Oppas voor konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fendi

Oppas voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 19:52

Ik wil weer een konijn aanschaffen, maar ik zit met het volgende: Ik ga over een tijd voor tien weken weg. Er is niemand uit mijn kring die elke dag bij mij thuis voor het dier kan zorgen. Ik heb gekeken naar een dierenpension, maar ik kon er maar één vinden in de buurt en dan zou ik €10,00 per dag betalen, wat betekent dat ik op een totaalbedrag van €1000,00 uit zou komen. Dat vind ik niet realistisch. Heeft één van jullie een idee?

Schemerdier

Re: Oppas voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:52

Wachten tot je terug bent?
Daarnaast hoort een konijn altijd minstens met twee te zijn :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:54

January schreef:
Ik wil weer een konijn aanschaffen, maar ik zit met het volgende: Ik ga over een tijd voor tien weken weg. Er is niemand uit mijn kring die elke dag bij mij thuis voor het dier kan zorgen. Ik heb gekeken naar een dierenpension, maar ik kon er maar één vinden in de buurt en dan zou ik €10,00 per dag betalen, wat betekent dat ik op een totaalbedrag van €1000,00 uit zou komen. Dat vind ik niet realistisch. Heeft één van jullie een idee?

Een konijn kun je niet alleen houden.

Tja 10 weken is ook wel erg lang. Kun je ze niet bij familie neer zetten?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:01

Dan wacht je toch gewoon tot je weer terug bent? Ik zie het probleem niet. En neem er alsjeblieft twee.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 20:02

Bedankt voor de reacties, maar ik hoef geen, wellicht goed bedoeld, advies over het houden van konijnen. Ik heb meer dan voldoende ervaring en de dieren komen hier niets te kort. Ze worden eerder te veel verwend. Binnen mijn kring is er niemand die voor haar kan of wil zorgen. Onder andere in verband met eigen vakantie, allergie, andere dieren en dergelijke.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:05

Ik zou wachten tot je terug bent. Niets zo leuk als een babybunny de eerste maanden van z'n leven, zonde om dan juist zolang weg te zijn.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 20:08

elnienjo schreef:
Ik zou wachten tot je terug bent. Niets zo leuk als een babybunny de eerste maanden van z'n leven, zonde om dan juist zolang weg te zijn.

Babykonijnen zijn inderdaad heel erg schattig, maar dit gaat toch echt om een hele leuke, maar pittige tante van twee jaar oud. :Y)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:10

January schreef:
elnienjo schreef:

Babykonijnen zijn inderdaad heel erg schattig, maar dit gaat toch echt om een hele leuke, maar pittige tante van twee jaar oud. :Y)

Is er geen optie bij de huidige eigenaar dat ze haar nog even houden tot je terug thuis bent?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:11

Tien weken is echt lang, kan je haar niet meenemen?

Verder, zijn er elders in NL geen opvangen/ pensions die dit doen? Al verwacht ik niet dat het veel goedkoper wordt. Vergeet niet dat een bedrijf allerlei voorzieningen heeft/ verzekeringen / materiaal en voer voor je dier en daarop nog de werkuren. Dan is 10 euro per dag helemaal niet veel.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:18

Is het niet mogelijk om te wachten tot je terug bent? Of is het zeg maar een kwestie van het is nu of nooit?

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:21

In eerste instantie een konijn niet alleen huisvesten (niet 'goed bedoeld' advies, zou gewoon verplicht moeten zijn. Is het ook in bepaalde landen.. Misschien alleen als het echt niet anders kan ;p). Daarnaast of wachten tot je terug bent en een konijn nemen, misschien familie of vrienden lief aankijken? Dat je ze wel wat wilt betalen voor de zorg van een konijn? En als je echt perse gelijk een konijn wilt en niemand er op zou willen passen dan is het gewoon betalen als je geen andere optie ziet. Ik vind 10 euro per dag heel realistisch voor de zorg van een konijn. Dat je zo lang weg gaat waardoor de kosten zo hoog worden is natuurlijk je eigen keuze

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 20:31

Danielleeee_ schreef:
Is het niet mogelijk om te wachten tot je terug bent? Of is het zeg maar een kwestie van het is nu of nooit?

Het laatste helaas.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 20:33

Esirene schreef:
Dat je zo lang weg gaat waardoor de kosten zo hoog worden is natuurlijk je eigen keuze

Juist, ja. Jij hebt natuurlijk de reden van mijn vertrek en waar ik naar toe ga gezien vanaf jouw scherm door het mijne. :))

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:39

Je bent bijna drie maanden weg hè.. dus alle niet vrijwillige opvang zal op een flink bedrag uitkomen.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 20:41

DiantaM schreef:
Je bent bijna drie maanden weg hè.. dus alle niet vrijwillige opvang zal op een flink bedrag uitkomen.

