Welk ras is deze hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Welk ras is deze hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 15:52

Onlangs zag ik in iemand zijn insta stories het leukste hondje wat ik ooit heb gezien. Ik was echt opslag verliefd. Echt heb ik geen idee welk ras dit hondje is.

Afbeelding

elnienjo

Re: Welk ras is deze hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:54

Als je de afbeelding door google search haalt krijg je diverse bulldog types als 'old english' en 'french'

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:56

Ik gok op een kruizing met iig een Franse bulldog of Boston terrier. Het lijkt me geen raszuiver hondje.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 21-07-19 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:56

Dat is een Franse Bulldog, ivm de korte neus zou ik er nooit een willen maar schattig zijn ze zeker.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:12

Zo te zien een broodfok franse bul. Merle komt oorspronkelijk bij de Franse bul niet voor (En dus nog steeds niet bij stamboom franse bulldoggen) en is vanwege het gevaar met dubbel merle (doof, blind en spijsverteringsproblemen) absoluut ongewenst om bij rassen te introduceren.

Franse bulldog is een ongezond ras over het algemeen. En dus sowieso af te raden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 16:16

Jammer dat het een slecht ras is. Ik wilde graag een war kleiner hondje en vond deze echt te schattig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:18

Als je een klein ras zoekt wat ook nog super cute is kan ik je de corgi aanbevelen. Die lijken constant te lachen. Een Amerikaanse vriendin van me heeft er zo eentje en is hartstikke leuk, lief, avontuurlijk, blaft nauwelijks en makkelijk alleen thuis te laten.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 21-07-19 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:19

Mizora schreef:
Zo te zien een broodfok franse bul. Merle komt oorspronkelijk bij de Franse bul niet voor (En dus nog steeds niet bij stamboom franse bulldoggen) en is vanwege het gevaar met dubbel merle (doof, blind en spijsverteringsproblemen) absoluut ongewenst om bij rassen te introduceren.

Franse bulldog is een ongezond ras over het algemeen. En dus sowieso af te raden.

Daarom dacht ik aan kruizing, omdat deze kleur idd niet bij een Franse voorkomt. Broodfok kan idd ook nog, helaas.Je hebt gelijk met je toevoegingen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 16:22

fohadie schreef:
Mizora schreef:

Daarom dacht ik aan kruizing, omdat deze kleur idd niet bij een Franse voorkomt. Broodfok kan idd ook nog, helaas.Je hebt gelijk met je toevoegingen.

Broodfok lijkt mij nog het meest verschrikkelijke om geld in te stoppen. Het is gewoon misleidend want ze zien er wel echt heel leuk uit. Jammer dat mensen niet verder verdiepen.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:27

elnienjo schreef:
Als je een klein ras zoekt wat ook nog super cute is kan ik je de corgi aanbevelen. Die lijken constant te lachen. Een Amerikaanse vriendin van me heeft er zo eentje en is hartstikke leuk, lief, avontuurlijk, blaft nauwelijks en makkelijk alleen thuis te laten.
[ Afbeelding ]

Super cute, inderdaad en dat is precies de reden dat mensen deze honden nemen. maar vergeten dat het een echte werkhond is en dus iets te doen moet hebben door de dag heen anders kan het een zeer vervelende 'super cute' hond worden!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 16:29

TheJokerr schreef:
elnienjo schreef:
[ Afbeelding ]

Super cute, inderdaad en dat is precies de reden dat mensen deze honden nemen. maar vergeten dat het een echte werkhond is en dus iets te doen moet hebben door de dag heen anders kan het een zeer vervelende 'super cute' hond worden!

Werken is geen probleem, maar als ik de dutch corgi zie wel iets te veel voor mij. Steek graag tijd in een hond en wil er wel echt wat mee doen. Maar ik denk dat een werkhond echt te veel voor mij is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:33

Het ligt er heel erg aan bij welke fokker je ze haalt. Vrienden van ons gaan net hun Franse bulldoggen fokken. Ze hebben bij de koop van hun honden juist extra gelet op de neus en ze zijn getest. Heel actieve en vrolijke hondjes. Wel echte karaktertjes. Daar betaal je wel wat meer voor.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:33

TheJokerr schreef:

Ze werd nu niet bepaald als werkhond gehouden aangezien er fulltime gewerkt wordt door mijn vrienden door de week en 's avonds vaak bank gehangen. Maar als ze in het weekend gaan hiken of varen dan is de corgi van de partij. Overdag verblijft ze gewoon in de achtertuin of bij slecht weer binnen en sloopt niets. Bij thuiskomst volgt er even een dolle ronde en daarna was ze weer relaxt. Nu is ze wel op leeftijd, maar als ze in haar jonge jaren ongelukkig/verpest was geweest door het levensritme, zou dat denk ik wel te merken zijn.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:38

100% franse bull in hippe kleur

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:38

Lau schreef:
Werken is geen probleem, maar als ik de dutch corgi zie wel iets te veel voor mij. Steek graag tijd in een hond en wil er wel echt wat mee doen. Maar ik denk dat een werkhond echt te veel voor mij is.

Jarvis zijn baasje doet precies wat hij nodig heeft, ik heb er zelf ook een en zij werkt op andere gebieden van hondensport weer. En zo is ook hoe het moet met een werkhond.

Tuurlijk van oorsprong zijn alle honden gefokt voor een doel en dus om te werken, maar ik denk dat rasgroep 1 inderdaad totaal niet jouw 'type' hond is.

