Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WesternWay schreef:Inderdaad de enting tegen Weil is maar een half jaar werkzaam.
De grote cocktail krijgt mijn hond eens in de 3 jaar. Elk jaar enten is alleen goed voor de DA naar mijn mening.
WesternWay schreef:Inderdaad de enting tegen Weil is maar een half jaar werkzaam.
De grote cocktail krijgt mijn hond eens in de 3 jaar. Elk jaar enten is alleen goed voor de DA naar mijn mening.
XxDiandraxX schreef:WesternWay schreef:Inderdaad de enting tegen Weil is maar een half jaar werkzaam.
De grote cocktail (parvo, hepatitis en distemper) word in nederland volgens het advies al heel lang elke drie jaar gegeven ipv jaarlijks.
Ik ent wel tegen weil, overigens ooit van de vertegenwoordiger gehoord dat het niet tegen 4 maar tegen 6 stammen beschermd echter uit 4 verschillende families. En het vaccin is aangepast op de stammen die hier in nederland (het meest) voorkomen. Geeft natuurlijk geen 100% dekking maar daar is zeker over nagedacht. De l4 zou ook gewoon een dekking hebben van 1 jaar.
Azmay, heb je je oude hond ooit laten titreren? Anders is het een gevaarlijke uitspraak om te zeggen hij heeft wel genoeg afweerstoffen na 6 jaar vaccineren..
MyWishMax schreef:Enten beschermt niet 100% he? Ze kunnen alsnog Weil krijgen en het gevaar dan is dat het te laat ontdekt wordt, omdat de hond geent is en er dus niet aan gedacht wordt.
Als mijn honden het wel zouden krijgen ga ik mezelf echt niet voor mijn kop slaan. Ik zou ook nooit een pension oid kiezen waar kennelhoest en Weil verplicht zijn qua entingen. Beide entingen geef ik niet meer.
EDIT: Daarbij werkt de Weil enting geen heel jaar en lopen de meeste honden dus alsnog onbeschermd rond, tenzij je vaker zou enten. Of je kijkt wanneer het risico het grootst is en geeft de enting voor die periode. Dan moet je ook nog hopen dat hij één van de 4 stammen 'tegenkomt' en niet één van de vele anderen. Want dan heb je niks aan een enting, maar dan is het wel belangrijk dat jij en de DA herkennen dat het Weil is. Er overlijden ook honden die wel geent zijn, ook omdat de ziekte te laat herkend wordt en dus niet behandeld.
Sastaic schreef:Ik ent wel voor Weil. Alleen deze enting werkt maar 7 maand, dus ik ent hem altijd in het voorjaar. Omdat ze dan het voorjaar, de zomer en gedeeltelijk de herfst beschermd is.
Kabayo schreef:Hier worden ze niet geënt . Helemaal niet overigens
Amandavd schreef:Kabayo schreef:Hier worden ze niet geënt . Helemaal niet overigens
Doe je wel titeren dan?
Ze is vanmorgen getiterd, ik krijg vanmiddag de uitslag. Ze heeft wel KC enting gehad vandaag.
Wat betreft L4, de dierenarts gaf aan dat als ik wilde enten, wacht dan tot het voorjaar. Dus ik twijfel er nog erg over.
Zoolgangster schreef:Sastaic schreef:Ik ent wel voor Weil. Alleen deze enting werkt maar 7 maand, dus ik ent hem altijd in het voorjaar. Omdat ze dan het voorjaar, de zomer en gedeeltelijk de herfst beschermd is.
En het is ook waarschijnlijker dat een hond in het voorjaar, zomer en begin herfst gaat badderen en niet in de winter...
Kabayo schreef:Amandavd schreef:
Doe je wel titeren dan?
Ze is vanmorgen getiterd, ik krijg vanmiddag de uitslag. Ze heeft wel KC enting gehad vandaag.
Wat betreft L4, de dierenarts gaf aan dat als ik wilde enten, wacht dan tot het voorjaar. Dus ik twijfel er nog erg over.
Nee