Konijn gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 14:58

rond 13.30 werd ik gebeld door mijn schoonmoeder dat ze een konijn had gevonden en of ik plek had voor een konijn. Ja ik heb een hok vrij dus laat maar komen.

Alleen ben ik echt een leek in konijnen heb zelf 6 cavia's en weet dat konijnen net als cavia's onbeperkt hooi moeten hebben. Had ook nog een zak knaagdier voer staan dus dat heeft die nu in zijn hokje
maar wat mogen konijnen nog meer eten?

Ondertussen op fb een bericht staan met het konijn met de hoop dat iemand het konijn herkent en dat die weer snel bij zijn baasje is.

Afbeelding

VanessaSH

Re: Konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:18

Ik zal hem ook op amivedi aanmelden.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 15:19

VanessaSH schreef:
Ik zal hem ook op amivedi aanmelden.

ga ik doen !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:20

In welke plaats is het konijn gevonden?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:21

Wat super dat die bij jou terecht kan! Hooi is goed, ik zou niet onbeperkt brok aanbieden aangezien je niet weet of die dit heeft gehad.

Voor nu zou ik een plekje geven waar die kan schuilen en kijken of je de ruimte kan uitbreiden

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 15:24

Amber_anne schreef:
Wat super dat die bij jou terecht kan! Hooi is goed, ik zou niet onbeperkt brok aanbieden aangezien je niet weet of die dit heeft gehad.

Voor nu zou ik een plekje geven waar die kan schuilen en kijken of je de ruimte kan uitbreiden

hij zit in hok van 160 . helaas kan ik de ruimte niet uitbereiden ik wil vanavond de hond dan even in de bench doen als de konijn er nog is dan mag die even los in de woonkamer. heb ondertussen fleece deken over gedeelte van hok gelegd zodat die daar kan onder schuilen. heb hem nu klein beetje brokjes gegeven na jou advies.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 15:25

Cayenne schreef:
In welke plaats is het konijn gevonden?

de konijn is gevonden in Kloosterburen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:28

Onbeperkt hooi inderdaad en heel beperkt brok en dan wel speciaal voor konijnen en geen gemengd voer. Ongeveer 40 gram gewone brokjes zou zat moeten zijn voor dit konijn.
Wat super dat je hem/haar eerste zorg hebt gegeven.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 15:34

Faniek schreef:
Onbeperkt hooi inderdaad en heel beperkt brok en dan wel speciaal voor konijnen en geen gemengd voer. Ongeveer 40 gram gewone brokjes zou zat moeten zijn voor dit konijn.
Wat super dat je hem/haar eerste zorg hebt gegeven.

dankjewel voor de tips.

heeft iemand enig idee hoe je de kleur van dit konijn noemt?
Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:52

Meldt hem hier ook even: https://dierenambulance-groningen.nl/ ze kunnen hem eventueel ook ophalen en naar een opvang brengen als je er niet mee wilt blijven zitten.
Mooi beestje geen idee hoe je de kleur noemt.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 15:57

zonnebloem18 schreef:
Meldt hem hier ook even: https://dierenambulance-groningen.nl/ ze kunnen hem eventueel ook ophalen en naar een opvang brengen als je er niet mee wilt blijven zitten.
Mooi beestje geen idee hoe je de kleur noemt.

hij is hier meer dan welkom. ook hooi zat voor de konijn en brokjes ook .

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:01

Het konijn is japanner van kleur zo te zien :). Lijkt een dwerghangoor maar kan niet goed inschatten hoe groot die is op je foto's.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:03

Volgens mij heet de kleur japanner. Is ze schichtig of aanhalig? Konijnen mogen ook allerlei soorten groenten (even googelen, op bunnybunch staat een handig overzicht van wat ze wel en wat ze niet mogen). Wel beperkt geven want de maag moet er langzaam aan wennen. Eerst dus 1 stukje en dan dagelijks iets meer. Witlof vinden ze lekker of het loof van wortelen.
Weet je het geslacht?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 16:10

noox schreef:
Volgens mij heet de kleur japanner. Is ze schichtig of aanhalig? Konijnen mogen ook allerlei soorten groenten (even googelen, op bunnybunch staat een handig overzicht van wat ze wel en wat ze niet mogen). Wel beperkt geven want de maag moet er langzaam aan wennen. Eerst dus 1 stukje en dan dagelijks iets meer. Witlof vinden ze lekker of het loof van wortelen.
Weet je het geslacht?

konijn is super tam.

update mensen denken de baas te weten maar willen geen nummer van de baas geven en ik moet haar maar terug zetten waar het konijn is gevonden.

Ik zo wil graag weten of dit konijn echt van haar is en als dat zo is laat hem maar halen heb geen vervoer naar dat dorp toe. of ben ik nou egoïstisch XD

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:14

Mocht de eigenaar niet gevonden worden heb je een goedkope maaltijd voor Lilo. :Y)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:17

Pandameisje schreef:
noox schreef:
Weet je het geslacht?

konijn is super tam.

update mensen denken de baas te weten maar willen geen nummer van de baas geven en ik moet haar maar terug zetten waar het konijn is gevonden.

Ik zo wil graag weten of dit konijn echt van haar is en als dat zo is laat hem maar halen heb geen vervoer naar dat dorp toe. of ben ik nou egoïstisch XD

Niet terug zetten op de plek waar die gevonden is. Dan kan ze voer worden voor andere dieren. Als mensen weten van wie het konijn is dan geef dan jouw nummer als hun het andere nummer niet willen geven. Dan kunnen de mensen bellen of appen, laat ze dan wel even doorgeven hoe het konijn eruit ziet....

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 16:18

KimD schreef:
Mocht de eigenaar niet gevonden worden heb je een goedkope maaltijd voor Lilo. :Y)

vind ze vast lekker _/-\o_

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:20

Wat is dat gek, ze denken te weten van wie hij is maar willen geen nr geven? Lijkt mij als t jouw konijn is, je toch er alles aan doet om dr terug te krijgen (dus ook via je nummer)? :=

Ik zou m niet terugzetten in elk geval, dadelijk gebeurd er iets mee of wordt t konijn niet opgehaald..

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 16:22

echt dikke ruzie om mijn fb bericht... ze zegt ja degene die hem heeft gevonden wist ook van wie het konijn was nee dat wist zij niet anders had ze hem daar heen gebracht serieus je probeert iets goed te doen maar kan nooit goed zijn...

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:29

_-:( _-:(

wat n mensen af en toe.. ;(

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:33

Tsss...

Absoluut niet terugzetten, dat overleeft ie niet...
En ik wou op z'n minst een eigen foto van het konijn van de eigenaar zien, als bevestiging.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 16:34

heb een nummer ontvangen probeer ik contact mee te krijgen whatsapp gestuurd met de foto's en gevraagd of dit hun konijn is geen reactie nog gebeld word niet opgenomen

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 16:38

update heb de vriend van de eigenaarresse gesproken gaat de foto's door sturen naar zijn vriendin om te vragen of dit hun konijn is.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:52

Ik ben benieuwd!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:53

Spannend, ben benieuwd of het konijn inderdaad van hun is!