Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Brok gaan voeren voor diabetes misschien? Of wat meer blik of vers vlees en eventueel aan lengen met water. Vocht is erg belangrijk in elk geval.
dioni schreef:Toch is bijvoorbeeld royal canin diabetici een betere keus. De sensitive is meer voor katten met een gevoelige huid of darm en bevat niet per se minder koolhydraten.
Veel meer kan je denk ik niet doen.
jesito schreef:Ben me ook aan t verdiepen in het voer aangezien ik ook een kat heb die snel last jeeft van de urinewegen
ryukapple schreef:Mocht je geen vers vlees willen voeren (of mochten je katten het niet eten hier meerdere katten gehad die het echt niet moesten) kan je eventueel kijken naar power of nature fee's favorite brokken hebben ook maar 3% koolydraten. Heeft ook een hoog eiwitgehalte wat volgens onderzoek ook een positief effect heeft op blaasgruis. Dus mocht vers niets voor je zijn
jesito schreef:dioni schreef:Toch is bijvoorbeeld royal canin diabetici een betere keus. De sensitive is meer voor katten met een gevoelige huid of darm en bevat niet per se minder koolhydraten.
Veel meer kan je denk ik niet doen.
Ik zal dit even overleggen met de da.
Dit voer wordt normaal natuurlijk gegeven in combi met spuiten.
Even kijken of het verder geen kwaad kan.
dierenfan schreef:jesito schreef:Ben me ook aan t verdiepen in het voer aangezien ik ook een kat heb die snel last jeeft van de urinewegen
Dan heb je niets aan diabetic voer maar meer aan urinary ofzo en nog beter even urine laten onderzoeken wat exacte probleem is en daar afgestemd voer op kopen.
Veel katten hebben de neiging te weinig te drinken. Veel problemen kunnen dus al opgelost worden door het vocht niet als water aan te bieden maar wat vlees geven met extra water er door. Of koffiemelk aan lengen met water enz gewoon dat het water een smaakje heeft.