Dan zou ik echt in rasgroep 9 kijken en vooral meegaan met wandelingen van rasverenigingen of bij fokkers langsgaan. laat je niet verleiden tot kopen op marktplaats want dat zijn of broodfokkers of oopsnestjes waar je ook niet achter zou moeten willen staan.

elnienjo schreef:
Ze werd nu niet bepaald als werkhond gehouden aangezien er fulltime gewerkt wordt door mijn vrienden door de week en 's avonds vaak bank gehangen. Maar als ze in het weekend gaan hiken of varen dan is de corgi van de partij. Overdag verblijft ze gewoon in de achtertuin of bij slecht weer binnen en sloopt niets. Bij thuiskomst volgt er even een dolle ronde en daarna was ze weer relaxt. Nu is ze wel op leeftijd, maar als ze in haar jonge jaren ongelukkig/verpest was geweest door het levensritme, zou dat denk ik wel te merken zijn.

Dan hebben zij geluk gehad dat zij, als pembroke, went aan het huishond principe, een cardigan heb je daar niet zo snel tevreden mee :Y)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 16:42

Thanks! Via Google kan je daar een duidelijk overzicht van die randgroepen vinden? Of heb jij een link? :D

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:42

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 16:56

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:59

Mocht je je afvragen wat goed bij je past. Bedenk wat jij een hond kan bieden (hoeveel minuten/uur wandelen op een dag, wel of niet een leven lang trainen, zo ja, hoe vaak per week; wel of geen haren in huis (maar indien niet naakt en geen haren in huis, bereid om minimaal 350€/ jaar aan de trimster uit te geven of het elke 6 weken zelf te doen); hoeveel alleen thuis; moet hij mee op vakantie naar het buitenland kunnen; moet hij naar de dagopvang kunnen) en wat je van hond verlangt (Hoe neigend naar gehoorzaam (geen hond wordt gehoorzaam geboren); hoe groot; fijn of grof gebouwd; mag hij jagen of moet hij "overal" los kunnen; hondagressief; mensagressief; etc. Etc).

En sla dan een encyclopedie open om te kijken wat daar bij past.

En vraag het bokkers, in [BB] [Info] Welke hond past bij mij?

Blijf in ieder geval ver weg van kortsnuiten en platsnuiten, die honden hoeven niet vanwege hun karakter niet ver te wandelen, maar omdat ze het permanent benauwd hebben.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:10

Blue Merle Franse Bull, weet niet of deze kleur inmiddels bij deze bulletjes ook is toegestaan, maar je ziet hem ook regelmatig bij tackels.
Modehondjes/ hippe kleurtjes..........denk er goed over na of je dit wel wilt.
Zit vaak veel leed voor honden én eigenaren achter.
Fokkers liggen daar niet wakker van.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:22

RaafSmits schreef:
Blue Merle Franse Bull, weet niet of deze kleur inmiddels bij deze bulletjes ook is toegestaan, maar je ziet hem ook regelmatig bij tackels.

'Merle' is bij teckels wel toegestaan. Het wordt bij dat ras enkel 'dapple' genoemd (of je hebt ze ook 'gestroomd' en 'getijgerd'. Maar het is zeker wel een 'hippe' kleur. Al denk ik niet dat voor TS de kleur doorslag zal geven.

Al moet ik zeggen dat ik een teckel met vlekjes echt mooi vind. <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 17:26

DezeNaam schreef:
RaafSmits schreef:

'Merle' is bij teckels wel toegestaan. Het wordt bij dat ras enkel 'dapple' genoemd (of je hebt ze ook 'gestroomd' en 'getijgerd'. Maar het is zeker wel een 'hippe' kleur. Al denk ik niet dat voor TS de kleur doorslag zal geven.

Al moet ik zeggen dat ik een teckel met vlekjes echt mooi vind. <3

Nee het was zeker niet de kleur, gewoon hoe schattig hij was. Maar de gezondheid van het dier staat altijd voorop. En zoals ik het nu lees word er veel “gekloot” met dit ras. En dat gun ik zo een beetje niet. Daarom ga ik eens door de lijst van thejoker en eens kijken wat daar bij zit en mij verdiepen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:32

Het plaatje is een broodfok franse bul. Mirzora geeft alle problemen al van merle en dat bovenop de kwalen die ze al hebben zou ik zeggen niet aan beginnen.
Een corgi vind ik nu ook niet direkt klein en niet altijd leuke honden.
In belgie zijn 80 tekkels in beslag genomen. Zitten in een asiel. Mischien zit daar wat tussen voor je? Ze komen trouwens niet van een broodfokker dit keer, maar van iemand die er nogal fanatiek verzamelde ???

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:50

capopjekop schreef:
Het ligt er heel erg aan bij welke fokker je ze haalt. Vrienden van ons gaan net hun Franse bulldoggen fokken. Ze hebben bij de koop van hun honden juist extra gelet op de neus en ze zijn getest. Heel actieve en vrolijke hondjes. Wel echte karaktertjes. Daar betaal je wel wat meer voor.

Ik vind deze hondjes ook leuk. maar volgens mij kunnen ze niet op een natuurlijke manier bevallen,maar moet altijd met een keizersnede? Als dat zo is dan vind ik ze inderdaad veel te ongezond doorgefokt.Als je er perse toch zo een zou willen dan zou je een oudere herplaatser of opvanghond kunnen nemen.Als ze er toch eenmaal zijn moeten ze nu eenmaal goed verzorgd worden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:07

Dit is een van de weinige goede franse bulldog fokkers, en ze wordt door een groot deel van de normale fb-fokkers uitgekotst omdat ze wel gaat voor gezonde dieren die kunnen rennen en ademhalen, ook geboorteproblemen zijn zeldzaam.

http://www.hawbucks.nl/franse-bulldog/

Maar dan zijn het direct ook geen luiwamessen meer, want het zuurstoftekort is weg.