Poekkie schreef:Een kat dingen aanleren

voor al die dingen hebben ze toch personeel?
Nee, alle gekheid op een stokje, ik denk dat het heel moeilijk is omdat ze maar weinig 'will to please' hebben. Misschien wel de meer aanhankelijkere rassen als de sphynx, siamees, ragdoll, heilige birmaan? Ons is het in elk geval nog nooit gelukt
Ik gok dat voer misschien beter helpt dan een clicker. Maar veel succes! Ben wel benieuwd naar het resultaat!
Dan heb je geen ervaring met een clicker als je deze reactie plaatst..
Hartstikke leuk! Ik train al mijn dieren met de clicker! (paard,hond, kat, grasparkiet(overleden) )
Ook bij mijn oude werkgever, ratten, muizen getraind om te targetten zelfs gambiaanse hamster ratten op. Geur buskruit op laten sporen met. Behulp van de clicker en deze dieren zijn slecht tam te maken en erg mensen schuw en toch is het gelukt, juist met dank aan de. Clicker!
Ohja en fretten, papegaaien en lama's.
Ik ben van mening dat wanneer je de juiste methode toepast je een heel eind komt. En ook een kat is altijd nieuwschierig en bezig, dus ook hij/zij zal interesse hebben om. Wat nieuws te leren, een nieuwe prikkel!
Misschien moet je alleen soms even zoeken hoe en waarheen, beetje creatief zijn!
Mijn kat kan, zit hier, op, poot
Hij heeft overigens ook staat met 1 oog
Ik. Ben momenteel met mijn paard bezig haar zelf haar achterbenen op te laten tillen. Ze heeft namelijk kramp benen en momenteel kan ik deze niet meer uitkrabben hierdoor. Laat staan bekappen.
Na 3 trainingen ben ik al zover dat ze ze 15cm optilt en ik het been ook kan vasthouden en de krabber er tegenaan kan tikken!! Zonder kramp!!
Dus met de juiste mindset en stappen, kun je echt, echt heel veel aan je dieren leren!!