreft eruit. Het perkje aan de rechter kant wordt (deels?) groentetuin, dus dat zou ik dan nog af moeten zetten voor eventuele kipjes.
Het grind gedeelte achterin de tuin zou ik eruit halen en dat zou dan de ren worden. Ik weet niet precies hoe groot die is, dat moet ik nog meten. Kan daar eventueel natuurlijk nog een stuk tuin bij aan sluiten. Het nachthok kan dan in de schuur. Die wordt nu alleen gebruikt voor opslag van fietsen en tuinmeubels in de winter. Als we thuis zijn, mogen ze van mij dan ook gewoon los door de tuin.
Hoe zit het met stank? Stinken ze echt zo erg?
Poekkie schreef:Stank was hier echt niets, alleen het hok werd echt aan alle kanten volgescheten en was veel werk om het proper te houden. De kippen van mijn opa waren 'op stal' dan weer heel erg schoon.
Hoeveel ruimte heb je voor nu ongeveer gepland? Voor krielkipjes of zijdehoenders lijkt het me echt wel een fijn stuk!
Even iets extra: denk je ook na over je bodembedekking in je nachthok? Mijn ervaring is dat houtschaafsel bijvoorbeeld veel properder te houden is den met stro. Ook ivm parasieten is het handig om wat info in te winnen over een goede bodembedekking (heb naast krullen ook al aubiose en vlas gehoord, maar geen idee wat beter is)
Poekkie schreef:Stank was hier echt niets, alleen het hok werd echt aan alle kanten volgescheten en was veel werk om het proper te houden. De kippen van mijn opa waren 'op stal' dan weer heel erg schoon.
Hoeveel ruimte heb je voor nu ongeveer gepland? Voor krielkipjes of zijdehoenders lijkt het me echt wel een fijn stuk!
Even iets extra: denk je ook na over je bodembedekking in je nachthok? Mijn ervaring is dat houtschaafsel bijvoorbeeld veel properder te houden is den met stro. Ook ivm parasieten is het handig om wat info in te winnen over een goede bodembedekking (heb naast krullen ook al aubiose en vlas gehoord, maar geen idee wat beter is)
LieveLoes schreef:Fijn dat de stank mee valt!
Voor nu is er nog niets gepland. Ik wilde eerst weten of het überhaupt wel kon! Ik ben echt aan het oriënteren wat mogelijk is en wat dan minimale afmetingen zijn. Ook ben ik nog op zoek wat dan het beste soort kippen is. Ik wil wel echt kleintjes, voor mijn gevoel past dat beter op dit stuk dan grote kippen.
Jullie zeggen dus grind en schors laten liggen? Vinden ze dat grind wel fijn aan de poten? De ren zou dan namelijk echt op het grind komen!
Bodembedwkking dus ook echt nog geen idee! Ik ben nog helemaal blanco!
Serenity350 schreef:Poekkie schreef:Stank was hier echt niets, alleen het hok werd echt aan alle kanten volgescheten en was veel werk om het proper te houden. De kippen van mijn opa waren 'op stal' dan weer heel erg schoon.
Als bodembedekking kun je ook gaan voor hemperade met eucalyptus. Dat gebruik ik in de hokken, verschoon het eenmaal per week, en los van dat het heerlijk ruikt vinden veel parasieten die geur en olie juist onprettig.