Ik heb een 10 maanden oude konings poedel die ik uitlaat aan een tuig. Een halsband vind ik niet ideaal omdat ze een erg lange hals heeft en ik bang ben dat ze deze beschadigd als ze in haar enthousiastme trekt.
Nu komt het probleem. Mijn hond vindt alle tuigen stom. Ik heb werkelijk alle tuigen uit alle dierenwinkels hier geprobeerd maar ze vindt alles onprettig. Als we eenmaal aan de wandel zijn is er niks meer aan de hand trouwens. Maar zodra ze het tuig alleen maar ziet rent ze voor je weg en als het eenmaal om zit gaat ze eerst spastisch tien rondjes draaien met de staart tussen de poten. Ze vindt het echt naar en ik vind het echt sneu.
Ik heb nu een instap tuig dat alleen op de rug vastgeklikt hoeft te worden. Maar ze spant zich dus heel erg, net als een paard eigenlijk. Ik doe heel rustig, geef haar wat lekkers, maar het blijft een probleem. Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een tuig dat je een soort van kan aansingelen zodat ik het eerst losjes om kan doen, weet iemand of dat bestaat of waar ik dat kan laten maken? Andere tips zijn uiteraard ook welkom, het is een beetje een blijf van mijn lijf hond geloof ik, ik heb als kleine pup haar een dekje op gedaan omdat het toen winter was, nou, nou, daar was ze ook niet over te spreken, aan haar lijf geen polonaise

Alvast bedankt!