Waarschijnlijk is het arme dier tijdens een bruiloft los gelaten en kan de weg naar huis niet meer vinden. Ik las dat daar heel vaak ongetrainde of ongeschikte duiven voor worden gebruikt

Gisteren heeft ze tussen onze kipjes wat graantjes mee gepikt, en vandaag zit ze al de hele dag op ons dak, een beetje rond te kijken en te slapen.
Het duifje is niet tam genoeg dat je hem kan pakken, maar is wel duidelijk mensen gewend.
Ik heb hem geprobeerd te lokken door te rammelen met kippenvoer, maar daar lijkt ze vooral zenuwachtig van te worden.
Ik heb verder ook totaal geen verstand van duiven.
Wel heb ik een leegstaande voiliere waar ik haar/hem in kan lokken en tijdelijk veilig in kan zetten.
Ik zou het verder echt niet erg vinden als het beestje hier lekker los blijft rondvliegen, maar door de roofvogels en boerderijkatten in de omgeving gaat dat niet lang goed ben ik bang.
Dus, hoe kan ik het arme dier vangen? Zijn er bokkers die meer ervaring hebben met duiven?
Ze zit nu behoorlijk ver weg, dus een mooie, scherpe foto lukte niet, maar voor het idee:
Dat witte puntje links naast de schoorsteen dus