Hondenluier zakt af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hondenluier zakt af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 10:08

Hoi,

Mijn Greyhound teef van 14 is incontinent.
De DA heeft haar binnenstebuiten gekeerd, maar het is effectief incontinentie :)

Na maanden en maanden dagelijks 2-3 wasmachines gedraaid te hebben met haar dekentjes, ben ik pampers gaan testen.

Echter, 3 soorten later, zakken ze allemaal af? Zo loopt haar plas er langs de zijkanten terug uit.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Zo stilletjes aan krijg ik de geur niet meer uit huis, niet zo handig :’)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:20

Zijn het druppels?Ons oude hondje vroeger had een loopsheidbroekje met een maandverband erin.Mijn moeder verwisselde dat een paar keer per dag.Maar bij een grote plas werkt dat natuurlijk niet.

belle_boef

Re: Hondenluier zakt af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:22

Beestje is 14 jaar en het lijf is op. Moet je dit allemaal nog willen voor haar.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:27

En enurace of zo??

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:43

ik gebruikte voor mij teef ook Enurace, ik gebruikte ook kinderluiers 7,8,9 jaar, waar ik een gat in knipte en een grote onderbroek waar ik ook een gat in knipte voor haar staart.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:50

Rompertje aan ik had het voor mijn oude naakthond reutje ook. Een luier met rompertje. Gewoon baby rompers en een gat er in voor de staart.
Als een hond verder nog een fijn leven heeft is in laten slapen wegens lekkage ook zonde.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 11:07

Het zijn zowel druppels als grotere plasjes in haar slaap.
Ik heb nu gewone hondenluiers die passen, maar door het wandelen zakken ze af,
idem als ik er een onderbroekje over trek. Het blijft niet zitten :')
Rompertjes zal ik inderdaad eens bekijken, het is een lange hond dus even meten wat mogelijk is.

belle_boef schreef:
Beestje is 14 jaar en het lijf is op. Moet je dit allemaal nog willen voor haar.

Het lijf is inderdaad stilletjes aan op aan het gaan, maar het koppie wil nog té hard mee.
Ik besef mij al te goed dat het kwestie is van weken/maanden, haar hartje gaat namelijk ook beetje bij beetje achteruit, maar ik ken mijn hond al 10 jaar. Ze wordt oud, maar ze geniet nog te veel van al de rest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:16

Maar luiers zijn leuk om jouw huis wat schoner te houden, maar het dier zelf leeft dus dag en nacht in haar eigen plas. Hoe hondwaardig vind je dat nog?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:24

medical petshirt aandoen die sluit aan de achterkant..

krijgt ze medicatie tegen incontinentie?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:41

tshirt aan doen koppie door de hals, voor poten door de mouwen en dan de onderkant vasthaken aan de luier

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:50

speurneusc schreef:
tshirt aan doen koppie door de hals, voor poten door de mouwen en dan de onderkant vasthaken aan de luier

Wil je dat juist doen dan trekt dat aan alle kanten aan een oud lijfje wat waarschijnlijk zeker 20 uur per dag lekker wil slapen. Is absoluut een oplossing na een operatie oid voor tijdelijk maar bij een hond aan het einde van het leven zou ik zoiets niet aan doen. Het leven wordt er namelijk dan absoluut niet comfortabeler op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:17

Eens met Belle_boef en Goof.

Wij hebben afgelopen week onze hond laten inslapen. Als wij door zouden gaan met onderzoeken en medicijnen zou dat alleen maar voor ons eigen geluk gedaan zijn en niet het geluk van ons hondje.

Ik denk niet dat een hond het fijn zal vinden om altijd maar de ontlasting te laten lopen en in haar eigen pisluier te liggen.. :\

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:24

Ik heb geen tips voor je en hoop dat je de oplossing vindt, jij kent je hond het beste natuurlijk!
Ik vind het echter vreemd dat mensen hier het niet kunnen vinden en niet levenswaardig etc. om het dier in 'haar eigen pisluier' te laten liggen. Dit is toch precies hetzelfde als met babies? :? Zo lang de luier op tijd ververst wordt is er imo geen probleem. Niemand kraait ernaar dat dat niet kindwaardig zou zijn...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:26

Is een clipje aan een houdini-tuig een idee, eventueel met verlengend touwtje ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:28

geen hondenluiers nemen, maar even kijken welke babyluiers passen.
hond van mijn moeder had ook een aandoening waardoor ze wat urine liet lopen.

daar hadden we gewone babyluiers voor...is even wat wisselen van merken.
meende dat de eigen merk van kruidvat het beste bevielen.

en inderdaad,wat een rare opmerking over hond in pisluier te laten liggen?
doe je inderdaad met babys ook niet.
gewoon op tijd wisselen :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:36

Noblesse_ schreef:
Ik heb geen tips voor je en hoop dat je de oplossing vindt, jij kent je hond het beste natuurlijk!
Ik vind het echter vreemd dat mensen hier het niet kunnen vinden en niet levenswaardig etc. om het dier in 'haar eigen pisluier' te laten liggen. Dit is toch precies hetzelfde als met babies? :? Zo lang de luier op tijd ververst wordt is er imo geen probleem. Niemand kraait ernaar dat dat niet kindwaardig zou zijn...

