Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik voer zalm, kalkoen, kip, eend, rund, lam en pensmix. De ene keer zit er nog paard bij, de andere keer hert en ree.
Macaroni erbij? Dat is makkelijk te doen. Het paardenvet ga ik opzoeken. Schapenvet maakte weinig verschil, maar misschien dat paardenvet wel wat doet.
kiwiwitje schreef:_San87_ schreef:Ik voer zalm, kalkoen, kip, eend, rund, lam en pensmix. De ene keer zit er nog paard bij, de andere keer hert en ree.
Macaroni erbij? Dat is makkelijk te doen. Het paardenvet ga ik opzoeken. Schapenvet maakte weinig verschil, maar misschien dat paardenvet wel wat doet.
Mijn teefje had een nest van 6 pups en kreeg haar niet ''vol'' met voeren van vlees of brok. Paardenvet heb ik al afgebouwd/gestopt nog voordat de pups weg waren zo snel dat dat spul aanzet.
Rebel_Jits schreef:Blokjes schapenvet, scheutje zalmolie.
Cavom brokken zijn ook vetter dan gemiddeld, daar krijgen veel honden lekkere spekbillen mee.
Citaat:- 1 kilo rauw rundergehakt of 1 kg vers vlees
- 1 vel gelatine
- en 100 gram nutrix rijstebloem (nutricia) of ander merk (bambix oid)
- 1 rauw ei (zonder schil)
- 2 eetlepels stroop (appelstroop)
Los de gelatine in warm water op.
Daarna voegt u havermout, het ei en de stroop toe en klopt u het mengsel met een vork door elkaar.
Vervolgens mixt u dit samen met het vlees en rolt u er kleine balletjes van. (grote ping-pong balletje)
In porties verdelen en invriezen.
Rebel_Jits schreef:En als dat allemaal niet helpt: satin balls.
Receptje:Citaat:- 1 kilo rauw rundergehakt of 1 kg vers vlees
- 1 vel gelatine
- en 100 gram nutrix rijstebloem (nutricia) of ander merk (bambix oid)
- 1 rauw ei (zonder schil)
- 2 eetlepels stroop (appelstroop)
Los de gelatine in warm water op.
Daarna voegt u havermout, het ei en de stroop toe en klopt u het mengsel met een vork door elkaar.
Vervolgens mixt u dit samen met het vlees en rolt u er kleine balletjes van. (grote ping-pong balletje)
In porties verdelen en invriezen.
_San87_ schreef:Ik krijg nog wat brokken toegestuurd, een balance met 10% vet en een sportief met 18% vet.
Dat laatste klinkt wel okay vind ik.
@xDenies, waarom zou jij brok en vlees niet combineren?
Kuggur schreef:_San87_ schreef:Ik krijg nog wat brokken toegestuurd, een balance met 10% vet en een sportief met 18% vet.
Dat laatste klinkt wel okay vind ik.
@xDenies, waarom zou jij brok en vlees niet combineren?
Ik zou de hond inderdaad gewoon een goede energierijke (sport) brok geven.
Er is geen enkele reden om dat niet met vlees te combineren. Er circuleren wat vreemde ideeën over spijsvertering van honden in de barf/rauwvoer kringen. Niets om je druk over te maken
kiki1976 schreef:Sommige honden hebben moeite hiermee, als ze altijd vers gewend zijn moeite hebben met het verteren van brokken.
kiki1976 schreef:Sommige honden hebben moeite hiermee, als ze altijd vers gewend zijn moeite hebben met het verteren van brokken.
.