Hevonen schreef:Ik kom toch nog weer met een vraag.
Onze haan is dus ontwormd en heeft in de afgelopen 4 weken twee (verschillende) antibioticakuren gehad en een tiendaagse behandeling tegen coccidiose. Hij krijgt extra vitamines, alle mogelijke soorten versterkend eten (naast zijn gewone eten) en loopt dus vrij rond. De hennen en de andere haan hebben nergens last van.
Sinds drie dagen krijgt hij geen medicijnen meer, maar ik vind dat hij nog steeds niet erg opknapt. Hij eet wel, maar is nog steeds mager en heeft erg weinig fut. Hij kraait zelden, zit veel stil en het lukt hem niet om op de hoge stok te komen (was altijd een beetje een uitdaging voor hem, maar nu lukt het niet). Zijn ontlasting is nog steeds niet goed; niet zo erg meer als voorheen, maar nog niet vast en nog wel geel.
Wat nu?
(Utrecht vind ik echt te ver, een rit van een uur of 5 (heen en terug als er geen files zijn) vind ik niet te doen voor de haan die zich al niet goed voelt. )
Misschien de vogelkliniek in Meppel? De dierenarts daar is meer met papegaaien bezig... (maar ik heb hem ook andere vogels zien behandelen) bellen kan natuurlijk altijd, anders weet hij iemand meer in de buurt?
Hoe dan ook, beterschap voor je haan!