Aangezien ik nu zelf het voer van mijn honden betaal en mijn ouders hier niet meer over gaan, ben ik opzoek naar goede voeding.
Ik heb thuis drie honden, een kaninchen teckel van 8 , een standaard teckel van 1 en een kruising van 1. Het zijn actieve honden, die veel lopen, dus ze hebben genoeg energie nodig. Kleine teckeltje heeft wel snel de neiging dik te worden, maar doet het in principe op alles wel goed. De standaard teckel is vrij gevoelig, geeft snel over, heeft snel last van diarree en wil soms zijn brokken niet. De kruising is een straathond, die heeft een stalen maag.

Ze hebben een poosje op greenheart premium gestaan en krijgen nu inbalance. Greenheart ging prima, van inbalance word ik niet heel vrolijk, dit was een probeersel van mijn moeder. Maar de grote teckel doet het hier niet echt goed op. Hij heeft veel last van dunne ontlasting.
We kunnen terug naar greenheart, maar aangezien ik graag het best haalbare wil geven, wil ik wat meer onderzoek doen. Je leest nogal veel verschillende meningen dus daarom vraag ik om wat advies.

KVV spreekt mij opzich aan, alleen de kruising weegt 25 kg en voor ons is dit niet te betalen, helaas heb ik geen geld op mijn rug groeien. Voor de teckels is dit in principe wel haalbaar, die wegen 3.5 en 8.5 kg. Nou heb ik dus ook gelezen dat je brok en KVV kan combineren, wat mij een uitkomst leek qua geld, maar dit scheen voor honden met een gevoelig spijsverteringsstelsel weer niet goed, i.v.m. de wisselingen in de pH van de maag. Daarnaast weet ik ook niet hoe ik dit zo moet combineren dat ze de juiste voedingsstoffen binnen krijgen.
Je kunt gerust stellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen en opties kan geven in verschillende prijs klassen?