Ik hoop hier wat ervaringsdeskundigen te vinden die me kunnen helpen met het volgende:
Ik heb de indruk dat mijn kat zich sommige dagen nogal verveelt. Hij komt echt heel vaak vragen om te spelen of sprint plots van de ene kant van de kamer naar de andere. Nu ik altijd thuis ben, valt het nog meer op natuurlijk.
Ik speel doorheen de dag met verschillende hengeltjes, wat hij heel leuk vindt, maar ik kan dat natuurlijk niet de hele dag doen. We gaan ook bijna elke dag wandelen (+- een halfuurtje in het park) en hij heeft een Tunnel Feeder voor zijn droogvoer. De speeltjes waar hij “zelf” mee moet spelen (balletjes, catnip knuffeltje, automatisch rondraaiende veertjes, ...), kijkt hij niet of nauwelijks naar.
Ik wil natuurlijk het beste voor hem, maar weet niet zo goed hoe ik zijn omgeving nog kan verrijken of aan zijn speelbehoefte tegemoet komen (zeker met in gedachte dat ik binnenkort wel weer vaker uit huis ben, dus dan ook niet de hele tijd met hem kan spelen).
Nog ter info: de kat is 2,5 jaar oud en woont nu 3 maanden bij mij. (Hij komt van het asiel, het enige wat ik meegekregen heb is dat hij hiervoor ergens woonde waar hij niet voldoende aandacht kreeg. Hij is dus ook al zijn hele leven enig katje in huis en binnenkat.)
Tips voor entertainment of hoe hij gestimuleerd kan worden om meer "zelfstandig" te spelen zijn dus zeker welkom

Alvast bedankt!