Welke uitlaatservice voor hond?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharlesZ

Welke uitlaatservice voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 18:38

Beste bokkers,

Wellicht dat iemand mij hier een handje mee kan helpen.
De situatie gaat als volgt: op dit moment werk ik parttime wat zeer goed te combineren is met het houden van mijn hondje. Mijn huidige werk is dichtbij mijn ouders waardoor er altijd een oppas is en mijn hond dus nooit alleen hoeft te zijn (kan mijn hond elke ochtend brengen en elke avond ophalen na werk). Echter veranderd deze situatie straks omdat ik vanaf april ga beginnen bij een nieuw bedrijf. de functie is fulltime en 80km van mijn ouders af. Niet te combineren meer dus.

Nu weet ik wel wat mijn opties verder zijn, namelijk of pension overdag, of een uitlaatservice voor in de middag. pension valt eigenlijk al meteen af. Na een aantal niet zo leuke ervaringen met een aantal hondenpensions wil ik dat nu eigenlijk zoveel mogelijk vermijden.

Een hondenuitlaatservice sluit dus het beste aan op mijn wensen, maar nu zit ik met de vraag welke kan ik hiervoor kiezen? Als ik op internet zoek dan kan ik er maar 1 vinden in mijn streek en het is redelijk prijzig (ongeveer 300euro per maand). Hondje wordt dan wel weer een uur lang uitgelaten elke werkdag.

Weet iemand of er nog een uitlaatservice is (of een vertrouwelijk persoon) die de moeite waard is om te contacteren? Vind nu het idee nog een beetje eng dat er maar 1 optie is, als die optie wegvalt dan kan ik nergens op terugvallen -O- .

Hopelijk is hier iemand die met mij mee kan denken!

rayoow

Re: Welke uitlaatservice voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:46

Pawshake?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:49

In welke streek zit je? Dat helpt met aanraden. Overigens zou ik ook vooral rondvragen in je omgeving bij andere hondenmensen wat hun ervaringen zijn met uitlaatservices in de buurt. Maar ook verder kijken dan dat kan nooit kwaad, ik pas zelf bijvoorbeeld al 3 jaar lang 2-4 keer per week bij iemand op, de afspraak is dat ik er in ieder geval 3 uur ben waarin ik ook met de honden loop en verder ervoor zorg dat ze lekker rond scharrelen door het huis/tuin en aandacht krijgen. Buiten het wandelen zit ik er eigenlijk altijd te studeren in de overige tijd, maar zijn de honden in ieder geval niet alleen. Misschien is er ook wel zo iemand in je omgeving te vinden, ik ben daar ook viavia terecht gekomen.

Volgens mij zijn er ook een aantal apps die als bemiddelaar werken en een kijkje op marktplaats kan misschien ook helpen?

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 18:50

rayoow schreef:
Pawshake?

Is dat een beetje betrouwbaar? Vind het een eng idee om aan een wildvreemde mijn sleutel te geven.

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 18:52

Jette schreef:
In welke streek zit je? Dat helpt met aanraden. Overigens zou ik ook vooral rondvragen in je omgeving bij andere hondenmensen wat hun ervaringen zijn met uitlaatservices in de buurt. Maar ook verder kijken dan dat kan nooit kwaad, ik pas zelf bijvoorbeeld al 3 jaar lang 2-4 keer per week bij iemand op, de afspraak is dat ik er in ieder geval 3 uur ben waarin ik ook met de honden loop en verder ervoor zorg dat ze lekker rond scharrelen door het huis/tuin en aandacht krijgen. Buiten het wandelen zit ik er eigenlijk altijd te studeren in de overige tijd, maar zijn de honden in ieder geval niet alleen. Misschien is er ook wel zo iemand in je omgeving te vinden, ik ben daar ook viavia terecht gekomen.

Volgens mij zijn er ook een aantal apps die als bemiddelaar werken en een kijkje op marktplaats kan misschien ook helpen?

Goeie tip! Ik zal eens rondvragen.
Ben zoekende voor in Kralingen, Rotterdam. Opzich zijn er veel uitlaatservices in Rotterdam maar ze pakken bijna allemaal mijn wijk niet mee Helaas.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:55

En de dagopvang bij Bello?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:00

Ik weet niet of je hondje geholpen is, maar ik hoorde laatst dat veel uitlaat services geen intacte honden meenemen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:02

En via oopoeh? Of een berichtje op facebook?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:02

Ja van te voren zowieso kennismaken. Heb zelf tijdje via pawshake gewerkt. Al die mensen zijn ondertussen nog klanten :)

Betalingen en verzekering gaat allemaal via pawshake dat is wel een stukje zekerheid.
De oppassers moet je echt ontmoeten ofze je liggen ect

1 baasje vond het spannend, daar kwam ik eerst een paar keer terwijl zij thuis was.

Inderdaad ook met andere honden eigenaren eens praten in de nieuwe buurt!

