Misschien weet bokt raad want mijn moeder en ik hebben geen idee waar we aan moeten denken.
Laten we vooropstellen dat de dierenarts morgen gebeld word.
Het gaat om een 10 jarige Jack Russel teef, officieel is ze van mij maar toen ik dik anderhalf jaar geleden uit huis ging is ze bij mijn ouders gebleven want dat ging bij mij niet.
Ook altijd een beetje autistisch geweest en gehecht aan haar plek en omgeving en kon niet tegen veranderingen. (Niks beledigends bedoeld maar zocht een correct woord )
Mijn moeder is heel veel thuis en als ze weg is zaten ze hooguit (er is er nog 1) enkele uren in de bench.
Heeft altijd Goed gegaan zonder problemen.
Paar weken terug heeft mijn moeder haar uit een verbouwde bench gehaald met haar hele neus kapot geschuurd. Dat zag er niet uit, niemand weet hoe of wat.
Sindsdien:
*raakt ze een soort van in paniek als ze erin moet en de deur op slot gaat
*veranderd haar hele algemene gedrag en zit ze met enige regelmaat random ergens in huis te trillen en shaken/lijkt op panikeren
*ze zit dan ook vreselijk te hijgen
*slaapt onrustig en vind geen fatsoenlijke rust om bij te komen
Je kunt haar dan geruststellen en dan is het goed
Afgelopen 2 dagen is dit gedrag heel erg toegenomen.
Snachts hoeven ze nooit in de bench maar afgelopen nacht heeft ze hooguit een uurtje geslapen en was ze zelf in de bench gegaan om haar kussen te verbouwen en eronder te kunnen komen om vervolgens onder t kussen op de ijzeren grond hijgend te liggen
Ze wil dan ook de bench niet uit hoewel de deur open is.
Verder is ze snachts en overdag mega onrustig en vertoont bovenstaande punten heel erg.
Ik kreeg filmpjes van mama waarop je dus een trillende en hijgende hond ziet.
Begint vaak uit het niets ineens.
Ik ben er gisteren bijgeweest en werd ze op den duur kalm van en lag toen knock-out te slapen en bij te komen boven op mij.
Zit nu op werk nog en maakt me gewoon zorgen dat er iets in haar hoofd is?
Ik kan nu ook niet naar haar toe

Morgen word de dierenarts voor advies gebeld en gaan we vragen wat we er aan kunnen doen of dat we haar kunnen helpen.
Heeft bokt misschien ideeen wat we mee kunnen nemen, of een advies of iets dergelijks.
Hoop dat het verhaal begrijpelijk te lezen is