Probleem met Jack Russel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Probleem met Jack Russel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 20:15

Goedenavond :D
Misschien weet bokt raad want mijn moeder en ik hebben geen idee waar we aan moeten denken.
Laten we vooropstellen dat de dierenarts morgen gebeld word.

Het gaat om een 10 jarige Jack Russel teef, officieel is ze van mij maar toen ik dik anderhalf jaar geleden uit huis ging is ze bij mijn ouders gebleven want dat ging bij mij niet.
Ook altijd een beetje autistisch geweest en gehecht aan haar plek en omgeving en kon niet tegen veranderingen. (Niks beledigends bedoeld maar zocht een correct woord )

Mijn moeder is heel veel thuis en als ze weg is zaten ze hooguit (er is er nog 1) enkele uren in de bench.
Heeft altijd Goed gegaan zonder problemen.
Paar weken terug heeft mijn moeder haar uit een verbouwde bench gehaald met haar hele neus kapot geschuurd. Dat zag er niet uit, niemand weet hoe of wat.
Sindsdien:

*raakt ze een soort van in paniek als ze erin moet en de deur op slot gaat
*veranderd haar hele algemene gedrag en zit ze met enige regelmaat random ergens in huis te trillen en shaken/lijkt op panikeren
*ze zit dan ook vreselijk te hijgen
*slaapt onrustig en vind geen fatsoenlijke rust om bij te komen

Je kunt haar dan geruststellen en dan is het goed

Afgelopen 2 dagen is dit gedrag heel erg toegenomen.
Snachts hoeven ze nooit in de bench maar afgelopen nacht heeft ze hooguit een uurtje geslapen en was ze zelf in de bench gegaan om haar kussen te verbouwen en eronder te kunnen komen om vervolgens onder t kussen op de ijzeren grond hijgend te liggen
Ze wil dan ook de bench niet uit hoewel de deur open is.
Verder is ze snachts en overdag mega onrustig en vertoont bovenstaande punten heel erg.
Ik kreeg filmpjes van mama waarop je dus een trillende en hijgende hond ziet.
Begint vaak uit het niets ineens.

Ik ben er gisteren bijgeweest en werd ze op den duur kalm van en lag toen knock-out te slapen en bij te komen boven op mij.
Zit nu op werk nog en maakt me gewoon zorgen dat er iets in haar hoofd is?
Ik kan nu ook niet naar haar toe :(
Morgen word de dierenarts voor advies gebeld en gaan we vragen wat we er aan kunnen doen of dat we haar kunnen helpen.

Heeft bokt misschien ideeen wat we mee kunnen nemen, of een advies of iets dergelijks.
Hoop dat het verhaal begrijpelijk te lezen is

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:16

Jeetje wat klinkt dat sneu, ik heb geen tips maar wil jullie wel veel sterkte wensen, lijkt mij heel naar om je maatje zo te zien!

DiantaM

Re: Probleem met Jack Russel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:19

Dit klinkt als iets wat eerst met spoed medisch onderzocht moet worden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:32

Goh wat naar :( .
Moeilijk om van deze kant uit te zeggen wat er aan de hand is. Ik zou morgen niet enkel de DA bellen maar je hondje ook laten onderzoeken. Mss heeft hij pijn, is hij bv blind uit 1 oogje, hoort hij niet goed, ... ? In ieder geval, veel beterschap !

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 22:37

Ik ben zelf nog langs mijn moeder gegaan en ze wacht nu af wanneer de dierenarts belt.
Ze zouden bellen wanneer de laatste van het spreekuur weg was zodat ze nog vanavond kon komen.
Het ziet er gewoon heel zielig uit.
Aanvankelijk dacht we nadat ze haar zo open had gehaald in de bench dat ze gewoon geschrokken was en daardoor wat angstiger.
Maar dit is uiteraard niet normaal

