Snoepjes voor training hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Snoepjes voor training hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 21:55

Ik heb een puppy en ik ben op zoek naar snoepjes voor tijdens het trainen buiten. Het is een chihuahua en de snoepjes moeten niet te groot en te taai zijn. Mag wel groter, als ik ze maar kleiner kan maken.
De meeste snoepjes trekken zijn aandacht niet (genoeg). Op cursus gebruik ik gekookte kipfilet, maar dat is tijdens het uitlaten niet heel fijn, ook omdat het snel bederft. Gedroogde kipfilet is te taai voor hem.
Ik zoek dus iets wat super lekker is, heerlijk ruikt(stinkt :')),ook nog een beetje gezond is en wat zijn aandacht trekt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:58

Laatst bijgewerkt door capopjekop op 27-01-20 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:59

Kattenvoer zou sterk ruiken en is in kleine handzame brokjes te vinden. Kan zijn dat je wel die hoeveelheid (deels) van het gewone voer moet aftrekken, want het is redelijk geconcentreerd voer. Andere optie is eigen brok in andere smaak en idem qua onderdeel laten zijn dagrantsoen.

Melyoramel

Re: Snoepjes voor training hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:03

Ik gebruik farmfood trainers runderhart. Gedroogd, crunchy, goed te breken (en de echt grotere stukjes krijgt hondje vaak als tussendoortje thuis) en het ruikt heerlijk (voor hondlief :') )!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:11

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:14

Ik gebruik voor onze herders altijd hun gewone hondenbrok :+ neem aan dat je ook gewone 'voer' brokjes hebt? Stuk goedkoper en als je wat je meeneemt op training gewoon van de portie van die dag afhaalt geef je ook niet te veel.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 22:16

tamary schreef:
Kattenvoer zou sterk ruiken en is in kleine handzame brokjes te vinden. Kan zijn dat je wel die hoeveelheid (deels) van het gewone voer moet aftrekken, want het is redelijk geconcentreerd voer. Andere optie is eigen brok in andere smaak en idem qua onderdeel laten zijn dagrantsoen.

Hij krijgt KVV als normaal voer, brokjes heb ik wel verschillende van staan maar ook niet interessant.

Die Farmfood gedroogde snoepjes trekt hij zijn neus ook voor op. :')

Kiwiwitje, bedankt ik ga eens kijken!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:19

Als ze snoepjes niet interessant vindt als beloning (wat goed mogelijk is want zo'n ukkie heeft ook maar een klein maagje), kun je ook een piepertje (balletje / knuffeltje met piepje erin) geven als ze iets goed doen. Werkt vaak goed als je het over enthousiast aanbiedt als zijnde iets fan-tas-tisch *\%/* :))

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:23

Ik gebruik voor mijn kleine hond met verteringsproblemen tubes met paté. Verdraagt ie goed en is ook makkelijk te geven.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:32

Hier een hond die als pup bij training niks aannam. snoepjes, gedroogd vlees, frikadel, kaas, echt alles geprobeerd. Ze vond de hele wereld interessanter dan de beloning totdat ik DE tip kreeg: Frolic rund!
Voor frolic brokjes deed (en doet) ze alles! Doordat ze een beetje zacht zijn en een donut vorm ook heel simpel kleiner te maken door erop te knijpen. Ik maakte van 1 brokje zo 4 snoepjes dus dat moet ook prima te doen zijn voor een klein formaat hondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:51

Inderdaad: Frolic en dat dan in kleine stukjes breken. Mijn kieskeurige hond was daar verzot op.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:03

Frikandel ontdooien en in stukjes snijden ging er hier goed in. Knakworstjes, kaas, etc. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:06

Frolics inderdaad. Je kunt ze gewoon heel in je zakken doen, want zodra je ze fijnknijpt tussen duim en wijsvinger springen ze in 4 stukjes uiteen. Perfect.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 06:40

Frolic maar niet teveel, zit echt veel zout in.

