Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht met een halve hectare grond eromheen, nu kan mijn paardje eindelijk aan huis

We willen ook al heel lang heel graag een hond, alleen werken we allebei op dit moment nog 4 dagen. Er zijn binnenkort wellicht ook wel een keer een baby komen, dan zou ik 3 dagen willen werken en vriend 4 dagen.
Kan je een hond 3 hele dagen alleen thuis laten, maar wel op een 'erf' van een halve hectare? We vinden het belangrijk dat de hond 's avonds en 's nachts gewoon binnen in het huis leeft, maar overdag als we beide werken zou de hond dan lekker op het erf/ weiland kunnen struinen. Er zit ook een grote schuur bij, hier zouden we dan een plekje voor 'm kunnen maken. We wonen aan de rand van het bos, lopen beide hard, dus het idee is wel om veel te wandelen en de hond mee te nemen op een hardlooprondje bijvoorbeeld.
Is dit voor een hond een goed leven? Of zou je dan toch met een uitlaatservice wat moeten doen op die 3 dagen? En is het dan wellicht beter om twee honden te nemen?
Nog veel mitsen en maren, we hebben nog geen kind, voorlopig werk ik nog 4 dagen, etc. etc. Maar dromen mag