Ja, helaas. Ik ben bang dat het dan op houdt. Ik hoop dat ze goed terecht komt. Ik ben zelf al een maand aan het zoeken naar een oplossing. De tijd begint te tikken. Ik dacht, ik open een topic om te zien of ik wellicht een optie over het hoofd zie.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:44

En is een oplossing niet bijvoorbeeld hier vragen of iemand in de buurt bij je voor een kleine vergoeding op je konijn wil passen? (Dus bij iemand anders in huis?) Waar woon je? Ik zou dat wel leuk vinden alleen ga ik zelf ook twee weken weg dus dat is niet fair. Gewoon iemand die zelf ook konijntjes heeft bijv.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:49

Waar woon je en voor welke periode is het?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:51

Is het niet een optie dat iemand anders hem tijdelijk opvangt voor jou? Totdat je terug bent. Dus iemand die al konijnen heeft en deze er tijdelijk bij kan hebben. Dat is goedkoper dan een echte opvang neem ik aan. En zo hoeft er ook niet iemand elke dag naar jouw huis toe. Maar dan moet je wel net zo iemand in je omgeving hebben natuurlijk...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:58

Tja dat is het met huisdieren. Een oproepje hier plaatsen en op fb misschien.

Overigens als je al zo veel ervaring hebt lijkt het mij dat je twee konijnen gaat nemen. En ja al weet je het dan zou ik blij zijn dat mensen zo begaan zijn met het welzijn van je konijn

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:14

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:19

Dat konijn gewoon niet nemen als je het geen maatje (en dus de basis behoeftes van een konijn) kan bieden. Zelf persoonlijk zou ik gewoon wachten tot je weer terug thuis bent en dan 2 konijnen zoeken.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 22:02

Danielleeee_ schreef:
Is het niet een optie dat iemand anders hem tijdelijk opvangt voor jou? Totdat je terug bent. Dus iemand die al konijnen heeft en deze er tijdelijk bij kan hebben. Dat is goedkoper dan een echte opvang neem ik aan. En zo hoeft er ook niet iemand elke dag naar jouw huis toe. Maar dan moet je wel net zo iemand in je omgeving hebben natuurlijk...

Ik denk dat dit het beste en enige haalbare idee is. Ik ga een oproep plaatsen op Marktplaats, de Bokt Markt en op mijn social media.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 22:06

vevina schreef:
Dat konijn gewoon niet nemen als je het geen maatje (en dus de basis behoeftes van een konijn) kan bieden. Zelf persoonlijk zou ik gewoon wachten tot je weer terug thuis bent en dan 2 konijnen zoeken.

Dit soort reacties mag je voor je houden. Ik heb je bericht ook gerapporteerd, omdat ik dit beschouw als een persoonlijke aanval.
Laatst bijgewerkt door Fendi op 04-07-19 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:07

Ik zou het via via proberen, een vriendin van ene vriendin van mij ging toen ook een paar maanden weg en vond een pension voor 2 cavias ERg duur.
Uiteindelijk zijn ze denk ik een maand of 4 bij mij terecht gekomen.
Zij betaalde het onderhoud en gaf alsnog een vergoeding van een paar tientjes en een cadeautje.
Had van mij weer niet gehoeven maar ik vind het ook gewoon leuk :)
Zo iemand moet je hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:08

Sorry hoor ts ik kom per toeval je topic tegen in actieve topics en was benieuwd maar even lekker onbelangrijk als het gaat om je vraag, heb je door hoe ontzettend bot je reageert?? Je opent zelf een topic met een vraag maar een van je eerste reacties komt er al op neer dat je meer dan genoeg verstand hebt van dieren en mensen je daar dus niks over mogen vertellen, maar je wil wel dat we je gaan vertellen/helpen wat de beste keuze is in dit geval.
En de rest wat me opvalt zal ik maar niet noemen want daar gaat het topic niet over, maar goed ook mijn advies is datgene wat je niet wil horen. Zeker 2 nemen en anders geen, en ja hoe of wat je doet als je op reis gaat is dan echt jou pakkie an, die keuze kan ik niet voor je maken..

Oh ik wil het plaatsen en opnieuw geef je een sneer naar iemand die in mijn ogen serieus advies geeft. Ik zou de volgende keer nadenken voor je een topic opent want blijkbaar wil je alleen de reacties die je zelf wenst..
Ben het overigens wel ook helemaal met vevina eens maar dat bleek hierboven al denk ik..

Een persoonlijke aanval is het zeker niet, als jij een dier alleen wil zetten die vervolgens doodongelukkig word daardoor vind ik dat jij je schuldig maakt aan dierenmishandeling. Mijn buurvrouw heeft bijvoorbeeld 4 cavia's in de tuin lopen en 1 zit momenteel ivm herstellende van ziekte binnen, nu de cavia's tijdelijk met z'n 3en zijn valt er al één buiten de boot. Zo belangrijk is het dus dat je zo'n diertje niet alleen zet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-19 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt