Gisteren is mijn lieve Nova onder een auto terecht gekomen. Ik wilde haar uit de auto halen en ze springt zo de weg op. Ze werd geraakt, kwam op de grond terecht maar stond wel weer op en strompelde terug naar mij. Ik zag meteen overal bloed en een poot die op de verkeerde plek zat De auto lag van de voorkant ook in de prak. Helemaal in shock heb ik haar naar de dichtstbijzijnde dierenkliniek geracet.
Daar hebben ze foto’s gemaakt en haar rechterachterpoot is inderdaad gebroken. Vanochtend is ze geopereerd met de hoop dat ze met deze operatie haar poot kan behouden.
Het was helaas niet mogelijk om de botten weer precies op elkaar te krijgen, zoals je ziet op de foto. Als alles goed gaat zal ze daar minimaal last van hebben. Nu is het zaak dat de doorbloeding goed op gang komt, met name richting de voeten. Alles zit nu strak verpakt maar er is veel schade door de open wond. Ze lijkt ook weinig gevoel in de voeten te hebben, maar alles is nu nog gezwollen. Dit moet dus heel goed in de gaten gehouden worden.
Ik hoop zo erg dat alles weer goed geneest De vakantieplanning is in ieder geval wel bekend, want ze moet minimaal 6 weken benchrust... Dat wordt nog wat

Ik ben ook heel erg benieuwd of jullie zelf vergelijkbare ervaringen hebben?