Help! Wat moeg ik doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Help! Wat moeg ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 22:59

Ik heb de DA al gebeld en die zei afwachten, en anders wassen.

Ik heb rond 5 uur mijn hond met Vectra 3d ontvlooit, en zo rond de klok van 9 werd ze onrustig. Bleef maar rondlopen en schuren met de rug. Daarna heeft ze een dik uur geslapen tot net. Nu werd ze weer onrustig en weer schuren. Nu slaapt ze in haar bench.

Normaal gesproken zou ik haar meteen gewassen hebben maar heb haar juist ontvlooit omdat ik gisteren vlooienpoepjes ontdekte. Door haar nu te wassen verminder ik de werking en werk ik de vlooien in de hand.

Voorheen heb ik haar ook wel eens met Vectra ontvlooit en gaf dit hele lichte jeuk. Ik heb haar daarom het laatste halfjaar met een natuurlijk middel, STOP! van animal bodyguard ontvlooit. Helaas dus toch vlooien. Ik heb haar daar vorige week dinsdag nog mee behandeld maar de DA zei dat het geen kwaad kon om nu Vectra te gebruiken.

Ik twijfel dus heel erg of ik haar moet wassen. Ze slaapt nu.

ikkedus

Re: Help! Wat moeg ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:01

Lijkt me wel. Ze reageert ws op het luizenmiddel.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:03

Voor nu weet ik niet wat je moet doen, maar in de toekomst dit middel niet meer gebruiken lijkt mij. Lijkt wel of ze steeds allergischer gaat reageren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 23:18

Er komt hier idd geen Vectra 3d meer in. Ze reageert zoals ikjedus zegt idd op het vlooienmiddel maar ik ben bang dat als ik haar nu was het middel dadelijk niet meer goed werkt en niet alle vlooien dood gaan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:21

Amandavd schreef:
Er komt hier idd geen Vectra 3d meer in. Ze reageert zoals ikjedus zegt idd op het vlooienmiddel maar ik ben bang dat als ik haar nu was het middel dadelijk niet meer goed werkt en niet alle vlooien dood gaan.

Nu wassen en morgen vlooienshampoo ophalen als je het niet vertrouwd

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:24

Als je het middel eraf wilt wassen dan kan je een afwasmiddel zoals dreft gebruiken, uiteraard niet ideaal voor de huid maar met een sterk ontvettend middel was je de werkzame stof van het dier af.

Het zou inderdaad kunnen dat je dier een reactie geeft op de werkzame stof van vectra3d. Net zoals elk ander product een reactie zou kunnen geven... het ene dier is nu eenmaal gevoeliger dan het andere dier.

Het middel stop van animal bodyguard is een middel wat een afwerende werking zou kunnen hebben... kan je net zo goed niets gebruiken zonde van je geld.

Voor de toekomst kan je bijvoorbeeld een seresto of canishield band gebruiken, voordeel is dat mocht het dier een reactie geven je de band af kan doen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:36

Toch denk ik dat je beter nu kan wassen. En zo de hond wat minder last geven. En dan morgen met iets anders tegen de vlooien behandelen. Hier goede ervaringen met seresto

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:42

Wat voor hond heb je?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:47

Wat voor hond is het? Want als het een MDR1 geval is dan moet er wel actie ondernomen worden namelijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 00:03

Een Beagle. Geen MDR1 geval als het goed is. Ik heb haar gewassen en blijf voorlopig bij haar.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 00:06

Waarom koos je überhaupt voor die weer nadat ze vorige keer al reageerde ?

K zou wassen direct en later n serestoband halen succes

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 00:17

Crypto schreef:
Waarom koos je überhaupt voor die weer nadat ze vorige keer al reageerde ?

K zou wassen direct en later n serestoband halen succes

Ik heb er met mijn domme kop gewoon niet bij stil gestaan. En de vorige keer reageerde ze bij lange na niet zo heftig. Dit vergeet ik dus nooit meer.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 06:19

Mijn hond is allergies voor vlooiendruppels en verdraagt alleen banden ( wel wat jeuk maar verdraagbaar) ik heb altijd een serestoband en erg tevreden aangezien bij ons op stal er een paar vlooienbalen rondlopen en zij nauwelijks last heeft.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:08

Niet vandaag meteen weer met vlooienshampoo wassen hoor! Dat is gif op gif. Ik zou er echt wel even een week tussen laten zitten dat ze zich even kan herstellen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 07:11

Pluttersput schreef:
Niet vandaag meteen weer met vlooienshampoo wassen hoor! Dat is gif op gif. Ik zou er echt wel even een week tussen laten zitten dat ze zich even kan herstellen...

Er komt voorlopig idd even helemaal niks op mijn hond.

Nog bedankt allemaal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:15

Ik zou gewoon even langs de DA, die hebben ook nog andere middelen om vlooien tegen te gaan.

