dierenfan schreef:Pens is overigens geen vlees maar orgaan. In principe dus in mijn ogen vreemd dat hij daar op reageerd
Zo vreemd is dat niet. Pens is de maag van een koe, koeien eten granen, in granen zitten gluten en die komen dus in de pens terecht. Ik hoefde mijn hond met glutenallergie ook geen pens te voeren, althans geen koeienpens, schapenpens van de boer vlakbij ging wel, want de schapen aten geen brok.
Om dezelfde reden is bijvoorbeeld varkens- en kippenvlees ook niet glutenvrij.
Nienkeee_ schreef:Het vers vlees heeft Stanley ook een tijdje gehad, hij reageerde hier best heftig op. Zowel konijn en rund (en runderpens) kreeg hij jeuk van
Dat is idd te verwachten met een glutenallergie, zie mijn reactie hierboven.
Nienkeee_ schreef:en paard vond hij niet lekker.
Is een kwestie van proberen, gelukkig is er nog veel meer. Schaap, kangoeroe, zalm (hier een topper, zalm is echt de oliebol) kalkoen........ je zou in overleg met een voedingsdeskundige een eliminatiedieet kunnen doen, waardoor je uitvindt waar hij exact op reageert. In mijn oren klinkt het als een glutenallergie. Prima met rauw vlees op te lossen, alleen even goed kijken waar hij nu allergisch voor is, en je voeding daarop aanpassen.