Tja. Een baby is zich niet bewust van zijn eigen pisluier en groeit daar vanzelf uit als deze ontwikkelt terwijl de hond aftakelt, altijd waardig is geweest en nu tot aan zijn dood ineens in een pisluier moet liggen omdat de baasjes dat graag willen. De hond is zich er wel bewust van dat hij zichzelf en zijn eigen huis vervuilt. Ik vind dat sneu. Een ander kennelijk niet. Prima.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:42

En oude mensen niet te vergeten,vind een hond in laten slapen omdat hij lekt misdadiger. Natuurlijk is levenskwaliteit belangrijk en als die verder nog goed is dan is een luier geen enkel probleem.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:44

Ho ho, ik zeg niet dat ik het niet sneu vindt. Maar zolang de luier op tijd ververst wordt absorbeert deze gewoon de urine en zit de hond in mijn ogen niet te weken in haar eigen pis en blijft haar kussen etc. ook gewoon proper.
Ik ga er gewoon van uit dat TS haar eigen hond het beste kent en als zij ziet dat haar hond nog levenslustig is, snap ik haar keuze om het op deze manier te proberen.

Edit, verder heb ik zelf een chronische blaasontsteking en gebeurt er ook wel eens een ongeluk. Vind ik dat fijn? Nee :+ . Maar zolang dat m'n enige ongemak is laat ik mezelf nog niet inslapen :+ . En ja, ik ben 22 jaar oud en heb ook besef van hoe het 'vroeger' was, voor ik dit probleem had.
Laatst bijgewerkt door Noblesse_ op 04-09-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:45

Hier ook plassen in haar slaap bij onze inmiddels overleden mechel... was wel een teef. Grote plassen...

Wij hebben propalin van de DA gekregen dit gaf goede resultaten. Niet 100% maar wel bijna helemaal droog gekregen.

Mensen en honden pampers gebruikt, was hier ook geen succes, zakte idd af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:49

Ik vind een baby en een hond een behoorlijk verschil. Baby’s worden zo geboren en hebben geen enkel idee dat het zonder kan. De hond is zijn leve al gewend om buiten zijn behoefte te doen. Opeens kan dat niet meer en laat hij alles gewoon lopen.
Ik zou het zelf niet tof vinden om nu ineens weer met een luier te moeten lopen omdat ik het niet meer kan ophouden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:52

Ik denk dat je het beste een medical pet shirt aan kunt trekken over de luier heen, dan blijft het denk ik wel goed zitten en het shirt zelf is lekker soepel dus hindert niet.

Wel propalin en enurace al geprobeerd?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:23

Naast luiers, ook al iets van propalin of enurace medicatie geprobeerd? Schrijf het veel voor bij incontinentie en het heeft best een goed effect.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:42

Blijf het maar vreemd vinden dat bokkers een inslaap advies of een "laat maar leven" advies geven. Het ene dier is op en het andere nog lang niet. Ja een oudere hond krijgt kwaaltjes. Oude opas en omas hebben ook speciale incontinentie luiers. Moeten die ook maar een spuit??

Laat die keuze toch aub bij TS...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 13:43

Die medicatie heeft mijn DA nog niet voorgesteld, we hebben wel 2 andere soorten (zonder succes) geprobeerd. Heb net gebeld en ga de Propalin maandag ophalen :) Enurace willen ze niet gebruiken, daar staan ze niet achter wegens bepaalde mogelijke bijwerkingen.

Er is 4 dagen per week iemand thuis, de overige dagen is er een dogsitter. Geen stress, ze ligt echt niet zomaar in haar eigen plas. Ik besef heel goed dat haar verhaal bijna voorbij is, maar in de tussentijd wil ik haar nog een luxetijd geven. Of toch zo luxe mogelijk. Ik ken mijn hond al zoooooo lang, de keuze zal van dag op dag gemaakt worden, maar nog niet vandaag :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:44

Kabayo schreef:
Blijf het maar vreemd vinden dat bokkers een inslaap advies of een "laat maar leven" advies geven. Het ene dier is op en het andere nog lang niet. Ja een oudere hond krijgt kwaaltjes. Oude opas en omas hebben ook speciale incontinentie luiers. Moeten die ook maar een spuit??

Laat die keuze toch aub bij TS...

Niemand geeft advies, mensen stellen echter wel (kritische) vragen om TS wel aan het denken te zetten.
Dat mag volgens mij gewoon.

Mi_Amore schreef:
werkingen.

Er is 4 dagen per week iemand thuis, de overige dagen is er een dogsitter. Geen stress, ze ligt echt niet zomaar in haar eigen plas. Ik besef heel goed dat haar verhaal bijna voorbij is, maar in de tussentijd wil ik haar nog een luxetijd geven. Of toch zo luxe mogelijk. Ik ken mijn hond al zoooooo lang, de keuze zal van dag op dag gemaakt worden, maar nog niet vandaag :)

Dat is dan goed geregeld en fijn om te lezen!