Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Ik heb een kat gehad met fip ze was verder niet ziek eronder. Vond haar op een avond schuimbekkend in de stal en overleed binnen een paar minuten leek een soort aanval of toeval. 1 uur daarvoor was er niks aan de hand. Weet wel dat het besmettelijk is. Het was een aangelopen zwerfkat
Anoniem schreef:OleJon schreef:Ik heb een kat gehad met fip ze was verder niet ziek eronder. Vond haar op een avond schuimbekkend in de stal en overleed binnen een paar minuten leek een soort aanval of toeval. 1 uur daarvoor was er niks aan de hand. Weet wel dat het besmettelijk is. Het was een aangelopen zwerfkat
Dat kan vanalles zijn.
Waarom denk je aan fip.
corientjuhh schreef:https://cattery-oneinamillion.nl/fip-behandeling
Ik volg op fb een bengaalfokkerij
Zij hadden/hebben ook een kat met fip
Zij zijn met een behandeling gestart
Lees de pagina vd link maar eens door
future_vet schreef:Nee je had helaas niks kunnen doen.
Ik ben de afgelopen week ook erg bang geweest voor fip.
Mijn kat at sinds 23 december plots niet meer. Met kerst bij de spoed gezeten. Bloedje en rontgen waren goed. Waterdunnen diarree. Maandag opgenomen voor een dagje en sinds gister weer thuis. Bloedwaarden zijn nog steeds goed. Ik vermoed pancreatitis. Ze is weer begonnen met eten gelukkig maar sinds gister wel voor het eerst koorts.
Morgen hoor ik uitslag van de pancreatitis test. “Hopelijk” was dat het en zijn we nu aan betere hand. Maar fip blijft een angst...
ikkedus schreef:Ikke!
Ben mijn 2 jarig katertje er dit jaar aan verloren.![]()
Hij had droge fip en blijkbaar al een tijd en ik heb het niet in de gaten gehad. Hij ging wat minder eten en werd wat magerder. Hij bleef speels en gezellig.
Na een tijd werd hij echt heel mager en at nauwelijks meer. Toen duurde het toch nog 5 dgn voordat de diagnose bevestigd kon worden. Hij heeft nog een spoedopname gehad met infusen etc. Ik heb hem uiteindelijk thuis in laten slapen.
Uiteindelijk denk ik dat ik (ruim) voor hem ook al een poesje met natte fip heb gehad. Zij werd een week na de castratie ziek. Zij kreeg accuut ademhalingsproblemen en is na een nacht en een dag daaraan overleden.
Bij Mokka is het ws ook na de castratie gebeurd.
Ik heb nu weer 2 kittens en ik laat ze thuis helpen of ik neem ze na de castratie gelijk mee en laat ze niet in de verkoeverkamer wakker worden bij de dierenarts. Dat risico neem ik niet meer.
Sterkte met het verlies! Het hakt er altijd hard in helaas.
Hannanas schreef:future_vet schreef:Nee je had helaas niks kunnen doen.
Ik ben de afgelopen week ook erg bang geweest voor fip.
Mijn kat at sinds 23 december plots niet meer. Met kerst bij de spoed gezeten. Bloedje en rontgen waren goed. Waterdunnen diarree. Maandag opgenomen voor een dagje en sinds gister weer thuis. Bloedwaarden zijn nog steeds goed. Ik vermoed pancreatitis. Ze is weer begonnen met eten gelukkig maar sinds gister wel voor het eerst koorts.
Morgen hoor ik uitslag van de pancreatitis test. “Hopelijk” was dat het en zijn we nu aan betere hand. Maar fip blijft een angst...
Oei! Morgen nog koorts dan is er meer behandeling nodig. Pancreatitis is ellendig. Veel dierenartsen behandelen vaak verkeerd.