Wat voor een nieuwe hond raden jullie aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette81

Wat voor een nieuwe hond raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 22:51

Dag Bokkers,
recent is onze hond overleden. Een hele lieve 11 jarige Kangal.
Nu zijn we op zoek naar een nieuwe hond. We zoeken een midden grote tot grote hond. Niet hyperactief. Kan met andere dieren en kinderen. Vooral als gezelschap, bewaker (blaffen) En erf hond.
Wat raden jullie aan?

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:57

100% een berner Sennen! Heel lief, zeer goed waaks! Kunnen prima als erf hond en makkelijk in de omgang! Wij hebben er drie hier lopen op het Erf! Ik hoor gelijk of ze blaffen omdat er iemand aan het hek staat of gewoon omdat er iemand voorbij loopt voor aan de weg.. de pakket bezorger blijft fijn bij het hek wachten en al die engelse zogenaamde stratenmaker zijn snel weer pleite!

Voor kinderen zijn ze super lief! Onze zoon van vijf is er mee opgegroeit en knuffeld ze helemaal gek... ze zijn sons wel lomp... ik zeg.. niet verder zoeken!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:57

Een riesenschnauzer of hovawart?

Sterkte bij het verlies van jullie hond. Y;(

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:59

sabineG schreef:
100% een berner Sennen! Heel lief, zeer goed waaks! Kunnen prima als erf hond en makkelijk in de omgang! Wij hebben er drie hier lopen op het Erf! Ik hoor gelijk of ze blaffen omdat er iemand aan het hek staat of gewoon omdat er iemand voorbij loopt voor aan de weg.. de pakket bezorger blijft fijn bij het hek wachten en al die engelse zogenaamde stratenmaker zijn snel weer pleite!

Voor kinderen zijn ze super lief! Onze zoon van vijf is er mee opgegroeit en knuffeld ze helemaal gek... ze zijn sons wel lomp... ik zeg.. niet verder zoeken!

Deze wilde ik ook aanraden. Wel waaks, maar ongelofelijk lief voor kinderen en dieren

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:59

sabineG schreef:

Qua gezondheid hebben berners geen beste reputatie meer :(

josewoos

Re: Wat voor een nieuwe hond raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:04

Een Bordeauxdog :D
Hele relaxe honden, lief voor mens en dier. Nette waakhonden en vaak zijn mensen alleen al onder de indruk van hun overkomen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:18

sabineG schreef:

En met 6 jaar dood... de gezondheid is zo ellendig...

Een hovawart een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:23

Een landseer. Super lieve honden, heel baasgericht. Een grote, vriendelijke reus, lief voor kinderen maar wel waaks voor (ongewenst) bezoek. Kan het erf goed bewaken, maar je kan er ook echt wat leuks mee doen en er op uit gaan. Echt een relaxt ras, niet snel zenuwachtig en toch wel indrukwekkend voor ongewenst volk. :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:26

Een Cane Corso. Indrukwekkend uiterlijk, heel vriendelijk maar wel waaks.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:31

Een mastin espagnol. Lijkt erg op de kangal maar is iets minder scherp . Geweldige trouwe slimme en dappere honden. Die van mij komt uit Spanje , heb ik zelf opgehaald, moeder zwierf op straat en is in de opvang bevallen van 12! pups die allemaal een goed huisje hebben gevonden.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 01:09

Ik ben beaucheron fan als erf/waakhond!

xkikidegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 03:19

Afbeelding

Ik heb zelf al aardig wat Bernersennen honden gehad. Schatten van dieren alleen inderdaad je moet geluk hebben met de gezondheid. Steeds vaker worden er gefokt met honden die heupproblemen hebben. Voorheen werden ze ook groter gefokt nu steeds kleiner omdat dat beter is voor de heupen.
Op dit moment heb ik een reu van bijna 10 die nog zonder problemen rond rent en nog steeds met gemak de trap op loopt ( ik weet dat dit niet goed is maar hij kiest hier zelf voor). Zonder enige gezondheidsproblemen.

Ook heb ik een newfoundlander ook daar ben ik erg over te spreken. Wat een schat is dat! Echt hele erge knuffelbeesten! Wel een beetje lomp soms, maar uiteraard lief lomp. Ook is ze erg waaks over ons. Zodra iets niet vertrouwd begint ze met grommen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xkikidegroot op 16-07-19 04:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 03:45

Newfoundlander, geweldig met kinderen ook.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 05:16

Ik raad ook een Cane Corso aan. Super gezinshonden, maken indruk maar zo ontzettend lief en leuk.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 05:40

Zou dan ipv berner sennen eerder voor de grote Zwitserse sennen hond gaan.
Iets minder afwijkingen. Leuke honden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 06:03

Ik zeg Bouvier!
Ziet er vervaarlijk uit, waakt en is gek op kinderen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 06:34

Voor mij vallen de meeste rassen die al genoemd zijn onder de grote rassen. Zelf zou ik voor een friesche staby gaan. Dat is een echte allrounder. Waaks, gek op zijn baasjes en een goeie erf hond.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:46

Een Duitse herder <3. Ik heb er zelf ook 2, fantastische gezinshond maar enorme waker. Wel wat hyper, dat moet je erbij nemen :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:49

Rottweiler
Wil nooit meer anders <3

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:01

Ze zijn al een aantal keer genoemd : een beauceron of hovawart. Gezonde stabiele waakhonden. En beide ook nog mooi om te zien. <3

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:17

Een Berner-sennen!! Mijn grootouders hebben ook 2 van de oude zware typen, blaffen als er iemand komt, maar ook ontzettende knuffels en heel lief voor kinderen! Enige nadeel: beetje lomp... :') Maar het zijn 2 ongelofelijke schatten! <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:22

hovawart of beauceron lijkt me inderdaad passend. In mijn ogen kan een Old English sheepdog ook passen. Je ziet ze niet vaak meer, maar erg prettige honden.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:22

Ik heb een Bordercollie. Hij is super waaks, wil altijd werken maar vermaakt zich ook prima op het erf. Is dol op alle dieren en mensen. Hij is superslim en leert heel snel en wil graag spelen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:25

Yvette81 schreef:
Dag Bokkers,
recent is onze hond overleden. Een hele lieve 11 jarige Kangal.
Nu zijn we op zoek naar een nieuwe hond. We zoeken een midden grote tot grote hond. Niet hyperactief. Kan met andere dieren en kinderen. Vooral als gezelschap, bewaker (blaffen) En erf hond.
Wat raden jullie aan?

Daar komt heel wat meer bij kijken als wat raden julie aan....Dat heeft er ook mee te maken met wat jij de hond kan bieden.

Want heel grappig iedereen ziet zijn eigen ras of kruising als de ideale hond :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:29

beatje schreef:
Daar komt heel wat meer bij kijken als wat raden julie aan....Dat heeft er ook mee te maken met wat jij de hond kan bieden.

Want heel grappig iedereen ziet zijn eigen ras of kruising als de ideale hond :)

Nee hoor, ´mijn´ hondenras, de podengo, raad ik zéker niet aan als erfhond. Die peert hem als hij de kans krijgt en gaat op jacht :D
Maar áls ik nu zelf naar een erfhond/ boerderijhond/ gezinshond combinatie zou kijken, zou een OES of een bearded collie wel op het lijstje staan. Maar een bearded valt niet echt onder ´groot´, als middelmaat hond.