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 19:20

Sjong schreef:
Ik weet niet of je hondje geholpen is, maar ik hoorde laatst dat veel uitlaat services geen intacte honden meenemen.

Ze is gesteriliseerd!

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 19:23

Goof schreef:

Via Facebook gaat niet werken, veel mensen die ik ken wonen of niet in de buurt of zijn zelf fulltime werkende :Y)

rayoow schreef:
Ja van te voren zowieso kennismaken. Heb zelf tijdje via pawshake gewerkt. Al die mensen zijn ondertussen nog klanten :)

Betalingen en verzekering gaat allemaal via pawshake dat is wel een stukje zekerheid.
De oppassers moet je echt ontmoeten ofze je liggen ect

1 baasje vond het spannend, daar kwam ik eerst een paar keer terwijl zij thuis was.

Inderdaad ook met andere honden eigenaren eens praten in de nieuwe buurt!

Dat is weer een geruststelling! Denk dat ik daar dan maar op ga rond kijken. Misschien kom ik wel wat tegen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:57

Ik had eerst een uitlaat service. Toen ik een tweede hond kreeg, kreeg ik een dame die met beide honden naar het park ging en elke dag mijn hele huis stofzuigde. Dat was echt veel voordeliger en fijner dan twee honden met de uitlaat mee.

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 20:29

Jennyj01 schreef:
Ik had eerst een uitlaat service. Toen ik een tweede hond kreeg, kreeg ik een dame die met beide honden naar het park ging en elke dag mijn hele huis stofzuigde. Dat was echt veel voordeliger en fijner dan twee honden met de uitlaat mee.

En hoe kom ik aan zo’n dame :Y) ?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:22

CharlesZ schreef:
Jennyj01 schreef:

En hoe kom ik aan zo’n dame :Y) ?

Marktplaats of een FB groep met mensen uit je buurt..

Mijn hond ging eerst mee met een uitlaatdienst, die stopte, toen via marktplaats een vrouw uit de buurt gevonden die 'm uit ging laten en hem ook wel mee naar huis nam. Nu heb ik zelf een uitlaatservice (in de achterhoek). Als ik bij mensen in huis kom is het enige wat ik wil een stempel op de stempelkaart zetten en de hond aanlijnen en meenemen. Ik wil niet eens zien wat er verder allemaal te doen is..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:23

CharlesZ schreef:
Goof schreef:

Via Facebook gaat niet werken, veel mensen die ik ken wonen of niet in de buurt of zijn zelf fulltime werkende :Y)

Facebook is meer dan je FB-vrienden. Zet een oproepje in relevante groepen, zet het bericht openbaar zodat het door iedereen gedeeld kan worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:25

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:25

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:50

Ik heb daar veel werk van, ik woon helaas iets te ver om je hond uit te laten. Ik heb een dag, week en weekend opvang en een uitlaatservice (Pernis).

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:34

Hoe kwam ik er aan? Rond gevraagd in mijn omgeving. Deze dame was huisvrouw en had school gaande kinderen. Voor haar was het een fijn extraatje. En ze was thuis voor de kinderen.

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 18:09

marleen_usar schreef:
Marktplaats, http://www.oppasgezocht.nl, Holidog.

Die laatste twee ken ik niet, is dat een beetje vergelijkbaar met pawshake?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:31

Mocht je niets vinden is door de week bij je ouders en in het weekend bij jou misschien een optie.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:36

Ik heb ook een schoonmaakster en hondenverzorgster in 1. Ideaal. Zou niet anders meer willen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:16

Holidog is echt goed, daar kan je op zoek naar iemand die bij je past.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:08

Ik zocht ook een oplossing maar een hondenuitlaatdienst vond ik én veel te duur en niet handig omdat ik vaak in het weekend of savonds laat omhoog zit. Na veel wikken en wegen toch een oproepje gezet in onze dorpsgroep en gewoon binnen 5 minuten een reactie van iemand die morgen kennis komt maken.

Hondenuitlaat klinkt handig maar is het in veel gevallen niet. Ik wil een keer een nacht weg kunnen blijven en dat kan nu niet. Pension ben ik dan twee of soms zelfs 3 dagen kwijt (weekend) en dat loopt fors in de papieren met 2 honden. Vorig jaar in nood voor 1 nacht de hondenuitlaat in geschakeld maar gewoon 75 euro kwijt, dat was meer dan mijn eigen hotelovernachting......

Vroeger liet ik zelf ook de hond van iemand bij mij in de straat uit. Ik mocht er zelf geen een en vond dit prachtig. Hebben zij altijd heel veel plezier van gehad en ik nog meer, sterker nog ik wilde er niet eens voor betaald worden maar dat vonden zij onzin.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:18

Wat een geld zeg, ik ben echt verbaasd. Dat ze dat durven te vragen, ik vraag echt veel minder.