Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Die is door een roofdier in zijn nek gebeten.
suusje26 schreef:janderegelaa schreef:Die is door een roofdier in zijn nek gebeten.
Maar zal ik dan op zijn minst verwondingen moeten zien? De huid lijkt niet "diep" aangepast.
Een reactie als een dierenarts begrijp ik. Maar ik denk dat een konijn dat 8 jaar lang niet in handen is geweest eerder dood gaat van de stress dan dat ze geholpen kan worden. Kijk, als ze er echt slecht aan toe zal/gaat zijn moet ik haar uit haar lijden verlossen. Maar ik vind dat nu moeilijk beoordelen. Haar oogjes staan best helder, rest van de vacht ziet er keurig uit en toen ze wegsprong om haar te pakken zag ik ook normale keutels. Dus dat lijken mij nog positieve signalen.
upendo schreef:Dus dan laat je het maar zitten?
Een open wond van dit soort oppervlaktes is vragen om infecties.
Dan had ik het geweten hoor. Die van mij zouden meegaan naar de dierenarts. Stress heeft nog altijd een grotere overlevingskans dan een flink geïnfecteerde wond.
EmptyWords schreef:upendo schreef:Dus dan laat je het maar zitten?
Dan had ik het geweten hoor. Die van mij zouden meegaan naar de dierenarts. Stress heeft nog altijd een grotere overlevingskans dan een flink geïnfecteerde wond.
maar er zit geen verwonding, ts heeft het konijn opgepakt en gecheckt.
EmptyWords schreef:upendo schreef:Dus dan laat je het maar zitten?
maar er zit geen verwonding, ts heeft het konijn opgepakt en gecheckt.
IMJ schreef:upendo schreef:Ook een konijn wat niet in handen is geweest heeft recht op deskundige zorg bij dit soort letsel!
TS zegt niet dat ze daar geen recht op heeft, maar het konijn is, als ik het goed begrijp, zo goed als wild... wat voor veel stress zorgt bij vervoeren naar en onderzoek bij een DA
upendo schreef:IMJ schreef:nee dat zeg ik niet. Maar TS zegt niet dat konijn er geen recht op heeft
Ik lees hierboven twee opties: of uit haar lijden verlossen of niks doen en aankijken.