Ik snap dat er gezegd wordt voorlopig niks te doen, maar vlooien en 7 dagen is een goddelijke combinatie!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:19

Tenzij je dan na 7 dagen goed aanpakt :)

Ik weet dat het een veel besproken onderwerp is, maar mijn ouders hadden een vlooienplaag die niet over ging. Van alles geprobeerd. Beesten een dikke week rust gegeven en nextguard gegeven. Weg vlooienplaag, nooit meer terug gekomen :) dus het kán wel. En ik zou liever nog 7 dagen vlooien hebben dan straks een doodzieke hond omdat je gif op gif geeft.
Maar daar mag iedereen anders over denken. Dat is gewoon wat ik (niet) zou doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:03

Als hij zo op pipetten reageerd dan zou ik geen band om gaan doen hoor!! Ik zou gaan voor tabletten. Zowel 1 van mijn honden als 1 van een vriendin hebben van een seresto band gigantische wonden gekregen. Hun begonnen ook met beetje jeuk en na 2 dagen een wondje. Banden af en week later volledige nek kapot en open.

Geef mij maar 1x per jaar bravecto en hele jaar geen vlooien en teken te vinden (ja wel dode vaste teken, geen levende)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:26

dierenfan schreef:
Als hij zo op pipetten reageerd dan zou ik geen band om gaan doen hoor!! Ik zou gaan voor tabletten. Zowel 1 van mijn honden als 1 van een vriendin hebben van een seresto band gigantische wonden gekregen. Hun begonnen ook met beetje jeuk en na 2 dagen een wondje. Banden af en week later volledige nek kapot en open.

Geef mij maar 1x per jaar bravecto en hele jaar geen vlooien en teken te vinden (ja wel dode vaste teken, geen levende)

En het risico dat de hond de pijp uit gaat! *\o/*

Ik snap niet dat mensen bewust kiezen voor tabletten. Die werken van binnenuit en dan heb je het gif sowieso ín de hond. Bij pipetten of een band werkt dit door middel van huidvet.

De beste optie is imo nog steeds de middelen die TS zelf noemt, de STOP! of de Teek-EM banden. Maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 08:59

Kimd, ik was heel blij met STOP! tot ik dus vlooienpoepjes vond dinsdag. Misschien moet ik meer doseren maar ik weet er niet zoveel van.

Vanmorgen zaten er geen poepjes in de vacht maar ze is gisterenavond natuurlijk in bad geweest. Ik controleer haar de komende dagen goed en indien nodig ga ik in overleg met DA. Verder ga ik aan de slag met de omgeving.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:05

KimD schreef:
Wat voor hond is het? Want als het een MDR1 geval is dan moet er wel actie ondernomen worden namelijk.

Overigens is vectra 3D gewoon veilig hoor bij mdr1 lijders.

Als ze er zo erg op reageerd zou ik ook wassen en een paar dagen laten met een ander middel behandelen.

Bij ons in de praktijk regelmatig mensen die Stop geven en uiteindelijk toch bij ons komen omdat de hond vlooien heeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik lijd daar wel uit af dat Stop gewoon niet afdoende werkt..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:10

dierenfan schreef:

En als je hond dan reactie geeft op de werkzame stof in de pillen kun je ze er niet meer uithalen..
Liever een band of druppels, die kun je af doen of er af wassen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:27

Hier zonder stop! Of iets anders is de hond van mijn ouders ook al weer jaren vlovrij.

Die van mij heeft wel eens bravecto gehad, seresto was ik minder van te spreken.

Na het wassen gewoon dagelijks uitkammen met een vlooienkam, liefst zelfs 2x daags, voor 3 weken, en de spullen zo veel mogelijk wassen. Zo zijn we er tot 2x toe van de vlooien af gekomen bij de hond van mijn ouders, de laatste keer 5 jaar terug. Hij verdraagt geen chemische middelen, dan speelt zijn pollenallergie op (veel natuurlijke middelen vallen hierdoor ook af) en wordt ziek van prednison-achtige producten. Maar gaat ook kapot van de jeuk als zijn pollenallergie op speelt, wij zijn dus uiterst voorzichtig.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:15

dierenfan schreef:

Mijn Kat had dat Van serestoband ook idd kregen geld terug. Honden niet is neem k dus aan afhankelijk Van je hond/kat pipet is wel ff heel wat anders dan serestoband. Seresto band is erg veilig en effectief in meeste gevallen

Veel veiliger dan bravecto. Begrijp niet datje die las veilig ziet :n

@TS HOE Is het nu ?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:21

Pillen zou ik ook nooit geven als het mis gaat kan je nog weinig doen,wat dat betreft zijn banden het veiligst.
De Stop werkt net als alle natuurlijke middelen zolang je geen vlooien hebt prima,vanaf dat er effectief vlooien zijn niet. Ik ben ook wel fan vd seresto banden