Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rebel_Jits schreef:Wij werken ook overdag en de katten kunnen kiezen 's ochtends: ofwel blijf je binnen na je ontbijt, ofwel ga je buiten tot een uur of 5. Meestal blijven ze overdag binnen.
's Avonds wil ik de deur wel wat open en dicht doen, maar ook niet continue en dat weten ze. Dus bijna altijd gaan ze ff de hort op na het avondeten en komen terug rond 10 voor een hand brokken. En daarna weer buiten tot de volgende ochtend of ze blijven binnen.
Katten leren heel snel jouw ritme overnemen. Ze staan altijd klaar als ik opsta. Ook als ik vrij ben en later opsta. Dat voelen ze aan ofzo
_Dribbel schreef:Azmay schreef:Waarom een buitenkat?
Zou dan de kat binnen laten en hooguit buiten als je zelf in de tuin zit, in het begin moeten ze toch een tijd binnen blijven.
Ik vind dat niet fair tegenover katten. Ik heb zelf jaren lang binnen katten gehad en dat wil ik nooit meer.
Zou dan de kat binnen laten en hooguit buiten als je zelf in de tuin zit, in het begin moeten ze toch een tijd binnen blijven.
Ik vind dat niet fair tegenover katten. Ik heb zelf jaren lang binnen katten gehad en dat wil ik nooit meer.
Citaat:Wat een onzin. Ik heb twee katten die het liefst binnen zitten. Af en toe doe ik ze zelf naar buiten, maar dan staan ze binnen mum van tijd weer voor de deur te miauwen om naar binnen te mogen.
Wij wonen buitenaf, dus ze hebben veel ruimte buiten.
Het is net wat ze gewend zijn.
Bij het vorige baasje hebben ze alleen binnen gezeten. Nu mogen ze zelf kiezen.
Jessix schreef:Een raam op een kier zetten? Ik vind het zelf wel fijn dat ze altijd naar binnen kunnen. Die tip van een andere deur erin met luik is denk ik wel de beste oplossing.
Esther_ schreef:Als je alleen een buitenkat wil, kun je net zo goed geen kat nemen.
Esther_ schreef:Als je alleen een buitenkat wil, kun je net zo goed geen kat nemen.