Verder gebruik ik tijdens trainen liefst iets heel lekkers wat ie verder nooit krijgt zodat het speciaal blijft, als ik het sta te snijden weet hond al, jippie we gaan trainen.
Ik gebruik dan meestal rauwe frikandel ,Rodi worst of runder knakworstjes.
Laatste ruiken lekker sterk zodat het vaak ook goed werkt als honden wat minder voer gericht zijn.
Verder train ik met de bal waar ie ook waus van is, als pup ook vaak een piep speeltje gebruikt wat alleen voor de training was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:58

Tinkermuts schreef:
Frolic maar niet teveel, zit echt veel zout in.

Verder gebruik ik tijdens trainen liefst iets heel lekkers wat ie verder nooit krijgt zodat het speciaal blijft, als ik het sta te snijden weet hond al, jippie we gaan trainen.
Ik gebruik dan meestal rauwe frikandel ,Rodi worst of runder knakworstjes.
Laatste ruiken lekker sterk zodat het vaak ook goed werkt als honden wat minder voer gericht zijn.
Verder train ik met de bal waar ie ook waus van is, als pup ook vaak een piep speeltje gebruikt wat alleen voor de training was.

runderknakworst zit 2 gram zout per 100 gram. https://www.jumbo.com/unox-knaks-rund-400g/134452BLK/
In frolic minder: 1,67 gram per 100 gram. https://www.doggo.nl/artikelen/honden-v ... eigenlijk/

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:07

Ik heb 1 hele kieskeurige hond en die vindt de trainers van I am helemaal geweldig. Ze hebben daar ook een variant met mini brokjes van.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:11

Ik gebruik nu trainers van kiwiwitjes website en die wissel ik af met Rodi worst in kleine blokjes gesneden. Voor mijn hond een top combi, vooral de trainers vindt ze errug lekker, ik knip ze wel nog door midden als ze te groot zijn. De kip trainers zijn er ook in mini vorm, die zijn ook echt mini :)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:25

Ik gebruik graag gedroogde runderlong. Dit is is gedroogd en kun je makkelijk in kleine stukhes breken.

Daarnaast is get gewoon een natuurlijk product zonder rare toevoegingen en ze vinden het super lekker!

Het is alleen niet goedkoop, maar je doet er wel super lang mee.

Www.golddog.nl

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:29

Ik lees eventjes mee, want ik zie hier heel veel voorbij komen aan dingen die mijn hond dus ook niet interessant vindt, en aangezien ik wel weer met haar wil gaan trainen zoek ik wel wat lekkers. Frikadel, kaas, worst, frolic allemaal al geprobeerd. Thuis doet ze er een moord voor, ergens anders interesseert het haar niet meer :')

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:48

Trainingsmaatje trainde met gekookte mosselen, werkte als een trein voor die hond maar ik sla ff over :evaw:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:50

Tinkermuts schreef:
Trainingsmaatje trainde met gekookte mosselen, werkte als een trein voor die hond maar ik sla ff over :evaw:

wij hebben ze gedroogd :P
Maar kan ze zelf niet gebruiken ben allergisch voor vis -O-

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:11

Ik zou iets met een hoog vlees- of vispercentage geven. Zelf heb ik de I am chicken cubes en die kan je door de helft breken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:17

Tubes (Tubidog bijvoorbeeld) met leverworst/zalmcrème. Kun je zelf doseren en de meeste honden vinden het erg lekker.

Voor zo'n kleine hond zou ik ook kijken naar natuurlijke snacks voor katten, die zijn wat kleiner gesneden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:48

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 21:25

Eilish schreef:
Ik zou iets met een hoog vlees- of vispercentage geven. Zelf heb ik de I am chicken cubes en die kan je door de helft breken.

Zijn dat ook een beetje zachte dingen?
Hij vind Rodi houdbare worst wel heel lekker, ben zelf alleen niet zo'n fan ervan en het is maar een klein hondje. :+