De dierenarts schrok van de schade, al zijn spieren pezen en gewricht waren doormidden en over de lengte van de wond is zijn bot te ziet. Mika is altijd al een ongelooflijke goedzak en ook vandaag weer. Hij trilde van de pijn, maar liet alles toe zonder ook maar een piep. Mika ik gelijk onder narcose gegaan en de operatiekamer in om alles weer aan elkaar te hechten. Zijn gewricht is gehecht, spieren en pezen onderhuid en bovenhuid.
Thuis in een bench maar doordat hij door de narcose behoorlijk aan het trippen was wou hij liever in de krabton liggen. Lekker donker en veilig. Hij moet wel rustig blijven en dat is nogal een dingetje.
De dierenarts denkt alleen dat hij door iets gegrepen is en niet aangereden. Ik heb overal gekeken maar heb geen druppel bloed gevonden of op een plek waar iets gebeurd kan zijn. Kom er waarschijnlijk niet achter wat er is gebeurd. Nu hoop ik dat Mika goed opknapt. De dierenarts was niet heel positief gezien de ernst van de wond en het kapotte gewricht. Als het gaat ontsteken of niet heelt kan hij zijn poot verliezen. Hij krijgt momenteel zware antibiotica en pijnstilling en ligt er rustig bij, reageert zoals normaal en heeft al weer een snoepje gegeten ( mika is 3 kg maar een ware vuilnisbak en eet alles en altijd ). Andere dieren in de buurt krijgen een waarschuwende grom, ik kan alles met hem doen zoals altijd.
Zijn er baasjes die ook zulke wonden hebben gehad bij hun dieren en die kunnen vertellen hoe het bij hun is gegaan. Natuurlijk is het bij elk dier anders, maar toch vind ik het fijn om verschillende ervaringen te horen. Ik heb de tip gekregen om te gaan laseren en dat wil ik zeker gaan bekijken omdat ik daar al mooie resultaten van heb gezien.
Mika ligt nu lekker in de krabton met in rood ingepakte pootje

Dit is de wond. De foto heb ik gemaakt toen Mika onder narcose was.
Even in spoiler