Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mizora schreef:Zo te zien een broodfok franse bul. Merle komt oorspronkelijk bij de Franse bul niet voor (En dus nog steeds niet bij stamboom franse bulldoggen) en is vanwege het gevaar met dubbel merle (doof, blind en spijsverteringsproblemen) absoluut ongewenst om bij rassen te introduceren.
Franse bulldog is een ongezond ras over het algemeen. En dus sowieso af te raden.
fohadie schreef:Mizora schreef:Zo te zien een broodfok franse bul. Merle komt oorspronkelijk bij de Franse bul niet voor (En dus nog steeds niet bij stamboom franse bulldoggen) en is vanwege het gevaar met dubbel merle (doof, blind en spijsverteringsproblemen) absoluut ongewenst om bij rassen te introduceren.
Franse bulldog is een ongezond ras over het algemeen. En dus sowieso af te raden.
Daarom dacht ik aan kruizing, omdat deze kleur idd niet bij een Franse voorkomt. Broodfok kan idd ook nog, helaas.Je hebt gelijk met je toevoegingen.
elnienjo schreef:Als je een klein ras zoekt wat ook nog super cute is kan ik je de corgi aanbevelen. Die lijken constant te lachen. Een Amerikaanse vriendin van me heeft er zo eentje en is hartstikke leuk, lief, avontuurlijk, blaft nauwelijks en makkelijk alleen thuis te laten.
[ Afbeelding ]
TheJokerr schreef:elnienjo schreef:Als je een klein ras zoekt wat ook nog super cute is kan ik je de corgi aanbevelen. Die lijken constant te lachen. Een Amerikaanse vriendin van me heeft er zo eentje en is hartstikke leuk, lief, avontuurlijk, blaft nauwelijks en makkelijk alleen thuis te laten.
[ Afbeelding ]
Super cute, inderdaad en dat is precies de reden dat mensen deze honden nemen. maar vergeten dat het een echte werkhond is en dus iets te doen moet hebben door de dag heen anders kan het een zeer vervelende 'super cute' hond worden!
TheJokerr schreef:Super cute, inderdaad en dat is precies de reden dat mensen deze honden nemen. maar vergeten dat het een echte werkhond is en dus iets te doen moet hebben door de dag heen anders kan het een zeer vervelende 'super cute' hond worden!
Lau schreef:Werken is geen probleem, maar als ik de dutch corgi zie wel iets te veel voor mij. Steek graag tijd in een hond en wil er wel echt wat mee doen. Maar ik denk dat een werkhond echt te veel voor mij is.
elnienjo schreef:Ze werd nu niet bepaald als werkhond gehouden aangezien er fulltime gewerkt wordt door mijn vrienden door de week en 's avonds vaak bank gehangen. Maar als ze in het weekend gaan hiken of varen dan is de corgi van de partij. Overdag verblijft ze gewoon in de achtertuin of bij slecht weer binnen en sloopt niets. Bij thuiskomst volgt er even een dolle ronde en daarna was ze weer relaxt. Nu is ze wel op leeftijd, maar als ze in haar jonge jaren ongelukkig/verpest was geweest door het levensritme, zou dat denk ik wel te merken zijn.
RaafSmits schreef:Blue Merle Franse Bull, weet niet of deze kleur inmiddels bij deze bulletjes ook is toegestaan, maar je ziet hem ook regelmatig bij tackels.
Modehondjes/ hippe kleurtjes..........denk er goed over na of je dit wel wilt.
Zit vaak veel leed voor honden én eigenaren achter.
Fokkers liggen daar niet wakker van.
DezeNaam schreef:RaafSmits schreef:Blue Merle Franse Bull, weet niet of deze kleur inmiddels bij deze bulletjes ook is toegestaan, maar je ziet hem ook regelmatig bij tackels.
Modehondjes/ hippe kleurtjes..........denk er goed over na of je dit wel wilt.
Zit vaak veel leed voor honden én eigenaren achter.
Fokkers liggen daar niet wakker van.
'Merle' is bij teckels wel toegestaan. Het wordt bij dat ras enkel 'dapple' genoemd (of je hebt ze ook 'gestroomd' en 'getijgerd'. Maar het is zeker wel een 'hippe' kleur. Al denk ik niet dat voor TS de kleur doorslag zal geven.
Al moet ik zeggen dat ik een teckel met vlekjes echt mooi vind.
capopjekop schreef:Het ligt er heel erg aan bij welke fokker je ze haalt. Vrienden van ons gaan net hun Franse bulldoggen fokken. Ze hebben bij de koop van hun honden juist extra gelet op de neus en ze zijn getest. Heel actieve en vrolijke hondjes. Wel echte karaktertjes. Daar betaal je wel wat meer voor.