Onze kat draagt een bandje met adres en telefoonnummer. Zodoende werd ik gebeld dat onze kat daar zat. Ik ben haar toen gaan halen en kwam er achter dat deze mensen erg dol op haar zijn en haar eigenlijk zien als hun kat. Ik heb toen afgesproken dat hun haar niet meer zouden voeren en binnen zouden laten. En dat we zouden kijken of de kat dan nog hun kant op zou komen, want de kat kiest zelf zijn baas vonden deze mensen.
Inmiddels zijn we we achter dat deze mensen haar alsnog binnen laten en nog steeds voeren. Als we aan de deur komen zeggen ze dat de kat niet bij hun is terwijl ze dan gewoon op de stoel voor het raam ligt... Wij zijn heel duidelijk geweest dat dit onze kat is en zij alleen maar bij hun komt omdat ze haar voeren. Dat we niet blij zijn dat ze haar in huis laten en dan de deur dicht doen en wij steeds op zoek moeten naar onze kat.
Wij zijn er op dit moment eigenlijk een beetje klaar mee. Onze kat liep altijd buiten zonder enige problemen, we proberen haar zo veel mogelijk binnen te houden nu, maar zodra ze buiten is wandelt ze naar die mensen en begint alles weer van voor af aan. Deze mensen zijn oud en nemen van ons dus niks aan.
Iemand advies hoe we dit op een fijne manier kunnen oplossen?