Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamary schreef:Wyandottes zijn leuk en veel kleurtjes ook, dus makkelijk uit elkaar te houden als beginner. Nu ook 3 drentse krielen er bij, stuk activer, deels omdat ze jonger zijn, maar ook omdat ze slanker van bouw zijn (wyandotte is dubbeldoel ras en dus ronder). Al zou ik geen drentjes aanraden als je een open ren hebt of ze los laat scharrelen, ze zijn klein, avontuurlijk en vlug, dus mogelijk verder op stap dan jouw tuin.
Hoeveel hangt af van hoeveel eitjes je wil en hoeveel ruimte je hebt hok en ren zeker, tuin is extra als je naar huisvesting kijkt ivm mogelijk opgesloten moeten worden wegens veiligheid/vogelpest/etc. Advies is zeker 3 (en dan kan je uitgaan van 2 eitjes per dag), meer is dus afhankelijk van verdere ruimte, al zijn de commerciele hokken/rennen eigenlijk altijd te klein.
bonnie1998 schreef:Heel erg bedankt allemaal. En weer wat geleerd ik wist niet dat er zo iets bestond als broeds.
bonnie1998 schreef:Zou het ook sneu vinden voor de kip. Dus dat is zeker wel iets om rekening mee te houden. Aangezien ik ook geen haan erbij wil dus ze ook nooit kuikentjes zullen krijgen.
Bedankt pertraaken, het duurt nog wel even voor het hok klaar is maar ik houd het zeker in me achterhoofd.