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:03

Onze vorige jack russell kon ook van die buien hebben. Helemaal in paniek terwijl er niks was gebeurt. Het was begonnen na een inbraak bij de zaak. Net of hij het aan voelde komen. Hij ging altijd mee naar het werk. Hij heeft dit gedrag jaren gehad, maar was niks medisch. Het enige wat we konden doen was proberen hem weer rustig te krijgen. We hebben ook een tijd Adaptil stekkers gebruikt, dat hielp wel iets. Hij kreeg deze buien overigens niet alleen thuis, maar ook op het werk of ergens op visite terwijl er niks gebeurde.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:35

De mijne heeft dat ook. dat is betiteld als een lichte vorm van Epilepsie

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:20

Klinkt eerder als last van een oorzaak welke als gevolg oa het bench-akkevietje gegeven heeft.
Hijgen, onrust, koud willen liggen, trillen etc kunnen allemaal signalen van pijn zijn. Hiermee zou ik naar een dierenarts gaan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:49

Zijn jullie nu nog langs de DA kunnen gaan? Hoe gaat het met je hondje?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:24

Klinkt voor mij als een oudere hond die een beetje dement wordt of wiens zintuigen niet meer zo goed werken waardoor hij onzeker wordt.

Ben benieuwd wat de dierenarts ervan zegt.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:54

Mijn Duitse Herder heeft dit ook als ze in een bepaalde kamer van het huis is. Het was een hele zoektocht wat de oorzaak was. Je gelooft het niet, maar ze flipt dus helemaal bij het horen van het geluid van een fazant als ze in die kamer is. Als ze buiten is en ze hoort het geluid, is ze wel gestresst, maar minder dan in die kamer. Wat er eerder is gebeurd, daar zullen we nooit achter komen, maar het is overduidelijk dat ze van dat geluid helemaal in paniek raakt en een connectie heeft gelegd met die kamer.
Ik zou je hondje eens heel goed gaan observeren. Hopelijk kun je achterhalen wat de paniek veroorzaakt. Lastig probleem hoor. Veel succes en sterkte!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:04

Slieke schreef:
Mijn Duitse Herder heeft dit ook als ze in een bepaalde kamer van het huis is. Het was een hele zoektocht wat de oorzaak was. Je gelooft het niet, maar ze flipt dus helemaal bij het horen van het geluid van een fazant als ze in die kamer is. Als ze buiten is en ze hoort het geluid, is ze wel gestresst, maar minder dan in die kamer. Wat er eerder is gebeurd, daar zullen we nooit achter komen, maar het is overduidelijk dat ze van dat geluid helemaal in paniek raakt en een connectie heeft gelegd met die kamer.
Ik zou je hondje eens heel goed gaan observeren. Hopelijk kun je achterhalen wat de paniek veroorzaakt. Lastig probleem hoor. Veel succes en sterkte!

ws fazant tegen raam gevlogen?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:07

Mij klinkt het ook als dementie in de oren

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:08

speurneusc schreef:
Slieke schreef:

ws fazant tegen raam gevlogen?

Geen idee..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 13:46

Nou dit is zeker niet zomaar dementie lijkt mij... dit is echt bizar om te zien...

Ze is later nog gegaan en compleet onderzocht, hart, longen en alles beluisterd.
Niets gevonden en alles normaal.
Dus de dierenarts dacht dan moet het pijn zijn, er is pijnstilling gespoten en we hebben nog mee gehad (weet niet precies hoe of wat want zie ze vanavond pas) om te kijken of het iets veranderd.
Gisterenavond hielp het wel en ze heeft echt de halve nacht tot ver in de ochtend diep liggen slapen.
Dierenarts dacht misschien aan slijtage in de nek....
Ik weet niet voor hoelang ze pijnstilling heeft maar mocht er daarna niets veranderd zijn word ze uiteraard verder onderzocht

Ik vind het vooralsnog vreemd.... krijg er geen filmpje op

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:50

Wanneer pijnstilling helpt, dan duidt dat aan dat haar gedrag daar van komt. Maar met een dagje ouder worden, worden ze soms ook wat dement en gedragen ze zich vreemd. Nu ze pijnstillers heeft, wordt dat wel duidelijk de volgende dagen. Veel beterschap voor je hondje!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 17:43

Ik hoor net van mijn moeder dat hij bij het onderzoek gisteren vanalles heeft uitgetest omdat uit de reguliere onderzoeken niets kwam (hart, longen etc)
Hij heeft alles proberen te buigen en daaruit gaf ze idd bij de nek aan dat ze niet omlaag kon en het pijn deed.

