Oh en ook niet onbelangrijk; wat mij betreft kunnen ze dan ook scharrelen in de rest van de tuin maar is dat haalbaar als dat niet volgens een vaste structuur is? Ik moet er namelijk wel bij zijn ivm killerkatten in de buurt...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rytir schreef:Marters zitten hier niet. Vossen wel in de polder maar hier in het dorp komen ze niet, enkel onze buurt egelGrootste probleem zijn de katten uit de buurt (en de mijne maar die ziet ze na een tijdje als onderdeel van haar territorium dat beschermd moet worden). Mijn ene directe buurvrouw wilde zelf kippen maar na 1,5 jaar zijn ze er nog steeds niet. De andere is ook dierenliefhebber en die zou ik vragen voor de verzorging. Overbuurman is nog een dingetje maar die voert de halsbandparkieten uit de buurt om 7.30 die gigantisch veel herrie maken
![]()
Bedoeling is een hok met uitloop ren waaruit ze af en toe een uurtje/ halve dag door de tuin kunnen struinen. Het gaat mij dus echt om of ik ze enige tijd alleen kan laten en of ze genoegen nemen met ongestructureerd scharrelen.
KB01 schreef:Ik zou mijn kippen nooit alleen durven laten. Bij ons is eens ooit 1 keer een kip buiten gebleven die was mijn broertje vergeten binnen te zetten. 'S morgens was het kipje doodgebeten... Terwijl wij een stuk voor ze afgezet hebben met 3 rijen stroom en gaas. Verder stinken ze snel en maken ze enorm veel kabaal.
Pandora2 schreef:Kipjes doen niets liever dan ongestructureerd scharrelen![]()
Een grote voerbak zodat ze onbeperkt graantjes hebben, een grote drinkemmer (en her en der wat kleine emmertjes zodat er altijd water is ) en een hok met een nachttimer zodat het zichzelf sluit vanaf een bepaald uur en je kan gerust een paar dagen weg.
Voor vakanties uiteraard een langskomer regelen