Er is een reden dat ik zo vroeg een topic open, gistermiddag rond 14:00 heb ik namelijk een zwaluw op stal gevonden, of nouja anderen hebben m gevonden, maar nadat er een uur mee om gepield was, was er uiteindelijk niemand die een oplossing had, behalve de dierenambulance bellen of m gewoon op een hek zetten en het beste hopen.. zn nestje was stuk gevallen en hij was al eventjes helemaal alleen. Nou goed, snoepjes uit een bakje gegooid, beetje hooi dr in en de zwaluw kon met mij mee, zou ik thuis de dierenambulance bellen.
Wat wil nou het toeval, ik had een klein vogelkooitje gekocht ter decoratie, daar kon ie mooi even in!

Eenmaal thuis gaan inlezen over zwaluwen en er direct achter gekomen dat ervoor zorgen een hele opgave is en je ook zeker niet maar wat kan doen.. maar goed, wij zijn natuurlijk geen zwaluw ouders, maar wat moeten we dan wel doen? Internet gaf als optie om kattenvlees te geven, dus daar ben ik mee begonnen, gewoon van een vorkje, dat ging er goed in! Een ontzettende opluchting, maar ja, de zwaluw moest ook water hebben en we hadden geen injectiespuit. Deze uiteindelijk opgetrommeld bij mn schoonouders, zo kon ie mooi drinken

Helemaal goed, maar ja, wat gingen we nou eigenlijk doen? In ieder geval werd de zwaluw omgedoopt tot Charlie. Ik las dat zwaluwen elk uur een beetje gevoerd moesten worden en dat, dat van zonsopgang tot ongeveer 22:00 moest, een hele kluif!
Uiteindelijk heb ik de dierenambulance gebeld en die verwezen me door naar een vogelopvang, laten we eerlijk zijn, deze mensen hebben er verstand van en ik niet. Helaas geen gehoor gekregen, dus ik baalde wel. Aan de andere kant was Charlie heel braaf van een lepel aan het eten en dronk ie braaf uit de injectiespuit, echt top!
Uiteindelijk hebben we bij de bouwmarkt een zakje universeel voer gehaald en dat ging er heel goed in, heel erg fijn!

Ook las ik dat Charlie al best wel volwassen was en dat het geen kwaad kon om vliegles te geven. Zo gezegd, zo gedaan! Op het grote grasveld in de tuin voorzichtig een beetje de lucht in gegooid en inderdaad, Charlie deed een poging tot vliegen, helaas ook al vrij snel weer tot landen, dus ik denk dat het nog even te vroeg was. (Uiteraard hebben we dit voorzichtig gedaan, het is geen speelgoed)
‘S avonds hadden we een buurt bbq, maar ja Charlie moest natuurlijk wel gevoerd worden, dus elk uur liep ik even naar huis om m eten en wat drinken te geven, hij was me vrolijk aan het opwachten. Mn laatste rondje was om 22:00, ik was even bang dat ie helemaal niet van 22:00-6:40 zonder eten kon, maar ik zag m slapen, erg aandoenlijk.
Toen brak de nacht aan, dat vond ik het meest spannend, want zou ie dat halen? Zonet ging mn wekker en al slaapdronken de trap af, hoorde ik al een zachte tsjilp, Charlie had de nacht doorstaan!

Straks wil ik de vogelopvang weer proberen te bellen, maar Charlie eet, drinkt, slaapt, wast en strekt zn vleugels goed, dus ik ben trots op m en ook wel een beetje op mezelf!
Als er nog mensen zijn die een oplossing hebben of een toevoeging, hoor ik het graag, zo lang ik niks van de opvang gehoord heb, wil ik graag goed voor Charlie zorgen namelijk