Idd we hebben er eentje van 18 gehad die was zo dement als een deur en ik snap de opmerkingen wel die het denken :D
Alleen dat is zo anders als dit gedrag :\
Al sluit ik natuurlijk dat niet Uit dat ze misschien een tikkeltje dement of gek is want is altijd een hond met zware gebruiksaanwijzing geweest.

Ze ligt nu lekker te slapen :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:00

Is er een hersenscan genomen, ivm hersentumor? Of werkt dat zo niet bij honden? :o
Dat is nu misschien heel ver gezocht maar omdat DA niets kan vinden en ze wel op pijnstiller reageert...hoop dat het snel goedkomt!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:02

Djali schreef:
Is er een hersenscan genomen, ivm hersentumor? Of werkt dat zo niet bij honden? :o
Dat is nu misschien heel ver gezocht maar omdat DA niets kan vinden en ze wel op pijnstiller reageert...hoop dat het snel goedkomt!

Een hersenscan is mogelijk maar euh, vast niet je eerste keuze. Jaren geleden heb ik daar ruim 1000€ voor betaald.
En stel dat het idd een hersentumor zou zijn, wat ben je dan met die uitslag ?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 18:10

Ik ga wel mee met lukasje idd, we gaan kijken hoe ze het doet als de pijnstilling is afgelopen.
Willen idd heus wel verder onderzoeken :j
Maar als het dan zoiets zou zijn, willen we wel realistisch zijn :)
Ik dacht het ook hoor dat het in haar hoofd zit of zat maar nu mama het over de nek heeft valt het wel op hoe ze haar kop hield.
Voor mezelf zou ik zoiets alleen doen zodat je iets weet, maar anderzijds kost het een berg geld en dan :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:21

1000 euro :oo dat doe je inderdaad niet even voor de lol dan.

Hopelijk is het inderdaad gewoon iets met de nek dan! :) komt vast goed +:)+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:37

Als het in haar nek zit is het misschien mogelijk om contact op te nemen met een dierfysio. :)
Heb hier een hond zitten die de meest idiot acties en gedragingen heeft als ze last van haar spieren heeft.
Haar checken we dus een paar keer per jaar bij de fysio en als we iets zien eerder. En verder word ze onderhouden met een massagedeken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:39

Trouwens heeft mijn eigen hondje een nekhernia gehad en dat doet afschuwelijk pijn (wist niet dat een hond zo kon krijsen van de pijn |( ).

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:58

LukieBradley schreef:
Ik ga wel mee met lukasje idd, we gaan kijken hoe ze het doet als de pijnstilling is afgelopen.
Willen idd heus wel verder onderzoeken :j
Maar als het dan zoiets zou zijn, willen we wel realistisch zijn :)
Ik dacht het ook hoor dat het in haar hoofd zit of zat maar nu mama het over de nek heeft valt het wel op hoe ze haar kop hield.
Voor mezelf zou ik zoiets alleen doen zodat je iets weet, maar anderzijds kost het een berg geld en dan :wow:

Wat naar Lukie! :-S
Sterkte!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 20:26

Nou na nog een paar dagen pijnstilling en diverse terugvallen toch naar een andere arts geweest.
Dierenarts 1 zei niks vreemds te horen aan het hart etc en bij deze is een hartfoto gemaakt.
Jawel.... hartproblemen te zien :(
Vergroot hart en vocht.
ze krijgt nu medicatie uiteraard en we zullen zien wat het doet.

Toch vreemd dat verschillende dierenartsen hele andere diagnoses kunnen stellen -O-