Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
kiwiwitje schreef:Inderdaad, duidelijk aangeven dat jij dat niet wil.
Daarnaast kun je best een commando gebruiken voor aandacht en dat commando belonen als ze bij je blijft. In t begin met iets veeel lekkerders dan normaal. Dat werkt meestal wel. Zorgen dat jij leuker bent.
troi schreef:Dank voor de tips. Tja ik woon in een klein dorpje met redelijk wat gezellige/ eenzame bejaarden die als voornaamste dagbesteding hebben om (langzaam) door het dorp te wandelen en praatjes te maken met voorbijgangers (op keurige afstand momenteel) en dan is een enthousiaste pluizebol wel vrij onweerstaanbaar. Onvriendelijk zijn tegen deze mensen is niet een optie maar wat helderder communiceren wel. Ik vind die tip van die sleeve wel een goede! Iemand een tip waar ik zoiets kan vinden?
troi schreef:Dank voor de tips. Tja ik woon in een klein dorpje met redelijk wat gezellige/ eenzame bejaarden die als voornaamste dagbesteding hebben om (langzaam) door het dorp te wandelen en praatjes te maken met voorbijgangers (op keurige afstand momenteel) en dan is een enthousiaste pluizebol wel vrij onweerstaanbaar. Onvriendelijk zijn tegen deze mensen is niet een optie maar wat helderder communiceren wel. Ik vind die tip van die sleeve wel een goede! Iemand een tip waar ik zoiets kan vinden?
Miiej schreef:Ik loop hier op dit moment ook tegen aan, hond van 10 maanden. Ik heb het advies van de hondenschool gekregen om mensen te vragen haar te negeren. Ze loopt ook vaak los waarbij ze naar mensen toe rent voor een aai. Aan de riem weigert ze regelmatig mee te lopen omdat ze graag naar mensen toe wilt, ik, wacht dan net zolang tot ze naar mij kijkt dan zeg ik kijk is en geef ik haar een koekje.
Het is al iets minder geworden sinds ik mensen vraag haar geen aandacht te geven. Al voelt het een beetje gek om te vragen maar iedere keer als ze wel aandacht krijgt is dat voor haar natuurlijk een bevestiging.
Lara_Silver schreef:De hond verder opvoeden. Je kunt niet iedere passant gaan vragen jouw hond te negeren, je kunt jou hond wel trainen onder appèl te blijven. Aan de basis zit het al niet goed, want een hond hoort onder geen omstandigheden te trekken aan de lijn. Dit kun je oefenen met een partner die de hond bloot stelt aan afleiding door roepen, een speeltje, etc. Vervolgens laat je de hond naast je lopen en zodra deze begint te trekken stop je, vraagt zijn aandacht weer en beloont zodra je ook maar een paar passen kan doen zonder dat de hond dramt om naar de persoon toe te komen. Koppel hier ook een commando aan, zodat straks ook je loslopende hond bij je blijft. Ook hebben wij een commando '[je] laat het' als de hond iets níet vast mag pakken of ergens niet naar toe mag.
Lara_Silver schreef:De hond verder opvoeden. Je kunt niet iedere passant gaan vragen jouw hond te negeren, je kunt jou hond wel trainen onder appèl te blijven. Aan de basis zit het al niet goed, want een hond hoort onder geen omstandigheden te trekken aan de lijn. Dit kun je oefenen met een partner die de hond bloot stelt aan afleiding door roepen, een speeltje, etc. Vervolgens laat je de hond naast je lopen en zodra deze begint te trekken stop je, vraagt zijn aandacht weer en beloont zodra je ook maar een paar passen kan doen zonder dat de hond dramt om naar de persoon toe te komen. Koppel hier ook een commando aan, zodat straks ook je loslopende hond bij je blijft. Ook hebben wij een commando '[je] laat het' als de hond iets níet vast mag pakken of ergens niet naar toe mag.
Jennyj01 schreef:De mijne is inmiddels 3,5 en volkomen verpest door de omgeving. Nou moet ik eerlijk toegeven dat hij echt een mensen hond is. Gek op aandacht en knuffelen. Heeft hij je een keer gezien? Vrienden voor het leven. Denkt hij dat hij je een keer heeft gezien? Ook vrienden voor het leven. Wild vreemde mensen kijken om en beginnen hele gesprekken met hem. Ik kan en wil hem niet steeds bijsturen/corrigeren voor vriendelijk en blij gedrag. En dat begrijpt hij ook niet. Het is een simpele ziel met 2 standen. Blij of super blij. Maar ja irritant is het soms wel.
Lara_Silver schreef:Jennyj01 schreef:De mijne is inmiddels 3,5 en volkomen verpest door de omgeving. Nou moet ik eerlijk toegeven dat hij echt een mensen hond is. Gek op aandacht en knuffelen. Heeft hij je een keer gezien? Vrienden voor het leven. Denkt hij dat hij je een keer heeft gezien? Ook vrienden voor het leven. Wild vreemde mensen kijken om en beginnen hele gesprekken met hem. Ik kan en wil hem niet steeds bijsturen/corrigeren voor vriendelijk en blij gedrag. En dat begrijpt hij ook niet. Het is een simpele ziel met 2 standen. Blij of super blij. Maar ja irritant is het soms wel.
Grapje toch zeker? Is echt gewoon een kwestie van opvoeden en oefenen, oefenen, oefenen, niks omgeving. En nee, ze worden écht niet minder blij naarmate hun opvoeding toeneemt hoor. De Golden van mijn vriend is enorm goed opgevoed, uren werk in die hond en toch is hij het meest blije ei van een hond.
KimD schreef:Miiej schreef:Ik loop hier op dit moment ook tegen aan, hond van 10 maanden. Ik heb het advies van de hondenschool gekregen om mensen te vragen haar te negeren. Ze loopt ook vaak los waarbij ze naar mensen toe rent voor een aai. Aan de riem weigert ze regelmatig mee te lopen omdat ze graag naar mensen toe wilt, ik, wacht dan net zolang tot ze naar mij kijkt dan zeg ik kijk is en geef ik haar een koekje.
Het is al iets minder geworden sinds ik mensen vraag haar geen aandacht te geven. Al voelt het een beetje gek om te vragen maar iedere keer als ze wel aandacht krijgt is dat voor haar natuurlijk een bevestiging.
Deze pup hoort niet volledig los te lopen, hang een riem / touw van 10/15 meter aan het tuig, daar kun je op gaan slaan. Dan kun je dit ongewenste gedrag vóór zijn ipv mosterd na de maaltijd.