Snelle uitleg situatie: onze hond is een wervelwind op straat. Op moment dat hij denkt dat we gaan wandelen, begint hij in huis het al uit te huilen/piepen van stress. Hij gaat zo graag weg, dat hij niet kan wachten. Hij stormt naar buiten en gaat dan al wurmend om zo snel mogelijk naar voren te komen in de riem op pad. Hij loopt niet, maar hij springt en hangt dus in zijn tuig om er zo snel mogelijk te kunnen zijn. Als hij even moet wachten met bijvoorbeeld oversteken dan begint het gejoel weer om verder te mogen. Of je nu 4 keer per dag een uur wandelt, of 4 keer per dag 10 minuten. Ik krijg het enthousiasme er niet uit of in goede banen geleid. Wachten in huis tot hij rustig wordt en dan gaan, negeren, af proberen te straffen, naast onze andere stabiele hond, hij kent geen rust, ik krijg het er niet uit.. Wanneer hij iemand ziet op straat, begint hij te blaffen, tot het punt dat hij bijna overgaat in weer huilen en piepen, ik kan hem dan niet meer bereiken. Wandelaars, fietsers en natuurlijk honden triggeren dat. Ben zelf niet snel van slag, rustig en dacht altijd wel doortastend en leidinggevend genoeg, maar nu zakt het zelfvertrouwen toch iets