Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:Ikzelf geef aan mijn straathond ( zelfde geval, alleen kunnen we hem wel al zijn wandelingen buiten de wijk aanbieden ) sinds kort yucalm van lintbell. Meer mensen met herllaatsers geven dit ook en ik zie echt hele grote verschillen. Veel meer als de cbd olie.
Verder extra omega geven. Ik geef vaak gewoon de omega 3-6-9 die ook voor mensen bedoeld is.
Een goede gedragstherapeut inschakelen en net niet altijd dezelfde ronde. Bij veel honden werkt het als ze de situatie kunnen voorspellen, maar soms kan dat ook paniek veroorzaken.
Hond een eigen rustige plek aanbieden. Liefst nog met geluidsdempers bekleed.
Botten werken ook goed om dingen te ‘ verwerken’
Lickimat ben ik ook fan van, geeft uitdaging zonder dat de hond echt gemotiveerd moet zijn. Dat laatste is bij een kong wel noodzakelijk.
TinkerTreas schreef:Princesj schreef:Heb je al eens een adaptil halsband geprobeerd? Ik heb hier hele goede ervaringen mee.
Nee, die heb ik nog niet geprobeerd. Kan die samen met een seresto band? En merk je hier snel verschil mee?
speurneusc schreef:Gedragsterapeuten kunnen doen wat ze willen, bij hun zal het werken maar komt ie weer bij jou met alle triggers etc. dan is het zo weer mis, dit gedraag is niet heropvoedbaar zeg maar, dit zit zo diep en zo instinctief dat blijft bij een hoop dingen zo terug komen. Hoeveel geld en tijd je aan terapeuten er ook instopt. Definitief uit deze situatie halen is de beste oplossing denk ik.
Nikass schreef:speurneusc schreef:Gedragsterapeuten kunnen doen wat ze willen, bij hun zal het werken maar komt ie weer bij jou met alle triggers etc. dan is het zo weer mis, dit gedraag is niet heropvoedbaar zeg maar, dit zit zo diep en zo instinctief dat blijft bij een hoop dingen zo terug komen. Hoeveel geld en tijd je aan terapeuten er ook instopt. Definitief uit deze situatie halen is de beste oplossing denk ik.
Een goede gedragstherapeut leert de baas hoe om te gaan met het probleem/gedrag. De therapeut is er niet om het probleem zelf op te lossen.
Het "gedrag" is slechts een symptoom. Het gaat om de emotie, de angst. Dat kun je inderdaad niet "heropvoeden" (dat kun je nooit met angst) maar je kunt een hond leren, met name door associatie denk ik, dat situaties niet zo spannend zijn als hij dacht.
Hoever je bij deze hond komt weet ik niet, dat is bij elke hond weer anders. Maar als ts er de energie voor heeft, en het niet ten koste gaat van het welzijn van haar kind, is het wel het proberen waard.
Maar ik geef direct toe dat een grote tuin en rustige omgeving zouden bijdragen aan de kans van slagen.
Ts: ik heb het boek gewoon bij de bieb geleend. Dat is misschien een goedkopere optie
AfricanLady schreef:Ik zou anniek winters bij je thuis uitnodigen. Ze werkt veel met bange en gestreste honden en ik denk dat ze jou heel goed kan helpen om je hond de juiste begeleiding te bieden
kiwiwitje schreef:Ik merk bij een van mijn honden als 2 katten heel veel verschil sinds ik magnesium voer (Groene os) en mer de omega olie van icelandpet.
Daarnaast wat voor mijn hond het meest effectieve was:
https://www.agradi.nl/sportzvibe-deken- ... gJhhfD_BwE
Stress maakt meer ''kapot'' dan je verwacht. Door stress krijgen ze vaak andere lichamelijke klachten want weer pijn/ongemak veroorzaakt en wat het gedrag alleen maar versterkt.
eventueel tijdens wandelen een deken recuptex oid.
Sclimpre schreef:Kan je niet in overleg met de stichting waar hij vandaan komt Marlin een paar weken in een opvanggezin onderbrengen die op een hele rustige plek wonen? Als hij daar prima functioneert weet je dat hij fysiek ok is en kan je samen met de stichting een plan van aanpak opstellen. Allerlei halsbanden en poedertjes lijkt me een doekje voor het bloeden. Dat kan ok zijn voor een éénmalige stress situatie (vuurwerk met oudejaar, vliegreis, etc) maar dat lijkt me op lange termijn geen oplossing en het is nog maar de vraag of het gezond is voor de hond.
Gedragstherapeut kan nuttig zijn als je iets helemaal fout zou doen op een gebied waar je als geleider van de hond veel invloed op hebt. Bv. een hond die uitvalt naar mensen of dieren wordt vaak verergerd doordat de geleider stresst en de leiband extra kort houdt. Daar denk ik wel dat een gedragstherapeut kan helpen om de geleider te trainen (als vind ik 300€ wel heul duur).
Maar in jouw situatie betwijfel ik of het veel gaat veranderen.